Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره اینکه سال آینده کدام خودروها مشمول معاینه فنی خواهند بود، گفت: در سال آینده خودروهای تولید داخل 1395 و ماقبل، خودروهای وارداتی سال 2016 و ماقبل و خودروهای عمومی تولید 98 و ماقبل مشمول معاینه فنی خواهند بود و از مالکین این خودروها درخواست می‌شود هر چه سریع تر نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام و انجام معاینه فنی را به روزهای پایانی سال و یا ایام 15 روز ابتدایی فروردین سال آینده موکول نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: شهروندان می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند که این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من و سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در دسترس است.

 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان مرکز معاینه فنی نیایش از دو هفته گذشته در روزهای جمعه از ساعت 7:30 تا 14 فعال است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند تنها از طریق نوبت‌دهی اینترنتی در روز جمعه به این مرکز مراجعه کنند.

 

وی گفت: این مرکز در روز جمعه پذیرش حضوری نداشته و مراجعه تنها از طریق نوبت دهی اینترنتی امکان پذیر است.علاوه بر این مرکز تعدادی از مراکز نظیر بیهقی و آبشناسان در روزهای جمعه فعال است که شهروندان می توانند جهت آگاهی از آخرین وضعیت فعالیت مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند.

 

مقدم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 1 میلیون و 570 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است. در حال حاضر روزانه 6 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می نمایند و وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا همه مراکز فاقد صف انتظار هستند. ضمنا سامانه‌ای در سایت ستاد معاینه فنی به نام سامانه مدت انتظار پیش بینی شده که شهروندان با مراجعه به آن می توانند از طول صف و مدت انتظارو همچنین موقعیت مکانی هر مرکز مطلع شوند.

 

وی بیان داشت: در خصوص فعالیت واحدهای سیار کنترل کنار جاده ای، از ابتدای شروع طرح در سال 99 از 11 آبان تا کنون، 1113 دستگاه خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که 86 درصد دارای معاینه فنی و  14درصد فاقد معاینه فنی بوده اند. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی همه خودروها 25 درصد در آزمون آلایندگی مردود شده اند.

 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران یادآور شد: امسال در این طرح که باهدف پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس با تشدید آلودگی هوا در شش دوم سال انجام می شود، معاینه فنی  191 دستگاه خودرو ابطال و  345 راننده خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه  شده است.

 

وی بیان داشت: شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند همچنین شهروندان در مدت زمان اداری می توانند در صورت داشتن سوال با سامانه پاسخگو 96006000 تماس بگیرند.

 

ایران جیب

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تولیدداخل معاینه فنی اقتصاد جام نیوز خودرو ستاد معاینه فنی خودروهای دستگاه خودرو تهران مراجعه مراجعه کنند سال آینده شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند

تین نیوز

 رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور فراجا درباره شماره گذاری خودروهای لوکس گفت: برای خودروهای لوکس تعریف مشخصی تبیین شده است که شامل شماره گذاری به خصوص پلاک ملی نخواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا؛ به گفته سرهنگ محمدی البته برخی از خودروهای لوکس در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی قابل تردد با پلاک منطقه هستند اما هیچگاه پلاک ملی نخواهند شد.

رئیس مرکز شماره گذاری راهور همچنین درباره ادعای برخی فروشندگان خودرو مبنی بر تمدید سالیانه خودروهای گذرموقت گفت: مردم فریب چنین ادعایی را نخورند زیرا هیچ مجوز یکساله و یا به صورت تمام وقت برای تردد خودروهای گذرموقت در مناطق غیرتجاری وجود ندارد.

سرهنگ محمدی حتی تمدید چندبار در سال پلاک گذرموقت را نیز شایعه عنوان کرد و افزود: مدت تردد این خودروها با پلاک گذر موقت محدود بوده و باید به مناطق آزاد تجاری بازگردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • دستگیری شاهرخ‌خان در تهران | ناگفته های شاهرخ خان در گفت و گو با همشهری آنلاین
  • جزئیات جدید از تقسیم استان تهران / کدام شهر‌ها مرکز می‌شوند؟
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود