Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@20:06:18 GMT

ناتو نیروهایش در عراق را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۶۳۳۰

ناتو نیروهایش در عراق را افزایش می‌دهد

خبرگزاری رویترز اعلام کرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال برنامه‌ریزی برای افزایش شمار نیروهای خود در عراق است.

رویترز گزارش داد وزرای دفاع عضو ناتو در نظر دارند تا به محض فروکش کردن اپیدمی کرونا، دامنه فعالیت آموزشی این سازمان در عراق را توسعه دهند.

این خبرگزاری به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: پیش‌بینی می‌کنیم که پس از پایان اپیدمی کرونا شمار نیروهای ناتو از ۵۰۰ تن به تقریبا ۵۰۰۰ نفر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدل ایست نیوز گزارش داد، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو در اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که وزرای امور خارجه این سازمان ۱ و ۲ دسامبر در نشستی استراتژی ناتو در قبال سال‌های آینده و عملیات در افغانستان و عراق را بررسی خواهند کرد.

دبیرکل ناتو درباره عراق نیز اشاره کرده بود که ناتو برای افزایش حضور خود در آنجا و گسترش ماموریت آموزش نیروهای امنیتی عراق برنامه ریزی می‌کند.

311311

کد خبر 1487088

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری، «دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6091096

دیگر خبرها

  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا