Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:54:22 GMT

دهمین جشنواره مد و لباس آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۴۷۷۰

دهمین جشنواره مد و لباس آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر عصر امروز ۲۸ بهمن با حضور مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، هاکوپیان، صدیقه پاکبین دبیر این رویداد با بازدید از غرفه های فعالان حوزه مد و لباس در برج آزادی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

این جشنواره تا ۲ اسفند ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش بین‌الملل این رویداد روز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه در قالب «وبینار» آغاز شده است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در مراسم افتتاح دهمین جشنواره مد و لباس فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: ۸۰ مرکز فعال در حوزه مد و لباس، برای داشتن غرفه در نمایشگاه جشنواره مد و لباس فجر درخواست کردند که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۴۰ غرفه در مجموعه برج آزادی حضور دارند.

مرضیه شفاپور افزود: فعالیت دبیرخانه‌های غیرمتمرکز یکی از مهم‌ترین رخدادهای این دوره از جشنواره است که در حال حاضر استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، مازندران ،هرمزگان خراسان رضوی، فارس و کرمانشاه در این رویداد مشارکت دارند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به ظرفیتهای فر هنگی و هنری شهر کاشان گفت: کاشان را به‌عنوان موضوع دهمین جشنواره مد و لباس فجر تعریف  کردیم چون نه تنها با اصفهان به‌عنوان قطب نساجی کشور همسایه است بلکه ظرفیت‌های  متوع فرهنگی، تاریخی و هنری این کشور در بخش های مختلف سبب شده است که به‌ خاستگاه هویت اسلامی و ایرانی نیز بدل شود.

صدیقه پاک‌بین دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در گفتگو با ایرنا بر ضرورت انتقال فرهنگ در قالب نمادهای بصری تاکید کرد و گفت: انتخاب شهر کاشان به‌عنوان موضوع جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گسترده این شهر است.

جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در یک نگاه

به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است که هر ساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس در کنار رونق اقتصادی و کمک به رشد و توسعه صنایع خلاق دراین حوزه از اهداف کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رونمایی از مجموعه "ایران دخت" در قالب ۱۰ اثر از نمادهای فرهنگی و تاریخی سراسر کشور، برگزاری بخش ویژه سردار سلیمانی در حوزه طراحی و ساخت زیورآلات، برگزاری مسابقه زنده از ایده تا اجرا طی چهار روز در بخش‌های مانتوی اجتماع، پیراهن مردانه، بالاپوش و چادر زنانه و تقدیر از تنی چند از پیشکسوتان عرصه طراحی پارچه، لباس و سوزن‌دوزی از دیگر بخش‌های دهمین جشنواره مد و لباس فجر است.

دهمین جشنواره مد و لباس فجر با شعار «هر گوشه کاشان بهشتی است جهان را» در بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی قرار بود از ۲۵ بهمن تا اول اسفند برگزار شود که با تغییرات صورت گرفته این جشنواره از ۲۸ بهمن تا ۲ اسفندماه سال جاری در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی جشنواره ‌های فجر مرضیه شفاپور اداره کل هنرهای نمایشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی جشنواره های فجر هنرهای تجسمی جشنواره های فجر اداره کل هنرهای نمایشی اخبار کنکور جشنواره بین المللی مد و لباس فجر دهمین جشنواره مد و لباس فجر مد و لباس فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، این روزها اغلب ساکنان نیمکره شمالی برای پوشیدن لباس‌های خنک و رهای بهاره و تابستانه آماده می‌شوند. در این میان، برای برخی انتخاب لباس به عاملی مهم‌تر از دمای هوا و سلیقه شخصی بستگی دارند؛ کسانی که حساسیت‌ فصلی دارند و در فصل بهار، هم‌زمان با افزایش میزان غبار و گرده گیاهان و هاگ قارچ‌ها در هوا، با انواع و اقسام ناراحتی‌ها از جمله خارش پوست درگیرند.

بیشتر بخوانید: هنگام استفاده از حشره‌کش‌ها به این نکات دقت کنید

متخصصان بهداشتی به کمک این افراد آمده‌اند تا با ارائه راهنمایی‌های کاربردی برای تغییر در سبک پوشش به آن‌ها کمک کنند کمی از سختی‌های این مشکل بکاهند.

یکی از اولین کارهایی که می‌توان انجام داد، این است که به‌ محض رسیدن به خانه لباستان را عوض کنید تا گرده‌های معلق در هوا را که به الیاف لباس چسبیده‌اند، با خود به اتاق نشیمن و اتاق خواب منتقل نکنید.

رد شدن از زیر درختان پرشکوفه یا قرار گرفتن در معرض نسیم بهاری هم می‌تواند موها را پر از گرده و غبار کند. بنابراین پوشاندن سر با کلاه یا سربند کمک می‌کند این گرده‌ها را با خود تا روی بالشتان نبرید. اگر هم ترجیح می‌دهید موهایتان آزاد و رها باشند، یک دوش سریع می‌تواند به خلاص شدن از شر گرده‌های حساسیت‌زا کمک کند.

اگر لباس‌های شسته‌شده‌ را در هوای آزاد پهن می‌کنید، توصیه می‌شود این کار را در ابتدای روز یا هنگام عصر انجام ندهید، زیرا در این زمان‌ها میزان گرده‌های معلق در هوا به بالاترین حد می‌رسد.

محققان پنج تا از رایج‌ترین پارچه‌ها در ایالات متحده (پنبه، پشم، پلی‌استر، ابریشم و کتان) را از نظر میزان جذب گرده‌ بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که انواع بافت‌ لباس می‌تواند به عنوان جمع‌کننده‌های غیرفعال گرده عمل کند و تفاوت‌ها در فراوانی گرده‌های مختلف به محیط‌های روستایی، حومه‌ای و شهری بستگی دارد. به عقیده آن‌ها، لباس یکی از عوامل اصلی ورود غبارهای حساسیت‌زا به فضاهای بسته مانند خانه، محل کار یا فضاهای عمومی است. البته شستشو با آب و مواد شوینده اکثر گرده‌ها را از پارچه پاک می‌کند اما اگر شرایط شست‌وشوی هرروزه فراهم نیست، باید لباس‌های بیرون را در مکانی محافظت‌شده (مانند کمد لباس جداگانه) نگه داشت.

توصیه دیگری که هم راهگشا است و هم می‌تواند زیبایی‌های این فصل را تکمیل کند، همراه داشتن یک شال پنبه‌ای برای پوشاندن سر، گردن و شانه‌ها هنگام رد شدن از مکان‌هایی است که منبع انتشار گرده‌اند؛ مانند پارک‌ها یا فضای سبز.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228736 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰