Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «انگوزی اوکونجو ایوالا» در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی تصریح کرد باید از فرهنگ تزریق واکسن کرونا در کشورهای ثروتمند و انتظار کشیدن کشورهای فقیر اجتناب شود. وی با انتقاد از محدودیت‌ صادرات واکسن کرونا در برخی کشورها تصریح کرد که این مساله روند خروج از بحران را به محاق می‌برد.

رئیس جدید سازمان تجارت جهانی خاطر نشان کرد که شناسایی گونه‌های جدید کرونا باعث شده که عملا تا زمانی که تمام کشورها واکسینه نشوند هیچ کشور و ملتی در امان نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر همین اساس خواستار اصلاح مقررات حق مالکیت واکسن کرونا شد تا کشورهای در حال توسعه از این واکسن بی بهره نمانند. ایوالا با بیان اینکه برخی کشورهای توسعه یافته با این نظریه مخالف هستند عنوان کرد که می‌توان از طریق اعطای مجوز، این نگرانی را بر طرف کرد.

در همین پیوند بی‌بی‌سی گزارش داد که شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا مجوز تولید این واکسن را به موسسه هندی سرم اعطا کرده است. با این حال گفته می‌شود که سازمان تجارت جهانی ابزارهای کافی برای اعمال اصلاحات مورد نظر در این زمینه را در اختیار ندارد.

تاکنون ۷۸ کشور در سراسر جهان واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده و بالغ بر ۱۷۶ میلیون واحد تزریق شده است. آمریکایی‌ها تاکنون بیشترین سرانه واکسن کرونا را دریافت کرده‌ و طبق آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۵۴.۶ میلیون واحد واکسن در این کشور تزریق شده است. این در حالیست که هنوز قاره آفریقا،  حتی آفریقای جنوبی – به عنوان ثروتمندترین کشور در این قاره – برای تامین واکسن کرونا با چالش‌های جدی مواجه است.

چندی پیش رئیس جمهوری آفریقای جنوبی که میلیون‌ها نفر در این کشور شرایط سختی را با توجه به گسترش همه‌گیری «ویروس کرونا» در پی بروز گونه جهش‌ یافته دیگری از این ویروس سپری می‌کنند، به کشورهای ثروتمند نسبت به هر گونه «ملی‌گرایی» در ارتباط با واکسن «کووید ۱۹» و انحصاری کردن، آن هشدار داد.

او در جریان نشست مجمع جهانی اقتصادی در داووس که امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: کشورهای ثروتمند جهان واکسن‌ها را در انحصار خود دارند. ما از آنها می‌خواهیم دوزهای اضافی سفارش داده شده و احتکار شده را در دسترس قرار دهند.

رامافوزا افزود که کشورهای فقیر توسط کشورهایی که ظرفیت به طور متوسط چهار برابر نیاز مردمان خود را دارند، نادیده گرفته می‌شوند.

سخن رئیس جمهوری آفریقای جنوبی. و رئیس جدید سازمان تجارت جهانی بازتاب هشدارهای مکرر سازمان جهانی بهداشت در مورد ملی‌گرایی در خصوص واکسن است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هم هشدار داده که توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، علاوه بر اینکه یک فاجعه اخلاقی به شمار می‌رود، ۹.۲ تریلیون دلار به اقتصاد جهان زیان می‌زند.

«تدروس آدانوم» چندی پیش در جلسه هیات مدیره سازمان جهانی بهداشت در ژنو که به صورت مجازی برگزار شد، تاکید کرد که جهان در آستانه یک اشتباه اخلاقی فاجعه بار قرار دارد و قیمت این اشتباه جان انسانهایی را در فقیرترین کشورهای جهان خواهد گرفت.

او تصریح کرد: کشورهای ثروتمند واکسن کرونا را توزیع می‌کنند، درحالی که کشورهای کمتر توسعه یافته باید منتظر بمانند و نظاره‌گر باشند. هر روز که زمان می‌گذرد، این شکاف بیشتر و عمیق‌تر می‌شود.

آدانوم گفت: هرچند توزیع ناعادلانه واکسن کرونا می‌تواند مصارف سیاسی کوتاه مدتی برای دولت‌ها داشته باشد، اما در دراز مدت خلاف منافع بهداشت جهانی خواهد بود. او به این نکته هم اشاره کرد که شنبه آینده، یک سال پس از اعلام وضعیت اضطراری درباره همه‌گیری کرونا می‌گذرد و «زمان برای مقابله با این بیماری کوتاه است».

براساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۱۰۹ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۱۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۲ میلیون ۴۲۰ هزار و ۶۱۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها شبکه بی بی سی کووید-19 سازمان تجارت جهانی آفریقای جنوبی سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه بی بی سی کووید 19 سازمان تجارت جهانی شبکه بی بی سی کووید 19 سازمان تجارت جهانی آفریقای جنوبی سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور سازمان جهانی بهداشت سازمان تجارت جهانی کشورهای ثروتمند آفریقای جنوبی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد