Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع مسئول در دفتر آیت الله سیستانی امروز (سه شنبه) گفت: آنچه در سخنان سفیر عراق در واتیکان و برخی دیگر درباره فرایند سفر مقرر پاپ به نجف اشرف مطرح شد، دقیق نیست.

این منبع که به نام وی اشاره نشده است، افزود: درباره امضای هرگونه سندی در دیدار پاپ با آیت الله سیستانی با سفارت وایتکان در بغداد - که هماهنگ کننده این سفر بوده است- صحبتی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«رحمن العامری» سفیر عراق در واتیکان در گفت وگو با «الصباح» عراق که یکشنبه گذشته منتشر شد، گفته بود: پیام بزرگ دیدار پاپ از عراق، حمایت از راههای گفت وگو بین ادیان است، زیرا پاپ تمایل به تقویت گفت وگو و همزیستی مشترک بین همه اقشار دینی خواه بین کلیساهای برادر یا از طریق روابط اسلامی – مسیحی دارد.

وی افزوده بود: پاپ فرانسیس دیدار ویژه‌ای با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر برای بحث درباره مسائل کاستن از افراط گرایی، رد نفرت، گسترش ارزش‌های صلح و حمایت از ساکنان مناطق آزادشده به ویژه ساکنان دشت نینوا، موصل و شهرهای مجاور همسایه - که به دنبال اقدامات تروریستی باندهای تروریستی داعش در آن زمان آواره شدند- خواهد داشت.

سفیر عراق در واتیکان اضافه کرده بود: به احتمال زیاد، سند صلحی بین آیت الله سیستانی و پاپ فرانسیس - مانند سند برادری انسانی که در ابوظبی با شیخ الازهر امضا شد- امضا شود، که اجازه تحکیم روابط اعتماد متقابل بین همه اقشار را می‌دهد و بستر همکاری مساجد و کلیساها را فراهم می‌کند تا (با هم) همکاری کرده و به حفظ ارزشهای صلح، بالا بردن ارزشهای شناخت متقابل، برادری انسانی، همزیستی مشترک و تحکیم خرد، عدالت و احسان دعوت کنند.

پاپ طبق برنامه قرار است ۵ تا ۸ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) به عراق سفر کند. پاپ ژان پل دوم رهبر اسبق کاتولیک‌های جهان در سال ۲۰۰۰ میلادی قصد سفر به شهر «اور» را داشت که با توجه به وضعیت سیاسی عراق موفق به بازدید از این کشور نشد.

 پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که با وجود موج جدید شیوع «ویروس کرونا» در عراق، مصمم به سفر به این کشور است.

 انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم) طرز پخت برنج سرخ شده با تخم مرغ توسط آشپز ژاپنی (فیلم) طرز پخت کتلت مرغ و تخم مرغ به سبک آشپز ژاپنی (فیلم)

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)