Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه تدوین نقشه راه فرهنگ و هنر یکی از مغفولات استان بود،گفت: سند جامع چشم‌انداز توسعه فرهنگ و هنر برای ۵ سال آینده تدوین شده و از ابتدای سال آینده شهرستان‌های استان بر اساس این سند فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در سفر به شهرستان خمینی شهر با حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» امام جمعه خمینی شهر دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تدوین نقشه راه فرهنگ و هنر یکی از مغفولات در استان بود است، اظهار داشت: در همین راستا سند جامع چشم انداز توسعه فرهنگ و هنر برای 5 سال آینده تدوین شده است و از ابتدای سال آینده همه شهرستان های استان بر اساس این سند فعالیت های خود را انجام خواهند داد.

 

حجت الاسلام معتمدی با تاکید بر اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه سیاست گذاری و تولی گری در حوزه فرهنگ و هنر را دارند، گفت: نهادهای مردمی و بخش خصوصی در واقع مجریان سیاست های کلان فرهنگی در کشور هستند.

 

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» به اهمیت سند چشم انداز توسعه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: «پیروزی با دوراندیشی حاصل می شود» و اینکه این سند در استان تدوین شده است و برای آینده فرهنگی این استان هدف گذاری شده است، قابل تحسین است.

 

امام جمعه خمینی شهر با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید چشم انداز آینده خود را ترسیم کنند، اظهار داشت: اینکه برخی اوقات کارها گره می خورد به علت روزمرگی برخی مسئولان است ولی وقتی یک برنامه مدون تدوین شود که مدیران بعدی هم، همان مسیر را ادامه دهند قابل ارزش است.

 

حجت الاسلام موسوی به اهمیت آینده نگری در همه حوزه های کشور اشاره کرد و گفت: برنامه مدون فرهنگی، هنری و دینی نیاز امروز شهرستان خمینی شهر هم هست و باید از برنامه های جزیره ای پرهیز کرد و با همدلی و اتحاد از ظرفیت همه نهادها بهره برد و بین آنها هم افزایی به وجود آورد.

 

گفتنی است این نشست با حضور «اصفر مختاری» مسئول امور شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، آوینی رئیس حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و «نوید توکلی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی شهر برگزار شد.

 

حضور در شواری فرهنگ عمومی شهرستان خمینی شهر، دیدار با فرماندار، بازدید از سینما فرهنگ، نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و نشست با همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی شهر از دیگر برنامه های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سفر به شهرستان خمینی شهر است.

 

پایان پیام/129

منبع: شبستان

کلیدواژه: معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امام جمعه خمینی شهر حجت الاسلام معتمدی خمینی شهر چشم انداز توسعه فرهنگ و هنر شهرستان خمینی شهر حجت الاسلام سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی

ایسنا/سمنان منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری معتقد است: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی تضاد جدی وجود دارد و از همین رو باید در زیست‌بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم.

آیت الله میرباقری که با استقبال استاندار سمنان امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه وارد استان شد، اظهار کرد: مساله اصلی ما در این دوران پیشرفت و توسعه است، مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد. 

وی ادامه داد: الگو سرمایه‌داری یکی از مباحثی است که باعث تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم خواهد شد. 

منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما می‌توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم. 

وی با بیان اینکه مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد، ادامه داد: این مهم را می‌توان در استان سمنان، با تشکیل اتاق فکر و همچنین راه‌اندازی هیات‌های اندیشه ورز محقق کرد. 

میرباقری به تضادهای ماهوی بین رویکردها در توسعه غربی با نگرش‌های مبتنی بر دین بین پرداخت و گفت: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، تضاد بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی  وجود دارد که ما باید در زیست بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم. 

منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ریل‌های پیشرفت استان با تدوین پیوست فرهنگی باید بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی شکل بگیرد. 

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار سمنان اظهار کرد: گزارش‌هایی که در خصوص استان اعلام شد بیانگر اقدامات ارزنده و دستاوردهای مطلوب همراه با رضایتمندی مردم است. 

آیت الله میرباقری منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پیش از این دیدار با حضور در مجموعه استانداری سمنان به مقام والای شهید گمنام ادای احترام کرد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری