Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@22:23:02 GMT

هکرهای کره شمالی دنبال سرقت اطلاعات واکسن فایزر

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۷۲۵۹

ساعت 24 - بر اساس اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی کره جنوبی، هکرهای کره شمالی تلاش کردند تا به اطلاعات واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر دست یابند.بر اساس اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی کره جنوبی، هکرهای کره شمالی تلاش کردند تا به اطلاعات واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر دست یابند.

سازمان اطلاعات کره جنوبی، روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن/۱۶ فوریه، می‌گوید: هکرهای کره شمالی تلاش کردند تا با رخنه به سیستم‌های رایانه‌ای شرکت آمریکایی فایزر، به اطلاعاتی در مورد واکسن ویروس کرونا دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، برخی منابع از تلاش کره شمالی برای ساخت واکسن کرونا با هک کردن اطلاعات سایر شرکت‌های خارجی خبر داده بودند.   رسانه‌های کره جنوبی، روز سه‌شنبه ۱۴ فوریه، تایید کردند که بر اساس گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور، هکرهای کره شمالی به سیستم‌های کامپیوتری شرکت معظم داروسازی فایزر، نخستین تولید کننده واکسن کرونا، برای دستیابی به اطلاعات واکسن و درمان‌های کووید حمله کرده‌اند. کره شمالی از ماه ژانویه سال گذشته (۲۰۲۰) مرزهای خود را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا بسته نگاه داشته است. مقامات این کشور هم اطلاعات دقیقی درباره آمار قربانیان احتمالی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا منتشر نمی‌کنند.

به گزارش رادیو فرانسه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بارها تاکید کرده است که هیچ موردی از ابتلا به کووید در کشورش دیده نشده است. اظهارنظری که با تردید کارشناسان بین‌المللی همراه شده است. یک نماینده مجلس کره جنوبی، به خبرنگاران گفته است: «سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی، به نمایندگان مجلس کره جنوبی اطلاع داده است که کره شمالی، از روش‌های حملات سایبری، برای نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای فایزر به منظور دستیابی به تکنولوژی ساخت واکسن کرونا و درمان‌های کووید استفاده کرده است.بنا بر اظهارنظرهای کارشناسان سایبری، کره شمالی با استفاده از چند هزار هکر حرفه‌ای اقدام به تشکیل ارتش سایبری نموده و این گروه بارها حملاتی را علیه نهادها یا محققان کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی به انجام رساندند.

اقتصاد کره شمالی به شدت زیر فشار قرار دارد

اقدام کره شمالی مبنی بر بستن مرزهای این کشور به دلیل جلوگیری از ورود ویروس کرونا، کره شمالی را با فشار شدید اقتصادی مواجه ساخته است. کشوری که پیش از بحران همه‌گیری ویروس کرونا هم به دلیل تحریم‌های گسترده آمریکا با بحران اقتصادی شدیدی روبرو بود.بر اساس یک گزارش محرمانه سازمان ملل متحد، که هفته گذشته، در رسانه‌ها منتشر شد، کارشناسان این نهاد جهانی گفته‌اند هکرهای مرتبط با کره شمالی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۱۶ میلیون دلار ارز دیجیتال را به سرقت بردند تا از این طریق، بودجه برنامه سلاح‌های هسته‌ای این کشور را تامین نمایند.

کره شمالی در انتظار ورود ۲ میلیون دوز واکسن کرونا

با وجود انکار رهبران کره شمالی در خصوص شیوع ویروس کرونا در این کشور، پیونگ‌یانگ، به تازگی برای خرید واکسن کرونا اقدام کرده است. بر اساس گزارش طرح جهانی "گاوی"، عضو برنامه کوواکس، که وظیفه هماهنگی توزیع واکسن کرونا به کشورهای فقیر را برعهده دارد، قرار است به زودی نزدیک به دو میلیون دوز واکسن به کره شمالی ارسال شود. این نخستین گزارش تائید شده درباره تقاضای پیونگ‌یانگ برای خرید واکسن کرونا است.کارشناسان می‌گویند: زیرساخت‌های بهداشت و درمان کره شمالی به هیچ عنوان توانایی مقابله با همه‌گیری وسیع یک بیماری را ندارند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هکرهای کره شمالی اطلاعات واکسن ویروس کرونا واکسن کرونا کره جنوبی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) محدوده ماسال

ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده سه راهی چلاو

ترافیک نیمه سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده ورسک

تردد روان در آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

آزادراه قزوین - رشت فاقد مداخلات جوی و سایر محورهای شمالی دارای بارش باران است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

تردد روان

آخرین وضعیت جوی محورها

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، البرز، مازندران، گیلان، گلستان، سمنان فارس، خراسان جنوبی، کردستان و کرمانشاه

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود شریانی:

محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود.

راور - دیهوک

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- سروآباد - پاوه

۷- رباط پشت بادام - بیاضه

۸- عسلویه - گله دار

۹- طبس - بردسکن

۱۰- بیرجند - شوشود

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بعضی مناطق استان‌های بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و خراسان جنوبی، ابرناکی، وزش باد و بارندگی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه در ارتفاعات البرز شرقی، بعضی نقاط واقع در شمال غرب و غرب، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و بعضی نقاط استان اصفهان، ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در کرمانشاه، غرب کردستان شمال آذربایجان شرقی و غربی و گیلان، بارش شدت خواهد داشت و سه‌شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش می‌یابد و در کل نوار شمالی، ابرناکی، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی گفت: چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد، امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و از بعد از ظهر دوشنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد.

کد خبر 750422

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه به دام افتاد
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • دانشجوی آمریکایی سارق در رودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی