Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:05:03 GMT

تولید روزانه تخم مرغ در ابرکوه به ۱۳ تن افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۴۵۶۷

تولید روزانه تخم مرغ در ابرکوه به ۱۳ تن افزایش یافت

مهدی غیب الهی عصر روز سه شنبه در حاشیه بازدید امام جمعه ابرکوه و تعدادی از مسوولان محلی از روند فعالیت این واحد پرورش مرغ تخمگذار ۱۵۰هزار قطعه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد از سوی یکی از کارآفرینان پر تلاش به نام سید احمد عظیمی در زمینی به مساحت چهار هکتار و با سه سالن تولید که یکی از واحدهای مکانیزه پرورش مرغ تخم‌گذار در استان یزد است،ساخته شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این کارآفرین در سال جهش تولید این واحد را با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری که ۶۰ میلیارد آن وام  اشتغال پایدار روستایی است، احداث کرد و علاوه بر تولید حدود هشت تن تخم مرغ در روز ، زمینه اشتغال ۴۵ نفر را فراهم کرد.

مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: هم اکنون در این شهرستان پنج واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۲۸۰ هزار قطعه از سوی فعالان بخش اقتصادی در حال تولید است.

غیب الهی با بیان اینکه در واحدهای پرورش مرغ تخم گذار یادشده زمینه اشتغال ۷۰ نفر از افراد جویای کار فراهم است ، خاطرنشان کرد: در این واحدها سالانه حدود پنج هزار تن تخم مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

تولید پنج هزار و ۵۰۰ تن مرغ و پنج هزار تن تخم مرغ در ابرکوه

این مسوول همچنین ادامه داد: سالانه در این شهرستان پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف استان های یزد و همجوار می شود.

وی اضافه کرد : این میزان تولید در۷۰ واحد مرغ گوشتی که نیمی از آنها فعال است ، با ظرفیت پرورش یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در هر دوره تولید می شود.

غیب الهی بیان کرد: ظرفیت هر یک از این واحدها ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار قطعه جوجه در هر دوره است که در این واحدها حدود ۲۵۰ نفر به طور مسقیم در زمینه پرورش مرغ گوشتی فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امام جمعه ابرکوه با حضور در این واحد تولیدی با قدردانی از تلاش کارآفرینان و کارگران گفت: کارگرانی که در بخش تولید نیازهای ضروری مردم را تامین می کنند، نزد خدا عزیز و پاداش مجاهدت را دریافت می کنند، زیرا تلاش در تأمین اقلام ضروری مردم بسیار ارزشمند است .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: امروز در شرایط سخت اقتصادی تلاش در راستای جهش تولید و همچنین ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و ایجاد اشتغال از جمله ضرورت هاست.

همچنین مدیرعامل پرورش مرغ تخمگذار یادشده در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال ۱۳۶۳ برای ادامه تحصیل در دانشگاه شیراز پذیرفته شد و سال ۱۳۷۱ از دانشگاه تهران با درجه دکترای فیزیوتراپی فارغ التحصیل شد .

سید احمد عظیمی که سال ۱۳۴۳ در روستای ده عرب ابرکوه متولد شد ، افزود: همزمان با تحصیل در قسمت ضایعات نخاعی جانبازان به عنوان مسوول گروه پزشکی فعالیت کرد و بعد از فارغ التحصیلی به عنوان عضو هیات علمی وارد دانشگاه اصفهان شد و بعد از یکسال به علت اشتیاق فراوان به کارهای تولیدی و کارآفرینی از ادامه این کار منصرف شد .

وی ادامه داد: پس از آن شروع به کارآفرینی و ساخت کارخانه در استان های مختلف ایران کرد طوری که چهار واحد مرغ مادر در ارومیه و یک واحد کارخانه جوجه کشی در آمل و یک واحد کارتن سازی در اشتهارد کرج احداث کرد و سال ۱۳۷۶ در ابرکوه بزرگترین واحد مرغ گوشتی به ظرفیت پنجاه هزار قطعه ای را بنا کرد.

این کارآفرین پرتلاش عرصه اقتصادی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷ همین واحد را به فارم مرغ تخمگذار یکصد و پنجاه و پنج هزار قطعه ای تمام اتوماتیک تغییر کاربری داد که این واحد در حال تولید است و در آینده به یاری خدا و همکاری مسوولان تلاش دارد آن را به ۵۰۰ هزار قطعه افزایش دهد .

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به علاقه ای که به رونق تولید و جهش تولید دارد هم اکنون یک واحد بسته بندی و فرآوری تخم مرغ در ناحیه صنعتی ابرکوه دردست ساخت دارد.

عظیمی یادآورشد : یک واحد پرورش شتر مرغ هم در شهرستان آباده فارس در  دست ساخت دارد ولی با توجه به اینکه متولد ابرکوه است،تمایل دارد در صورت مساعدت مسوولان استان یزد و شهرستان بیشتر فعالیت های خود را در این شهرستان متمرکز کند .

فعالیت گسترده یک کارآفرین پرتلاش ابرکوه در بخش های تولیدی

وی ادامه داد: همچنین در مرحله اخذ زمین برای ساخت واحد بسته بندی در ناحیه صنعتی ابرکوه و اخذ جواز تاسیس واحد شانه سازی در این شهر و ساخت یک واحد پرورش شترمرغ در آباده فارس است.

مدیرعامل این واحد تولیدی در ادامه از حمایت های فرمانداران قبلی و جدید ، مدیر جهاد کشاورزی و مسوولان استان یزد و شهرستان که زمینه تشویق و ترغیب و اخذ تسهیلات را برای او فراهم کردند، تشکر کرد.

ابرکوه رتبه سوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و سالانه حدود ۴۰ هزار تن فرآورده های دامی شامل  پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ ، یکهزار و ۶۳۰ تن گوشت قرمز ، ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن شیرخام، ۱۶ تن عسل و پنج هزار تن تخم مرغ تولید می کند که ۷۰ درصد آن در بازار سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید جهش تولید دام و طيور ارومیه ابرکوه گوشت مرغ اصفهان شیراز تخم مرغ فارس آباده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید جهش تولید وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید جهش تولید دام و طيور ارومیه ابرکوه گوشت مرغ اصفهان شیراز تخم مرغ فارس آباده اخبار کنکور پرورش مرغ تخم مرغ تخمگذار تن تخم مرغ تخم مرغ هزار قطعه جهش تولید استان یزد پنج هزار واحد مرغ یک واحد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۲۳ واحد اقتصادی و در سال گذشته ۴۹۷ واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک به دو هزار نفر به مدار تولید برگشتند.

فرزاد مخلص الائمه ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید جزو لاینفک نظام کارگری است، دولت سیزدهم در تلاش است فرمان رهبری که در قالب نامگذاری سال عنوان می‌شود را به شایستگی پیاده کند و در این حوزه به خوبی عملکرده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی استانی کارگری است، افزود: بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی، کارگران هستند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: در سنوات گذشته برخی شهرستان های استان با مشکل بیکاری مواجه بودند که امروز با توجه به اقدامات صورت گرفته این چالش، به معضل کمبود نیرو تبدیل شده است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در سنوات گذشته برخی واحدهای تولیدی استان مشکلاتی داشتند ولی خوشبختانه اکنون وضعیت استان در حوزه کار و تولید در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد.

استاندار مرکزی گفت: نرخ بیکاری در  استان کاهش قابل توجه و مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید در این عرصه دارد.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن، تعداد واحدهای دارای حقوق معوق ۵۰ درصد کاهش یافت. در سال گذشته ۵۵۰ مصوبه در حوزه های مختلف بانکی، تامین اجتماعی، گمرک و ... در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل مشکل حادی در استان وجود ندارد.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و این در حالی است که در پروژه مسکن مهر اراک که به عنوان بزرگترین پروژه مسکن وقت مطرح بود، ۱۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه این استان با کمبود نیروی کار به ویژه نیروی متخصص در حوزه ساخت مسکن مواجه است که این امر سبب ایجاد چالش در این حوزه شده است.

به گزارش ایسنا در این نشست واحدهای تولیدی، کارگران و گروه های کار نمونه تجلیل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود