Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@13:31:42 GMT

آسمان بروجرد بارانی می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۵۵۹۲

آسمان بروجرد بارانی می شود

بهروز یاراحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان این شهرستان از  امشب ابری همراه با وزش باد و بارش باران، رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود که کاهش دما دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به شدت بارش‌ها اظهار داشت: میزان بارندگی از امشب تا صبح جمعه اول اسفند به ۵۰ میلیمتر در این شهرستان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره هواشناسی بروجرد میزان بارش باران در سال زراعی جاری را ۱۹۲ میلیمتر اعلام کرد و ادامه داد: میزان بارش باران در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۵میلیمتر بوده است.

وی اضافه کرد: براساس نقشه های هواشناسی طی امروز با توجه به نزدیک شدن یک سامانه بارشی فعال به نیمه غربی کشور بتدریج شاهد ابرناکی و نیز سرعت وزش باد شدید لحظه ای در منطقه خواهیم بود.

یاراحمدی بیان کرد: پیرو هشدار شماره ۳۷ ( سطح نارنجی) صادره از مرکز پیش بینی استان از بامداد چهارشنبه لغایت غروب پنجشنبه این سامانه بارشی بر روی آسمان استان و شهرستان بروجرد  فعال است که با بارش باران گاهی رعد و برق، بارش برف در نواحی سردسیر و ارتفاعات و گردنه ها، وزش باد شدید لحظه ای، کاهش دما، احتمال کولاک برف در گردنه های ارتباطی، در نواحی مستعد احتمال ریزش تگرگ همراه خواهد بود.

وی یادآور شد: با توجه به مقدار و شدت بارش ها برای مخاطراتی همچون اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی سطح جاده ها، ایجاد رواناب های سطحی، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، مه آلودگی به همراه کاهش دید افقی، آسیب به گلخانه ها و احتمال شکستن درختان وجود دارد.

وی افزود: توصیه می شود جهت کاهش مخاطرات احتمالی، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، آمادگی شهرداریها و سازمان های امدادی برای کنترل و بازگشایی آبراه‌ها، آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، امتناع از هر گونه فعالیت های کوهنوردی در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها بروجرد تغییرات آب و هوا وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور بارش برف بارش باران لرستان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد تغییرات آب و هوا وضعيت هوا بروجرد تغییرات آب و هوا وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور بارش برف بارش باران لرستان سازمان هواشناسی اخبار کنکور بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ تگرگ و بارش باران در راه است/ هوای کدام استان‌ها سرد می‌شود؟

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904173

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش نسبی دما در البرز تا ابتدای هفته آتی
  • اعلام هشدار نارنجی باد و باران در استان سمنان
  • احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در استان بوشهر/ سواحل متلاطم است
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ تگرگ و بارش باران در راه است/ هوای کدام استان‌ها سرد می‌شود؟
  • بارش‌های جدید و احتمال وقوع سیلاب در مازندران
  • روز‌های بارانی و لطیف گیلان
  • پیش بینی هواشناسی
  • ببینید | هواشناسی هشدار داد؛ بارش شدید باران در راه این استان‌ها
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • بارش شدید باران در پایتخت