Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در توضیح جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز گزارش دیوان محاسبات درباره میزان عملیاتی شدن احکام برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که سال آینده، سال پایانی برنامه ششم بوده و نمایندگان وارد تبیین برنامه هفتم توسعه می‌شوند، نحوه و میزان تحقق احکام برنامه ششم توسعه بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه براساس توافق انجام گرفته در کمیسیون اقتصادی، بخش اقتصادی گزارش دیوان محاسبات به صورت مشترک با موافقت هیات رییسه در صحن علنی قرائت خواهد شد، افزود: مسائی مانند بازار سرمایه، بازار پول، سیاست‌های ارزی و... و شاخص‌های کلان مانند نرخ رشد اقتصادی، نرخ اشتغال و ... که از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند مبنای جمع‌بندی گزارش کمیسیون اقتصادی با دیوان محاسبات خواهد بود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با مدیران ارشد دیوان محاسبات هفته آینده برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این جلسه ادامه بررسی گزارش جلسه امروز خواهد بود.

وی با بیان اینکه با اقدامات آسیب‌شناسی می‌توان در راستای اصلاح و بهبود شاخص‌های اقتصادی گام برداشت، ادامه داد: گزارشی که در کمیسیون اقتصادی توسط رییس دیوان محاسبات مطرح شد شامل نکات مهمی درباره ظرفیت‌های اقتصادی کشور، آسیب‌ها، تهدیدات و فرصت‌های نظام اقتصادی بود، این فرصت‌ها و تهدیدها باید مبنای تدوین برنامه هفتم توسعه قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع مجلس با بهره‌گیری از ظرفیت دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و سایر دستگاه‌ها در سال آینده تلاش می‌کند چشم‌انداز بهتری در حوزه اقتصادی را در دستور کار قرار دهد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی محمدرضا پور ابراهیمی داورانی کرمان مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کرمان مجلس شورای اسلامی کرمان مجلس یازدهم اخبار کنکور کمیسیون اقتصادی دیوان محاسبات برنامه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور اظهار کرد: جلساتی که در مجلس انجام و رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی آن حضور دارند، عمدتاً مباحث حول همکاری‌ها، همراهی و برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفت‌وگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکارهایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه «وزارت اقتصاد در حال کار درباره بازار ارز است و حتماً گزارش این اقدامات به مجلس ارائه خواهد شد»، عنوان کرد: حتماً جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • بازنشستگان بخوانند/ واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان در راه است؟
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است