Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - فرش های گل بنفشه در آستانه بهار 1400 روی پل های ورودی جنوب پایتخت پهن شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مجید صبوری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به آماده سازی معابر و بوستان های این منطقه برای ورود به سال جدید و استقبال از بهار گفت: در همین راستا ضمن رسیدگی به فضای سبز بوستان ها و معابر عمومی، کاشت نشاء گل در بزرگراه های این محدوده با هدف ایجاد چشم اندازی زیبا و مفرح برای شهروندان و خودروهای عبوری و نیز تعدیل هوای شهر تهران در اولویت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: در همین راستا دو فرش گل بنفشه که هر کدام به مساحت 400 متر مربع است در بزرگراه آیت اله سعیدی محدوده منطقه 19 کاشته شده، ضمن اینکه با اجرای این فعالیت در حاشیه بزرگراه آزادگان مسیر غرب به شرق، این محور نیز رنگ و بوی بهاری به خود گرفته است.
صبوری به ایجاد فرش گل در محور شقایق حاشیه بوستان بزرگ ایرانیان طی روزهای آتی اشاره کرد و افزود: این فعالیت تا بهار سال آینده در راستای آراستن شهر و ایجاد مناظر زیبا استمرار خواهد داشت.
به گفته این مسئول در طرح استقبال از بهار بیش از 200 اصله درخت روتبال نیز در مسیری به طول یک کیلومتر از ورودی شهید کاظمی تا پل شقایق کاشته شده است. علاوه براین در فعالیت های آتی 2 هزار اصله درخت در محور شهید هاشمی و 4 هزار اصله نیز در معابر محدوده منطقه کاشته می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان دقیق مثلث برمودای ایران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وجود باتلاق‌ها و نمکزارهای گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: مفقودین کویر حاج علی قلی پیدا شدند + جزئیات

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صداهای از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیروهای اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳,۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویرها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: روزنامه آرمان ملی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229049 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی