Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین غلامی گفت: عملکرد اداره ثبت هرسین در مدت ۵ ماهه اخیر بسیار خوب بوده به طوری که کلیه پرونده های بایگانی مرتب و آمارگیری شدند، تعداد ۹۳۴ پرونده اجرایی تعیین تکلیف و مختومه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین غلامی در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه در خصوص فعالیت های انجام شده توسط این اداره اظهار داشت: اداره ثبت اسناد و املاک در راستای اجرای قوانین و مقررات جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم و سوء استفاده و جعل اسناد با هدف صیانت از حقوق مردم به انجام وظایف محوله می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین وظیفه اداره ثبت اسناد و املاک چیست؟

 سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان هرسین گفت: مهمترین وظیفه اداره ثبت اسناد و املاک پذیرش ثبت املاک مجهول المالک و صدور اسناد مالکیت وفق قوانین و مقررات، صدور سند مالکیت ساختمانها و اراضی با سابقه ثبت، که منشاء تصرفات متصرفان قانونی است و مدارک متقاضی به صورت قولنامه های عادی می باشد، حفظ و نگهداری اسناد رسمی تنظیم شده و حمایت از آنها در قالب اجرای مفاد اسناد رسمی با توجه به آئین نامه های مربوطه، اجرای مفاد اسناد لازم الاجرا اعم از قرارداد های بانکی، اسناد رهنی، مهریه، چک و  اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد مالکیت براساس نقشه کاداستر، تعویض اسناد دفترچه ای به تک برگ (کاداستری)، تائید و ثبت نهایی و ارسال به آگهی تغییرات و ثبت شرکت ها و موسسات می باشد.

وی خاطرنشان کرد: املاک محدوده شهرستان هرسین پلاک کوبی و در دفتر توزیع اظهارنامه نام مالکین هر پلاک به صورت موجز قید شد سپس طبق آگهی شماره ۳۴۹۶۵/۲۰۶۱۸ مورخ ۱۳۱۳/۱۲/۲۸ براساس مواد ۴۶ و ۴۷ قانون ثبت از تاریخ ۱۳۱۷/۰۶/۰۱ ثبت املاک در شهرستان هرسین الزامی شد و برخی از مالکین به مرور زمان تقاضای پذیرش ثبت املاک خود را نموده پس از طی مراحل قانونی اسناد مالکیت آنان صادر و تسلیم گردیده است و برخی نیز کماکان مجهول المالک می باشند. 

پرونده های ثبت شده در هرسین چگونه تقسیم بندی می شوند؟

غلامی در ادامه  اظهار داشت: بنا به پیشنهاد وزارت کشور در سال ۱۳۷۴ دهستان چمچمال برخی از روستاهای کرمانشاه و تعدادی از روستاهای نورآباد به هرسین الحاق شدند لذا پرونده های بایگانی ثبت مشتمل بر دو بخش و سه قطعه می باشند و تعداد پرونده های موجود در بایگانی بیش از ۲۴۰۰۰ فقره و تعداد پرونده های موجود در بایگانی اجرا بالغ بر ۳۵۰۰ پرونده می باشد که از این تعداد با همت و همکاران عزیز و پرتلاش اداره ثبت هرسین در طول مدت پنج ماهه سال جاری صرفاً ۱۳۰۰ پرونده باقی مانده است.

وی افزود: همکاری و همدلی مسئولین ادارات مختلف سطح شهرستان و تعاملات لازم با همدیگر بی شک در ارتقاء سطح خدمت رسانی به مردم عزیز موثر خواهد بود‌.

سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تصریح کرد: عملکرد اداره ثبت هرسین در مدت ۵ ماهه اخیر بسیار خوب بوده به طوری که کلیه پرونده های بایگانی مرتب و آمارگیری شدند، تعداد ۹۳۴ پرونده اجرایی تعیین تکلیف و مختومه شده است و ۱۶۰۰ مکاتبه در خصوص پرونده های اجرایی ارسال گردیده است. صدور بالغ بر ۶۰۰ سند مالکیت و انجام ۲۰ عملیات تفکیک، تعداد ۵۲۵ فقره بازداشت و رفع بازداشت از اسناد مالکیت، صدور اسناد مالکیت انتقالی کاداستر در ظرف کمتر از ۲۴ ساعت صورت گرفته است.

مهمترین اقدامات در دست انجام اداره ثبت اسناد و املاک هرسین چیست؟

وی افزود: مهمترین اقدامات در دست انجام  این مدیریت در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان  شامل طرح فراخوان تعویض اسناد دفترچه ای به کاداستر، طرح صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی که در دست اقدام می باشد، اجرای طرح ملی آرشیو الکترونیک که کلیه پرونده های ثبتی اسکن و گردش پرونده ها فیزیکی حذف خواهد شد می باشد.

توصیه شما به خریداران املاک چیست؟

سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان خاطرنشان کرد در زمان خرید املاک حتی الامکان املاکی را خریداری نمایند که دارای سند مالکیت می باشد و در دفتر اسناد رسمی نسبت به تنظیم سند اقدام نمایند چرا که مواردی پیش آمده مالک، ملک را به صورت قولنامه ای به یک نفر فروخته در حالی که ملک به دلیل بازداشت و انتقال به اموال تملیکی قبلاً از مالکیت وی خارج شده است.

غلامی در پایان اظهار داشت: در صورت خرید املاک قولنامه ای حتماً کلیه قولنامه ها مدارک و مستندات قبلی تا برسد به مالک رسمی را از فروشنده تحویل بگیرند و تصویر برابر با اصل از مستندات تهیه کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد مالکیت پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده‌های کالاهای قاچاق و متروکه اموال تملیکی استان، سال گذشته به ارزش سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام طی دو سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آن‌ها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است، در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

دهقانی با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، اضافه کرد: از آذر سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان جهت جهت مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

وی تصریح کرد: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 749079

دیگر خبرها

  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود