Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@11:59:49 GMT

کرمانشاه در آستانه خروج از وضعیت آبی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۷۷۱۴

کرمانشاه در آستانه خروج از وضعیت آبی

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل الله رنجبر امروز (۲۸ بهمن) در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه عادی انگاری جامعه در خصوص کرونا شرایط را به سمت سخت شدن پیش می‌برد،  گفت: وضعیت کرونایی کرمانشاه خیلی شکننده و نزدیک به خروج از وضعیت کرونایی آبی و زرد شدن دوباره است، لذا از مردم می‌خواهیم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و دستور‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر با تاکید بر اینکه سلامت مردم شوخی بردار نیست، گفت: خواستار فعال شدن مجدد تیم‌های نظارتی برای مقابله با شیوع کرونا هستیم.

رنجبر به اصناف و ادارات برای تشدید نظارت‌های کرونایی اعلام آماده باش داد و گفت: اصناف باید گشت زنی‌ها را برای تذکر دادن در مورد ماسک زدن و رعایت دستورهای بهداشتی به واحد‌های صنفی بیشتر کرده و ادارات هم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رنجبر با اشاره به تخلفات برخی تالار‌های پذیرایی در مورد برگزاری مجالس با ظرفیت یک سوم، گفت: فعالیت تالار‌های پذیرایی متخلف قابل قبول نیست و باید رعایت دستورهای بهداشتی را جدی بگیرند، وگرنه احتمال تعطیل کردن آن‌ها برای مقابله با شیوع کرونا دور از انتظار نیست.

رنجبر با بیان اینکه هر نوع تجمع و دورهمی احتمال شیوع کرونا را تشدید می‌کند، گفت: وضعیت آرامستان کرمانشاه از حیث رعایت فاصله گذاری فیزیکی و دستور‌های بهداشتی خوب نیست و گزارش‌ها حاکی از تجمعات زیاد در آرامستان است که اگر این روال ادامه یابد، ناچار به بسته کردن دوباره درب‌های آرامستان خواهیم شد.

رنجبر از شهرداری و مسئولین آرامستان کرمانشاه خواست تا از الان به فکر برگزاری جمعه آخر سال با رعایت دستورهای بهداشتی باشند.

رنجبر همچنین شهرداری و سازمان میوه و مشاغل شهرداری را موظف به ساماندهی دستفروش‌ها و روزبازار‌ها برای رعایت دستور‌های بهداشتی کرد.

او ادامه داد: سازمان صمت هم باید تدابیری اتخاد کند که توزیع کالا‌های یارانه‌ای و تخفیفات فروشگاه‌های بزرگ منجر به تجمع مردم و صف‌های طولانی در سطح شهر نشود.

رنجبر با اشاره تداوم محدویت‌های تردد شبانه در شهر کرمانشاه، گفت: طرح محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد اجرایی می‌شود و شهروندان مراقب باشند در صورت تردد احتمال جریمه شدن آن‌ها وجود دارد.

رنجبر سپس با اشاره واگذار شدن صدور برگ تردد برای سفر‌های خارج از استانی به پلیس راه گفت: فرمانداری دیگر هیچ مجوزی در این خصوص صادر نمی‌کند و پلیس راه نیز تنها برای افرادی که ماموریت اداری داشته و یا کسانی که برای کار یا موضوع بیماری آن هم مشروط به داشتن مدارک پزشکی، برگه تردد صادر می‌کند.

نمودار استفاده از ماسک در کرمانشاه نزولی شده

علیرضا طلوعی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه کرمانشاه هم اکنون یکی از چهار استانی است که وضعیت کرونایی آن هنوز آبی است، گفت: این وضعیت حاصل تلاش مردم و کادر درمان بوده، لذا باید هرطور شده با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شیوه نامه‌های بهداشتی این وضعیت که خیلی شکننده و در آستانه زرد شدن هم هست، حفظ شود.

طلوعی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع موج انگلیسی کرونا و سرایت بالا و کشندگی بیشتر آن ضرورت دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در ادامه با اشاره به نزولی بودن نمودار استفاده از ماسک و رعایت دستور‌های بهداشتی در شهرستان کرمانشاه، گفت: از مردم کرمانشاه تقاضا داریم این چهار هفته باقیمانده پایان سال را هم پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا خدای نکرده گرفتار موج بعدی کرونا که شدیدا خطرناک هم شده، نشویم.

انتهای پیام /ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان را نتیجه عملیات وعده صادق دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (هفتم اردیبهشت) با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت: این عملیات قدرت ایران و نیروهای مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی در ادامه از سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشورها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاوردهای امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرزهای دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاوردهای فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را نیز رونق می‌دهند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند