Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با اشاره به نقش‌آفرینی جوانان تحصیلکرده و زنان روستایی گیلان در حوزه اشتغال روستایی گفت: توسعه و عمران مناطق روستایی جزو اولویت‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  رشت، ارسلان زارع عصر امروز پس از مراسم تجلیل از خیران و فعالان در عرصه روستاها در جمع تعدادی از خیران روستاهای استان گیلان اظهار داشت: فراهم کردن شرایط بهتر برای رفاه شهروندان و توسعه زیرساخت‌ها در مناطق روستایی یکی از مولفه‌های توسعه‌یافتگی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اشتغال پایدار روستایی به‌طور جدی در استان گیلان دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: روستاها دارای جایگاه مهمی هستند و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین کانون‌های تولید در بخش‌های مختلف مطرح می‌شوند لذا توسعه و عمران مناطق روستایی جزو اولویت‌ها است.

زارع با بیان اینکه جوانان تحصیلکرده و زنان روستایی توانستند در حوزه اشتغال روستایی نقش‌آفرین باشند تصریح کرد: خدمات دولت در تامین آب، برق، گاز و ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی و همچنین دسترسی روستاها به اینترنت و بردن اینترنت به روستاها نیز قابل توجه است.

تازه‌ترین وضعیت شیوع کرونا در گیلان/ 8 شهرستان‌ گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارد+ جدولفعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان تسهیلات می‌گیرندرودخانه‌های گیلان برای جلوگیری از طغیان بهاری لایروبی می‌شود

وی موفقیت‌های حاصل شده در حوزه مدیریت و کنترل ویروس کرونا را در سایه همکاری، پشتیبانی مردم و اعتماد آنان به مسئولان دانست و گفت: یک سال از شیوع این بیماری می‌گذرد اما توانستیم با انسجام، همبستگی و امیدافزایی در جامعه، الگویی موفق از مدیریت و غلبه بر این بیماری ارائه کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به مشارکت ستودنی مردم در رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب‌دیده از کرونا خاطرنشان کرد: برگزاری این رزمایش و کمک‌ها در واقع جلوه‌ای از حس انسان‌دوستی و خیرخواهی ملت ایران بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز کمک‌های خیرخواهانه تبدیل به فرهنگ عمومی جامعه شده است تصریح کرد: خیران در کنار دولت و سازمان‌های نیمه دولتی می‌توانند نقش تاثیرگذاری در افزایش شاخص‌های توسعه یافتگی در روستاها ایفا کنند.

زارع گفت: در صورت ارائه طرح‌های جامع اشتغالزایی، پرداخت تسهیلات از منابع مختلف اعتباری همچون اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی یا صندوق اعتبارات خرد روستایی انجام می‌شود و این فرصتی مغتنم برای ماندگاری در روستاها و تلاش برای توسعه این مناطق است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان نیک‌اندیشی و اقدامات خیرخواهانه را از مولفه‌های اصیل فرهنگ ایرانی اسلامی خواند و افزود: این مهم به شکل مختلف در بخش‌هایی نظیر سلامت، ساخت مدرسه و مسکن محرومان محقق شده است و با همت و تلاش خیران مشکلات این بخش‌ها برطرف می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت هماهنگ عمل کردن خیریه‌‌ها و ایجاد شبکه منسجمی برای این مهم خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر جمعی از خیرین، مجمع توسعه روستاها به نام ماندگاران راه‌اندازی کردند که می‌بایست فعالیت‌های خود را با قوت ادامه دهند.

استاندار گیلان حضور و نقش‌آفرینی خیران در خدمات‌رسانی به مردم به‌ویژه خدمت به نیازمندان را حائز اهمیت دانست و افزود: این گروه، یاریگران اصلی توسعه روستاها هستند و هر اندازه که بتوانند به دولت کمک کنند و در جامعه نقش‌آفرین باشند شاهد جامعه‌ای موفق‌تر و رو به کمال خواهیم بود.

انتهای پیام/612/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان مناطق روستایی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه با تضمین اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد توسط یک شرکت همه‌فن حریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نادی خوراسگانی، معاون تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مجتبی ملکی چوبری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از مدیران این دانشگاه در حاشیه برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس این دانشگاه از شرکت تولیدی نوید مرغ گیلان بازدید کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با ارائه آماری از دانشجویان شرکت‌کننده در طرح پویش گفت: طرح پویش به‌منظور اشتغال همزمان دانشجویان با تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین‌بار در ایران و استان گیلان ارائه شد.

ملکی چوبری افزود: در طرح پویش، دانشجویان علاوه بر تحصیل برای مهارت‌آموزی و کسب مهارت به کارخانجات و صنایع اعزام می‌شوند که در این بین بعضی از صنایع با توجه به نیاز خود به نیروی انسانی اثربخش استقبال کردند و حتی یک گام فراتر رفته و نسبت به بورسیه دانشجویان دانشگاه اقدام کردند.

وی متذکر شد: در این راستا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با عقد قرارداد طرح پویش با شرکت تولیدی نوید مرغ گیلان توانست تعداد زیادی از دانشجویان در رشته‌های تحصیلی علوم دامی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، حسابداری و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را به بورسیه تحصیلی این شرکت درآورد و این‌ همکاری با گسترش طرح به رشته‌های دیگری همچون علوم آزمایشگاهی و صنایع غذایی ادامه خواهد یافت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان همچنین از برگزاری دوره‌های توانمندسازی خبر داد و بیان کرد: برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای کارکنان شرکت نوید مرغ گیلان و انجام خدمات مشاوره‌ای و طرح‌های پژوهشی از دیگر موارد همکاری‌های مشترک با این شرکت است و برای توسعه همکاری در شرکت نوید مرغ نیز استادان متخصص معرفی خواهند شد و در فضایی که به این امر اختصاص داده شد، استادان می‌توانند زمانی که در مجموعه شرکت حضور دارند، بتوانند تبادل اطلاعات کنند.

ملکی چوبری متذکر شد: مجموعه مدارس سما در استان گیلان ۶ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف دارند که می‌توان روی این موضوع برنامه‌ریزی کرد و در حال حاضر تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در طرح پویش موفق شدند علاوه بر ادامه تحصیل، بورسیه تحصیلی شرکت نوید مرغ گیلان را کسب کنند و به طور همزمان در ساعاتی از روز در این شرکت مشغول به کار باشند که پس از فراغت از تحصیل در این شرکت مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هم مادران و همسران ارزشمند و هم نقش آفرینی در اجتماع | منزوی‌ کردن زنان را به هیج‌وجه قبول نداریم | ویدئو
  • مرثیه‌ای برای رنج شالیکاران گیلانی/ برنجی که فروش نمی‌رود‌
  • نقش آفرینی جزیره نوآور قشم در دیپلماسی فناوری و نوآوری در سطح بین المللی
  • بورسیه با تضمین اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد توسط یک شرکت همه‌فن حریف
  • تجلیل از تولیدکنندگان برتر و دهیاران نمونه در مهربان
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند