Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرف علی رخ افروز در جمع فعالان بخش کشاورزی شهرستان اهر اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ سطح گلخانه‌ها در استان به ۵۱۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ایجاد گلخانه‌های جدید در استان در سال‌های گذشته افزود: در سال ۹۲ تنها ۶۲ هکتار گلخانه در آذربایجان‌شرقی داشتیم و امروز سطح کشت محصولات گلخانه‌ای در استان به ۲۶۰ هکتار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و کشت محصولات کشاورزی به روشهای روز دنیا در آذربایجان‌ شرقی بر مبنای صادرات انجام می‌گیرد.

رخ‌افروز به بومی‌سازی سازه‌های وارداتی گلخانه توسط مهندسان و جوانان در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: پیش از این سازه‌های مدرن گلخانه وارد کشور می‌شد، اما اکنون به همت مهندسان و جوانان آذربایجانی موفق به بومی‌سازی سازه‌های مدرن و روز دنیا شده‌ایم که این مهم باعث خروج ارز از استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌‌های منابع آبی و پایین بودن راندمان تولید محصولات کشاورزی با روش‌های سنتی؛ توسعه گلخانه‌ها در اقتصاد، معیشت و اشتغال کشاورزان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی تأثیر قابل‌توجهی دارد.

 انتقاد از پایین بودن راندمان تولید محصولات کشاورزی شهرستان اهر

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از پایین بودن راندمان تولید محصولات کشاورزی شهرستان اهر گفت: این شهرستان با وجود پتانسیل‌های بی‌نظیر در حوزه کشاورزی؛ هنوز در توسعه گلخانه و راندمان تولید محصولات کشاورزی در مقایسه با سایر شهرستان‌ها و استان عقب است.

احمد محرم‌زاده از افزایش سطح کشت محصولات گلخانه‌ای شهرستان اهر به ۱۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: تعداد واحدهای کشت گلخانه‌ای در شهرستان اهر به ۲۱ باب در سال آینده افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه میزان تولید محصولات کشاورزی در واحدهای گلخانه‌ای ۲۲ برابر تولید بیشتر از روش‌های سنتی است، یادآور شد: خوشبختانه با تلاش جوانان و کارشناسان حوزه کشاورزی؛ اولین گلخانه با سازه‌های مدرن که پیش‌تر وارداتی بود بومی‌سازی و در شهرستان اهر اجرایی شد.

انتهای پیام/60003

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کشاورزی گلخانه بومی سازی اهر شهرستان اهر تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز نماینده مردم اهر و هریس در مجلس هریس محصولات کشاورزی راندمان ارز دلار راندمان تولید محصولات کشاورزی شهرستان اهر بومی سازی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد

آیین رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان رونمایی شد.

این سامانه به صورت هفت زبانه عرضه شده و قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد که در حال حاضر ۱۲۸ طرح در آن تعریف شده است.

سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و کلیه اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند را به دست آورند.

همچنین از بذر هیبرید تولیدی تعدادی از محصولات گلخانه‌ای شرکت دانش‌بنیان صبا کشت آرون رونمایی شد.

این محصولات گلخانه‌ای از یکنواختی مناسب از نظر رشد بوته، شکل، رنگ، اندازه و تداوم تولید محصول در مزرعه برخوردار است که نسبت به ارقام شاهد خارجی و محلی برتری مناسبی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان