Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه سیستم بانکی کشور به تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان علاقمند شده و تلاش می‌کند تا خدمات بیشتری را به اکوسیستم نوآوری کشور ارائه کند، گفت: بانک تجارت دو خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه نفت و پتروشیمی برای خرید لیزینگی از شرکت‌های دانش بنیان تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی وحدت در آیین گشایش نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که در جزیره کیش برپا شد، بر ظرفیت‌های استارت‌آپی در کشور تاکید کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ در دنیا تلاش می‌کنند تا از ظرفیت‌های شرکت‌های کوچک‌تر استارت‌آپی در مجموعه‌های خود استفاده کنند. در این راستا با خرید شرکت‌های کوچک با هزینه کمتر، نوآوری را به شرکت خود منتقل می‌کنند. در ایران نیز بعد از تصویب قانون دانش بنیان، اکوسیستم نوآوری شکل گرفت و ادبیات حوزه دانش بنیان خیلی جدی پیگیری شد به‌طوری‌که در حال حاضر ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان و ۱۰ هزار شرکت فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و ۶۰ تا ۷۰ هزار استارت‌آپ داریم که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ باید به این مجموعه‌ها اعتماد کنند، زیرا راهکار بسیاری از مشکلات را ارائه می‌کنند؛ به عنوان مثال در دوران مواجهه کشور با ویروس کرونا به غیر از محموله واکسن کرونا که اخیرا وارد شده است تمامی نیاز کشور از جمله ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، ماسک و مواد ضدعفونی کننده از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین شد و ما تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا را وارد نکردیم. این محصولات از دپارتمان‌های ۵۰۰ نفری و سازمان‌های بزرگ هم تامین نشد بلکه شرکت‌های کوچک دانش بنیان ۲۰ تا ۳۰ نفره نیاز کشور را برطرف کردند.

وحدت به حوزه نفت و پتروشیمی به عنوان صنعت مادر اشاره کرد و گفت: صنایع نفت و پتروشیمی ارزش افزوده برای کشور ایجاد می‌کنند و جزو صنایع مادر محسوب می‌شوند. وزیر نفت نیز نسبت به استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نفت بسیار تاکید دارند به‌طوری‌که از پاویون شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دو بار بازدید کردند و برای آشنایی با دستاورد‌های شرکت‌ها وقت گذاشتند. همچنین مرکز نوآوری نفت، کارخانه نوآوری نفت، صندوق پژوهش و فناوری نفت نیز در این دولت آغاز شده و امیدواریم که ادامه یابد.

وی ادامه داد: نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نفت و پتروشیمی به توسعه این شرکت‌های بزرگ کمک می‌کند. صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش دارد تا به وظایف خود در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان کمک کند. تلاش می‌کنیم تا در هر منطقه جغرافیایی یا حوزه اقتصادی خاص اجزای مورد نیاز توسعه نوآوری شکل بگیرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد همکاری این صندوق با سیستم بانکی کشور در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: ما ابزار‌های مختلفی را با همراهی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان و خریداران محصولات دانش بنیان ارائه می‌دهیم؛ به عنوان مثال بانک‌ها برای ضمانت‌نامه بانکی که شرکت‌های معرفی شده از طرف ما ارائه می‌کنند، ضمانت نامه حسن انجام صادر می‌کند و از این طریق کیفیت و خدمات شرکت‌ها تضمین می‌شود.

وحدت در پایان ضمن اشاره به تدارک بیشتر ابزار‌های تامین مالی بانک‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: بانک‌ها به این حوزه علاقمند شده‌اند و در نظر دارند تا خدمات بیشتری به شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهند؛ به عنوان مثال بانک تجارت دو خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه نفت و پتروشیمی برای خرید لیزینگی از شرکت‌های دانش بنیان تدارک دیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی وحدت صندوق نوآوری و شکوفایی شرکتهای دانش بنیان اکوسیستم بانک تجارت نفت پتروشیمی خرید لیزینگی صندوق نوآوری و شکوفایی حوزه نفت و پتروشیمی شرکت های دانش بنیان تامین مالی شرکت ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان

رئیس انجمن ملی مزارع پرورش ماهی تاجیکستان در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران همزمان با برپایی نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با مدیران برخی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، بازرگانان و فعالان بخش‌های تولیدی و تجاری تاجیکستان که برای بازدید از نمایشگاه ایران اکمسپو ۲۰۲۴ به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آمده‌اند، در بازدید از غرفه‌های مختلف عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان در آی‌هیت (خانه نوآوری و فناوری ایران) استقبال قابل توجهی از تولیدات این شرکت‌ها داشتند و اکثر بازدیدکنندگان تحت تاثیر دستاوردهای دانش‌بنیان بخش کشاورزی قرار گرفتند.

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کار تاجیکستان در بخش کشاورزی کار می‌کنند و فرسوده بودن و کمبود ادوات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در تاجیکستان میزان تولید را در این کشور که بخش عمده آن به کشاورزی مشغول است، بسیار کاهش داده است.

تاجیکستان بستر بسیار مناسب و آماده‌ای برای عرضه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی ایران است و تاجیک‌ها نیز در این نمایشگاه نشان دادند که از محصولات ایران به دلیل کیفیت بالا و سازگاربودن با شرایط کشاورزی تاجیکستان به گرمی استقبال می‌کنند.

به گفته باراتو، رئیس انجمن ملی مزارع پرورش ماهی جمهوری تاجیکستان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تاثیر مستقیمی در روند افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور دارد.

باراتو با تاکید بر اینکه ما به دنبال تجارت و توسعه همکاری‌ها میان ایران و تاجیکستان هستیم، اظهار کرد: امیدوار هستیم بازدید امروز ما موجب آشنایی بیشتر تجار و بازرگانان تاجیک با دستاوردهای ایران و معرفی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی ایرانیان شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی در ادامه به جذابیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه پرورش ماهی اشاره کرد و افزود: ما در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) با مدیرعامل یک شرکت پرورش ماهی که دارای بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مناطق غیــرساحلی ایران است، مذاکراتی انجام دادیم. این شرکت با پیشرفتــه‌ترین تکنولوژی روز، سالانه ۱۲۰ تن گوشت و سه تن خاویار را به بازار عرضه می‌کند که این قابلیت و توانایی برای ما بسیار جذاب و کاربردی است. امیدوار هستیم در آینده نزدیک بتوانیم با این شرکت همکاری‌های خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند