Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@13:28:25 GMT

قیام مردم بحرین در جهان منحصر به فرد است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۶۴۳۳

قیام مردم بحرین در جهان منحصر به فرد است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «شیخ خالد الملا» امروز سه شنبه در سخنان خود در مراسمی که به مناسبت دهمین سالگرد قیام مردم بحرین با حضور تعدادی از شخصیت های بحرینی و عراقی در شهر بغداد برگزار شد، افزود که قیام مردم بحرین دارای ویژگی هایی است که در قیام های دیگر وجود ندارد و همین امر، این قیام را در جهان منحصر به فرد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد که یکی از بزرگترین ویژگی های قیام مردم بحرین این است که این قیام به خاطر مسائل اقتصادی صورت نگرفته بلکه یک قیام و جنبش ایمانی و صرفا اصلاحی است.
 
شیخ خالد الملا خاطر نشان ساخت که قیام ها به صورت افقی شروع و سپس عمودی می شوند اما قیام بحرین از همان آغاز به صورت عمودی آغاز شد و خواهان تغییر شکل نظام استبدادی و روند انتقال قدرت در کشور شد.
 
وی سومین ویژگی مهم انقلاب بحرین را شفافیت و انعطاف پذیری آن عنوان کرد و گفت: تظاهرکنندگان در بحرین هرگز متوسل به خشونت نشدند بلکه این حاکمیت بود که با اقدامات ظالمانه و زندانی های طولانی مدت مخالفان سیاسی، گرفتن تابعیت و اخراج شهروندان خود از کشور، به خشونت متوسل شد.
 
رهبر جماعت علمای اهل سنت عراق رویکرد خود را دفاع از اعتراضات مسالمت آمیز مردمی خواند و گفت: اعتراضات مردمی  عراق  (اکتبر ۲۰۱۹) تا وقتی مسالمت آمیز بود، با آن بودیم اما وقتی به خشونت و تخریب اموال عمومی روی آورد، از آن روی گردان شدیم.
 
شیخ خالد الملا از دولت بحرین خواست که اگر در شنیدن صدای معترضان صادق است حداقل رسانه دولتی را برای چند ساعت در روز در اختیار مخالفان قرار دهد تا صدای خود را به گوش حاکمیت برسانند.
 
رهبر جماعت علمای اهل سنت عراق تاکید کرد که از جنبه و منتظر دینی واجب است که در کنار ملت بحرین بایستیم.
 
جنبش و انقلاب مردمی بحرین از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی برای مطالبه دموکراسی، آزادی، کسب حقوق مشروع، رفع تبعیض و بی عدالتی آغاز شد و با وجود سرکوبگری شدید رژیم بحرین با همدستی برخی قدرت های منطقه ای و اعمال بدترین شکنجه ها علیه فعالان و رهبران مخالف، زندانی کردن طولانی مدت، تبعید و سلب تابعیت آنها همچنان ادامه دارد.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: قیام مردم بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه انگلیس از اعمال تحریم‌های جدید علیه گروه‌ها و افراد افراطی مرتبط با خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس گفت که این بسته تحریمی دو گروه که حملات خشونت‌آمیز شهرک نشینان صهیونیست را علیه فلسطینیان رهبری می کنند و همچنین چهار نفر را که مسئولیت مستقیم انجام این اقدامات را در کرانه باختری بر عهده دارند، هدف قرار می دهد.

وزیر خارجه انگلیس افزود که مقامات اسرائیلی باید دست اندرکاران خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری را دستگیر کنند.

وزارت امور خارجه انگلیس پیشتر هم با تحریم شماری از شهرک‌نشین‌ها اعلام کرده بود که خشونت شهرک نشینان افراطی در کرانه باختری طی یک سال گذشته به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و برخی از شهرک‌نشین‌های اسرائیلی از آزار و اذیت، ارعاب و خشونت برای اعمال فشار روی جوامع فلسطینی برای ترک سرزمین خود استفاده می‌کنند.

کد خبر 6095969

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)