Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@19:12:20 GMT

واکنش روسیه به نامه ایران به آژانس اتمی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۶۷۸۲

نماینده روسیه در سازمان های بین‌المللی در وین گفت: برای پیشرفت واقعی در اجرای برجام تا پیش از جشن نوروز باید تلاش کنیم.

«میخائیل اولیانوف» روز سه شنبه در توئیت جدیدی در واکنش به توئیت کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین که خاطرنشان کرده بود قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی روز ۲۳ ماه فوریه (۵ اسفند ماه) به اجرا گذاشته خواهد شد، نوشت: این به آن معنی است که پروتکل الحاقی در مورد فعالیت آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران تا دو روز دیگر اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین نوشت: این زمان زیادی نیست اما هم اکنون که با مساله زمانی مواجه شده ایم هر روز اهمیت دارد.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم زودتر از فرا رسیدن نوروز که روز ۲۱ ماه مارس سال ۲۰۲۱ است، به پیشرفت واقعی دست بیابیم.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین دیروز در توئیت خود نوشته بود: قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمان موعد (۲۳ ماه فوریه) اجرا خواهد شد و امروز به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده شد که شرایط برای انتقال شناور به وضع جدید (در مورد توقف اجرای پروتکل الحاقی) در موعد تعیین شده فراهم می شود.

غریب آبادی افزود: حسن نیت سرانجام حسن نیت بوجود می آورد.

مجلس شورای اسلامی ۱۱ آذرماه گذشته با تصویب قانون لغو تحریم‌ها دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

بر اساس ماده ۶، «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصویب این قانون، دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.»

‌سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، روز دوشنبه اعلام کرد نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام از تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ برابر با ۵ اسفندماه، امروز عصر(دوشنبه) تحویل مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

به گزارش ایرنا، کاظم غریب آبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ‌این اقدام در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریمها و صیانت از منافع ملت ایران و در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام و به علت عدم پایبندی طرف های مقابل به تعهدات خود در جهت رفع تحریم های غیرقانونی، صورت گرفته است.

نماینده دائم ایران تصریح کرد: در این نامه از آژانس خواستیم تا در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اجرای درخواست های ایران جهت توقف اقدامات مختلف داوطلبانه، شامل اجرای پروتکل الحاقی، به عمل آورد. ‌

وی افزود: از این پس، همکاریهای ایران و آژانس صرفا بر مبنای تعهدات پادمانی ادامه خواهد یافت تا زمانی که با لغو تحریمها به صورت عملی و ملموس، زمینه برای بازگشت ایران به اجرای مجدد این اقدامات فراهم گردد.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان های بین المللی در وین مجلس شورای اسلامی پروتکل الحاقی نماینده دائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا