Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر مشهدی‌عباس، مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری با قدردانی از مسئولان جشنواره و هیات داوران که فرصت ارزیابی فیلم‌های کودک و نوجوان در این رویداد بزرگ سینمایی کشور را فراهم کردند، در مورد موفقیت فیلم «یدو» در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر گفت: «جایگاه بهترین فیلم جشنواره و به دست آوردن پنج سیمرغ و یک دیپلم افتخار برای فیلم «یدو» با داشتن رقبای حرفه‌ای آسان نبود و باید از گروه حرفه‌ای با کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی قدردانی کرد که‌ منجر به کسب این موفقیت درخشان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مشهدی‌عباس در همین حال به دقت و حساسیت‌های کانون برای تولید فیلم اشاره کرد و گفت: «فیلم‌های کانون همیشه با وسواس زیادی انتخاب و تولید می‌شود زیرا کیفیت آثار و تولید محتوا بیش از گیشه برای کانون حائز اهمیت است. تولیدات کانون در حوزه فیلم و تئاتر، محدود است، ولی کانون با نگاهی مسئولانه تلاش می‌کند آن‌چه برای‌ مخاطبان کودک و نوجوان عرضه می‌کند، در بالاترین سطح و کیفیت باشد.»

او در مورد سابقه فیلم‌سازی در کانون نیز گفت: «سینمای کانون در سال ۱۳۴۹ فعالیتش را با سینمای تجربی و کشف استعدادهای جوان و تلاش برای پیشبرد اندیشه‌های خلاق و نگرش هنری نوجوانان آغاز کرد و به کسانی که تفکری در سینما داشتند کمک ‌کرد که فیلم بسازند و فروش فیلم در گیشه چندان مد نظر کانون نبوده است، نه اینکه اصلاً به آن توجه نمی‌شده، بلکه جزو اولویت‌ها نبوده است.»

مشهدی‌عباس در ادامه گفت: «خروجی این نوع نگاه دقیق کانون را می‌توانید در تولید فیلم‌هایی از عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، نورالدین زرین‌کلک، امیر نادری، ابراهیم فروزش، مجید مجیدی و... ببینید  که‌ هر کدام از این افراد برجسته اکنون از اسطوره‌های بزرگ سینمای ایران هستند.»


مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون گفت: «درخشش سینمای ایران در فستیوال‌های بین‌المللی نیز به‌نوعی با فیلم‌های کودک و نوجوان کانون از سال ۵۱ و همین کارگردان‌های شاخص، آغاز و بعد از آن بود که سینمای بزرگ‌سال به‌نحوی وارد جشنواره‌های بین‌المللی شد.»

او در ادامه گفت: «من به عنوان یک کارگردان تئاتر و فیلم‌ساز عرصه کودک و نوجوان که بیش از ۲۵ سال در این حوزه فعالیت داشته‌ام، معتقدم کانون برای این موفقیت‌ها و درست‌ترین شکل تولید محصولات فرهنگی و هنری فضای مناسبی است.»

مشهدی‌عباس گفت: «این نگاه سالم، حرفه‌ای و مسئولانه‌ کانون به تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان و ارائه‌ آن به مخاطب به‌خصوص در زمینه فیلم و تئاتر تا امروز نیز ادامه‌ داشته است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا کانون باید از همه فیلم‌سازان کودک و نوجوان حمایت کند؛ گفت: «اگرچه حمایت از هنرمندان کودک و نوجوان جزو وظایف اصلی کانون است اما با توجه به بضاعت‌ها و امکانات محدود، تلاش می‌کنیم  از هنرمندان عزیز و فهیم کشورمان حمایت کنیم در عین‌حال هنرمندان باید فضایی برای حمایت‌های مادی و معنوی برای تولیدات خود داشته باشند که متاسفانه هیچگاه این فضای مستقل در کشور ایجاد نشده است.»

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری گفت: «اگر برای کانون پشتوانه مالی خوبی فراهم شود، با ظرفیت‌هایی که در فیلم‌سازان خوب عرصه کودک و نوجوان وجود دارد می‌تواند سینمای کودک و نوجوان ایران را پویا و فعال کند اما ما توان تولید همه‌ نیازهای مخاطبان را نداریم چون تعداد فیلم‌سازانی که برای کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند و سلیقه تولید آثارشان زیاد و متفاوت است.»

مشهدی‌عباس اظهار امیدواری کرد که سینمای کودک و نوجوان از سوی مسئولان کشور و نهادها و ارگان‌های دست‌اندکار بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد تا کودکان و نوجوانان ایرانی، به خاطر این کمبودها به سینمای وارداتی پناه نبرند.



به گفته مشهدی‌عباس، در حال حاضر کانون تلاش می‌کند در همه حوزه‌های تولیدی مانند فیلم، تئاتر، کتاب، پویانمایی، اسباب‌بازی و... به صورت یکسان آثاری با کیفیت عرضه ‌کند.

فیلم «یدو» در راستای تولید مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی تولید و در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر بهترین فیلم جشنواره شناخته شد و ۵ سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار دریافت کرد.

۵۷۲۴۵

کد خبر 1486947

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فیلم یدو کانون پرورش فکری بنیاد سینمایی فارابی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر کودک و نوجوان مشهدی عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه در سال ۱۴۰۳ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این نهاد سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال 1403، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار 25 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف 125 میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف 250 میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف 15 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف 75 میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف 150 میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف 50 میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف 250 میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف 300 میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی http://production.iycs.ir/ اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید 1403 انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟