Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@00:58:57 GMT

پوتین و بایدن دیدار می کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۴۳۵۵

پوتین و بایدن دیدار می کنند؟

خبرگزاری مهر: به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، در یک کنفرانس خبری گفت: هیچ برنامه ای برای دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا وجود ندارد.  

پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاری در این رابطه گفت: تا این لحظه هیچ برنامه ای برای دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی کاخ ریاست جمهور روسیه در توضیح بیشتر این موضوع گفت: قبل از دیدار روسای جمهور دو کشور، چندین سال گفتگوی سخت در سطح مقامات ارشد دو کشور پیش رو است. خلع سلاح یکی از این موارد است؛ مذاکراتی میان مقامات دو کشور در جریان است اما تا کنون درباره این موضوع (دیدار روسای جمهور دو کشور) بحثی انجام نشده است.  

در تاریخ ۲۶ ژانویه پوتین و بایدن در مقام روسای جمهور دو کشور روسیه و آمریکا بصورت تلفنی با یکدیگر صحبت کرده بودند که گفتگوی آنها ۳۵ دقیقه طول کشیده بود.  

در روزهای اخیر اما پافشاری آمریکا برای توقف پروژه گازی نورد استریم ۲ موجب شده تا به نوعی بار دیگر شاهد اوج گیری تنش ها میان مسکو و واشنگتن باشیم.  

آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی قصد دارند تا از طریق اعمال تحریم این پروژه را متوقف کنند. در همین رابطه پسکوف امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت: می دانیم که، متاسفانه، هم بروکسل و هم آمریکا با پشتکاری کاملاً شِیدا گونه، در حال رایزنی برای تحریم روسیه هستند و این چیزی است که به مذاق ما خوش نخواهد آمد و از آن استقبال نمی کنیم. بنابراین، امیدواریم که عزم سیاسی برای تداوم مذاکره دوام بیاورد و بتوانیم دشوارترین مسائل روابط مان را منحصراً از راه گفتگو حل و فصل کنیم.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سخنگوی کرملین پوتین و بایدن روسای جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همه کشورها دعوت کرد تا کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را توسعه دهند.

پوتین در دیدار با سازندگان و کارگران کهنه‌کار بزرگراه اصلی بایکال- آمور، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که در مسکو بسر می‌برد، به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز ساخت آن، تاکید کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری‌های سازنده بین روسیه و آذربایجان امروز با مقیاس و اهمیت تاریخی این بزرگراه مطابقت دارد. صحبت بر سر توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که در واقع دریای شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: کریدور شمال-جنوب باید به نمونه‌ای از همکاری‌های گسترده بین المللی تبدیل شود. صحبت بر سر شکل گیری مسیرهای لجستیکی جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شتابان کشورهای منطقه اوراسیا و جنوب جهانی است که برای همه اهمیت دارد. رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو از همه کشورهای علاقه مند برای مشارکت در این پروژه دعوت به همکاری می‌کند. 

پوتین بزرگراه اصلی بایکال- آمور را جاده آینده نامید و یادآور شد که این مسیر  تجسم کار عظیم و شجاعت 2 میلیون جوان بسیار کوشا از سراسر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی است که پروژه‌ای به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد را انجام دادند که در تاریخ جهان مشابهی نداشت.

در بحث مربوط به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای روسیه، کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که در اوایل دهه 2000، غرب متوجه شد که این کریدور روسیه را از مسیرهای اطراف اروپا و در امتداد کانال سوئز مستقل خواهد کرد و می تواند چهره  تجارت جهانی را به ضرر کشورهای غربی تغییر دهد. در این راستا، طی 22 سال گذشته، غرب هر کاری که ممکن بوده را برای تضعیف کریدور حمل و نقل بین المللی انجام داده است: جنگی را در افغانستان به راه انداخت، درگیری فلسطین و اسرائیل را سازماندهی کرد و حتی ایران و پاکستان را به داخل آن کشاند تا بتواند از توسعه این کریدور جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب