Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: در عملکرد سال ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ در سه مرحله سود سهام عدالت پرداخت کرده‌ایم و مبلغ این سود حدود ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان بود.

به گزارش ایسنا، واقف بهروزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: افرادی سهام عدالت دارند که همه مراحل را گذرانده باشند و در فرآیند واگذاری سهام عدالت پرونده آنها درج شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۱۳۸۵ در ۲۰ مرحله به اقشار مختلف مثل مددجویان، روستاییان، کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری تأمین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، قالیبافان، تاکسیرانان سهام عدالت واگذار شد و مجموع سهامداران عدالت در این ۲۰ مرحله حدود ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است. 


بهروزی اظهارکرد: براساس آیین‌نامه‌های آن زمان میزان درآمد ملاک ارائه سهام عدالت بود و ستاد توزیع سهام عدالت براساس وضعیت درآمدی افراد جامعه دهک‌ها را مشخص کرد. لیست سهام عدالت با یارانه متفاوت است و در این ۲۰ مرحله به همه افراد یک‌میلیون و تا سقف ۵ میلیون تومان به هر خانوار تعلق خواهد گرفت. برخی از افراد مثل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از تخفیف برخوردار بودند که در این مراحل قرار بر این بود که یک‌میلیون تومان از سود عدالت تسویه شود. در این ۱۰ سال ۵۳۲ هزار تومان تسویه شده است و در نتیجه افرادی که تخفیف‌دار نبودند، مالک یک میلیون به صورت کامل نیستند.

وی افزود: در آن زمان روند دریافت سهام عدالت نیازمند ثبت‌نام بود و دولت اقشار مختلف را به شرکت‌های تعاونی اعلام کرده بود و با ثبت‌نام فرم‌ها تکمیل می‌شدند و فرم‌ها ضمن تائید به سازمان خصوصی‌سازی ارسال می‌شدند و در صورتی که فرآیند اجرا کامل بود، افراد مالک سهام عدالت می‌شدند. حدود پنج میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در استان تهران سهامدار هستند و استان البرز را هم در استان تهران دیده‌ایم. در این طرح ۴۹ شرکت و بنگاه اقتصادی کشور به سهام عدالت اختصاص پیدا کردند و ۳۶ شرکت بورسی هستند و ۱۳ شرکت بورسی نیستند. بیشترین درصد این بنگاه‌های واگذار شده مربوط به پالایشگاه نفت تهران است و ۷۰ درصد سهام این شرکت به سهام عدالت واگذار شده است و کمترین واگذاری هم از سهام ایران‌خودرو و سایپا بود و تنها یک درصد سهام این دو مجموعه واگذار شده است. 

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران تأکید کرد: افراد با مراجعه به سامانه سهام عدالت samanese.ir به اطلاعات پرونده خود درخصوص سهام عدالت دسترسی خواهند داشت. در اردیبهشت‌ماه امسال آزادسازی سهام عدالت اعلام شد که در مدت‌زمان مشخص افراد می‌توانستند از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم درخصوص سهام خود اظهارنظر کنند و اگر افراد به سامانه مراجعه نکرده باشند، غیرمستقیم تلقی می‌شوند. بیش از ۳۰ میلیون نفر غیرمستقیم هستند و ۱۹ میلیون نفر هم روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند. 


بهروزی در ادامه گفت: در روش مستقیم سهام ۳۶ شرکت بورسی به پنل کد بورسی افراد می‌رود و در نتیجه خودشان خرید و فروش سهام را مدیریت خواهند کرد. افرادی که غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، نقشی در مدیریت شرکت‌ها ندارند و در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت می‌شوند. برای هر استان شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شکل‌ گرفته است و در حال ثبت و پذیرش در بورس است و از طریق هلدینگ سهامداران خود را در بورس مدیریت خواهند شد و براساس مدیریت شرکت‌ها سوددهی متفاوت خواهند داشت و هر استان که مدیران توانمندتری داشته باشد، سوددهی بالاتری دارد. مجامع این ۳۰ شرکت در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار می‌شود و در نیمه دوم اسفندماه مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و برای شرکت در مجامع باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرد و اولین گام برای ورود به سهام عدالت ثبت‌نام در سامانه سهام عدالت است. 


وی افزود: هیچ فردی به صورت ۱۰۰ درصدی سهام خود را واگذار نکرده است و اگر مراحل واگذاری ۶۰ درصد تکمیل شده باشد، دیگر مالک سهام نیستند و مجموعه خریدار مالک محسوب می‌شود و در صورتی که افراد فرآیند را به بانک‌ها واگذار کردند و حق عایدی دریافت نکرده است، قابل ‌پیگیری است. در عملکرد ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ در سه مرحله سود سهام عدالت پرداخت کرده‌ایم و مبلغ این سود حدود ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان بود و ۲۹ درصد آن مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۵ است و ۳۳ درصد برای سال ۱۳۹۶ و ۳۸ درصد مربوط به سال ۱۳۹۷ است. 

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران خاطرنشان کرد: برای دریافت سود مجدد باید در سامانه سجام ثبت‌نام شود و فارغ از بحث سجام ثبت‌نام در این سامانه ضرورت دارد. دولت به دنبال ارائه تسهیلات است تا نیاز مالی افراد تأمین شود و بین شرکت‌های سپرده‌گذاری و چند بانک تفاهم‌نامه امضا شده که کارت اعتباری خرید به سهامداران با وثیقه سهام عدالت ارائه شود و حدود ۶۰ درصد ارزش روز سهام عدالت کارت خرید داده می‌شود و اگر در ۲۹ روز مبلغ برگردد، شامل سود نخواهد شد و بعد از آن به صورت سه ساله با سود ۱۸ درصد خواهد بود. 

بهروزی اظهار کرد: در آینده دریافت سود، خرید و فروش نیازمند کد سجام است و هیچ برنامه‌ای برای واگذاری سهام عدالت وجود ندارد. تعدادی از افراد در ثبت اولیه سازمان خصوصی‌سازی مشکل داشتند که در نهایت سهام عدالت به آنها واگذار نشد و سود بعد از سال ۱۳۹۷ در ماه‌های آینده واگذار خواهد شد و از افراد توانمند دعوت می‌کنم که برای کاندیداتور در هیئت‌مدیره ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سهام عدالت سهام عدالت استان تهران واگذار شده واگذار شد شرکت ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را پرداخت کردیم/ تیم را برای قهرمانی در آسیا تجهیز می کنیم

سیدمحمدمهدی احمدی رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر اظهار کرد: روز گذشته ۱۰ درصد از مطالبات و حقوق معوقه سرخپوشان پایتخت پرداخت شد تا روحیه شان به طور مضاعف تا پایان فصل شکل بگیرد. ان شا الله اگر بتوانند در جام باشگاه‌های ایران کسب قهرمانی کنند خودشان باعث می‌شوند که بخشی از اقساط تخفیف پیدا کند و ما تصمیم گرفتیم بخشی از این تخفیف در اقساط را به بازیکنان و کادر فنی تخصیص بدهیم که همین قدرت مضاعف را در بازیکنان ایجاد خواهد کرد. در کادر فنی هم هیچ تغییری در این ۵ هفته پایانی لیگ برتر نخواهیم داشت و مابقی اعضای هیئت مدیره هم به کار خود ادامه می‌دهند.

او افزود: اصلا نمی‌خواهیم تیم را درگیر حاشیه کنیم و فقط یک عضو که جایش در هیئت مدیره پرسپولیس خالی هست به عنوان ناظر مالی در باشگاه پرسپولیس مستقر می‌کنیم که شفافیت، بودجه و نظام مالی را بتوانیم در این باشگاه شکل بدهیم. ما فصل آینده هم می‌خواهیم  تحلیل درستی از ریسک‌های مالی در باشگاه پرسپولیس داشته باشیم تا بتوانیم برنامه ریزی دقیقی انجام بدهیم و بتوانیم سال آینده باشگاه پرسپولیس را به عنوان مدعی قهرمانی آسیا تجهیز کنیم که آنچه که در خور شان این باشگاه هست را انجام بدهیم تا  دوباره در آسیا پرآوازه شود.  

احمدی گفت: سال ۸۴ مصوبه واگذاری ۲۰ درصد از سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال مصوب شد، اما هیچ گاه خریداری برایش پیدا نشد و هیچ اهلیتی از سوی سازمان خصوصی سازی مورد تایید قرار نگرفت تا اینکه در دولت رئیسی ۱۰ درصد سهام پرسپولیس و استقلال واگذار شد و ۱۶ بار مزایده از ۲۰ درصد، ۳۰ درصد، ۵۱ درصد و اخیرا مزایده ۸۵ درصدی برگزار شد، خریدار عمده‌ای برای خرید سهام این ۲ باشگاه پیدا نشد. این نگرانی وجود داشت که با واگذاری این ۲ باشگاه که نشان بزرگی دارند و هواداران زیادی بارش را به دوش می‌کشند بعدا مشکلات این ۲ باشگاه افزایش پیدا کند شاید عدم واگذاری شان موهبتش بیشتر از واگذاری شان باشد به خاطر همین موضوع به تعویق افتاد، اما بحث مجوز حرفه‌ای سرخابی ها، دولت را مجبور کرد که تصمیم بگیرد که حتما باید مالکیت از دولت جدا شود  و دولت سهام خود را واگذار کند.

رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس بیان کرد: نگرانی‌هایی هم وجود داشت که اگر دولت سهامدار اقلیت هم باقی بماند و بخواهد با ابزار‌هایی مدیریت کند و این موضوع باعث شد که سهامداری حاضر به خرید سهام این ۲ باشگاه نشود. با تدبیری که وزیر اقتصاد کرد به این نتیجه رسیدند که ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها یک جا واگذار شود که دولت کاملا حذف شود. ۱۰ درصد  سهام این ۲ باشگاه  به صورت شناور و خرد واگذار شده است. به طور حتم باید ۵ درصد سهام به کارکنان و پیشکسوتان واگذار شود که عنقریب باید این اتفاق بیفتد و حق تقدم با بازیکنان، کارکنان و پیشکسوتان برای خرید سهام خواهد بود.

او افزود: یکی از کنسرسیوم ها، نظام بانکی بود که ما منع قانونی به خاطر ماده ۱۶ و ۱۷ مربوط به قانون رفع تولید رقابت پذیر داشتیم و بانک‌ها را از بنگاه داری منع می‌کرد، اما شورای پول و اعتبار  ۲ هفته قبل مصوبه ای  صادر کرد  که این مانع به  صورت موردی برداشته شد. استدلال این بود که باشگاه پرسپولیس با توجه به شبکه هواداری و اجتماعی که دارد می‌تواند در کنار هم قرار بگیرد و  این مانع قانونی را بتواند برطرف کند. با توجه به مصوبه‌ای که شورای پول و اعتبار تصویب کرد ۶ بانک به صورت کنسرسیوم قرار گرفتند که عمده سهم به بانک شهر واگذار شد و ۳۰ درصد سهام را به طور مستقیم داریم و ۱۵ درصد را ۳ بانک صادرات، رفاه کارگران و اقتصاد نوین به مدت ۲ سال به بانک شهر واگذار کردند.

احمدی خاطرنشان کرد: طبق توافقی که در کنسرسیوم بانک‌ها صورت گرفت عملا ۳ عضو هیئت مدیره را بانک شهر انتخاب خواهد کرد و ۲ عضو هیئت مدیره را بانک ملت و بانک تجارت انتخاب می‌کنند که طی توافقی که کردیم یکی از این بانک ها، رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را انتخاب می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • احمدی: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را پرداخت کردیم/ تیم را برای قهرمانی در آسیا تجهیز می کنیم
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد