Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:12:30 GMT

۱۷ میلیون دلار صادرات در زنجان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۶۷۸۵

۱۷ میلیون دلار صادرات در زنجان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی یگانه فرد شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی زنجان گفت: در راستای عملیاتی کردن نقشه راه تجارت خارجی استان از نظرات بخش خصوصی و ظرفیت کارشناسی اتاق بازرگانی استان استفاده شده است.

وی اظهار کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی هم در اولویت کارها قرار گرفته و توفیقات خوبی هم حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: ۶۵ واحد تولیدی در بخش صنایع برق و الکترونیک در استان زنجان فعال است و برای بیش از پنج هزار و ۵۳۰ نفر در این بخش اشتغال ایجاد شده است.

یگانه فرد با بیان اینکه ۱۲ درصد از اشتغال استان در حوزه برق و الکترونیک است، ابراز داشت: سهم واحدهای صنایع برق و الکترونیک استان از کل صنایع استان پنج درصد می‌باشد و اولویت‌های سرمایه گذاری در صنایع برق و الکترونیک استان تولید ورق هسته ترانس، تولید مفتول مسی به عنوان ماده اولیه و تولید و مونتاژ لوازم خانگی با برند معتبر می‌باشد.

وی با بیان اینکه در طی سه سال گذشته ۲۹ محصول مختلف تولیدی استان بیش از ۱۷ میلیون دلار صادرات رخ داده است، ابراز کرد: حدود ۹ درصد صادرات استان را تشکیل می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان به شناسایی بازارهای هدف جهت صادرات محصولات تولیدی استان زنجان اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای کسب سهمی از بازارهای کشورهای هدف انجام گرفته است.

یگانه فرد گفت: اولویت‌هایی از سوی کنسولگری ایران در کربلا برای همکاری‌های مشترک با استان زنجان ارائه شده و بر همین اساس و با رایزنی‌های صورت گرفته ساختمان کنسولگری در فصل بهار به مدت یک ماه در اختیار استان قرار می‌گیرد و تجار عراقی خریدهای خود را نقدی انجام می‌دهند و این یک فرصت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان است.

وی تصریح کرد: اتفاقات سیاسی که در منطقه رخ داده فرصت خوبی را نصیب استان جهت حضور در بازار کشورهای ارمنستان و مناطق آزاد شده قره باغ ایجاد کرده است.

کد خبر 5148810

منبع: مهر

کلیدواژه: علی یگانه فرد واحد تولیدی جهش تولید ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه شیراز شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج مشهد اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران همدان برق و الکترونیک اتاق بازرگانی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد

 تفاهم‌نامه به منظور همکاری در جذب سرمایه گذاران و صاحبان صنایع برای سرمایه گذاری در جهت بهره‌برداری از مزیت‌های صید و صیادی و ایجاد صنایع وابسته آن، ایجاد صنایع چوب، ایجاد کارخانه فرآوری نارگیل، ایجاد مرکز تجاری و بسته‌بندی چای در منطقه آزاد چابهار برای صادرات و صادرات مجدد به کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان، اوراسیا و قفقاز جنوبی، به امضای حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و آریاراتنه مارتین رئیس هیات سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا رسید.

توافق شد بزودی هیاتی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا برای بازدید، ارزیابی و سرمایه گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود