Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: در راستای اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه خاوران، به منظور کمک به معیشت و رفاه جامعه عشایری طرح‌های ویژه‌ای در حال پیگیری است.

حمید ملانوری، امروز سه‌شنبه ۲۸ بهمن در دیدار سران عشایر استان خراسان جنوبی افزود: یکی از این طرح‌ها، بسته‌بندی فرآورده‌های دامی عشایر و دیگری استحصال روغن لانولین از پشم گوسفند است که می‌تواند با سرمایه‌گذاری عشایر شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی به برنامه‌های اجرایی استان در حوزه عشایری اشاره و تصریح کرد: برنامه ما این است که با رصد نقطه نقطه استان، تمامی فرصت‌ها و مزیت‌های موجود را شناسایی و برای سرمایه‌گذاری در راستای بهره‌برداری از آنها برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف ما این است که مردم توان خود را در این کار بگذارند و رفاه خود را تامین کنند.

وی به سیاست‌های ستاد توسعه خاوران که دی امسال در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد، اشاره کرد و گفت: در این ستاد، قرار است در قالب دولت محلی و با کمک مردم، خراسان جنوبی را از منطقه‌ای محروم به استانی برخوردار و ثروتمند تبدیل کنیم.

ملانوری با تاکید بر اینکه مردم باید در هر منطقه‌ای با عزت و کرامت زندگی کنند اظهار داشت: ما می‌توانیم با تعامل و همراهی، آینده خوبی را برای استان رقم بزنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر هم‌افزایی و ریشه‌یابی مشکلات، برای رفع آنها راهکارهایی را ارائه کرد.

وی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت و افزود: یکی از مهمترین اهداف انقلاب، عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات در گوشه گوشه کشور در راستای کمک به معیشت و رفاه عمومی است.

ملانوری گفت: طی این سال‌ها، علیرغم همه محدودیت‌ها و فشارها، نظام توانسته بر پایه پشتیبانی‌های مردم اهداف خود را به خوبی پیش ببرد.

وی افزود: عشایر گروهی از افراد جامعه هستند که در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و اشتغال نقش بسزایی داشته و دارند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از اقشار موثر در ماندگاری فرهنگ بومی و اصالت‌های فرهنگی، جامعه عشایری است.

وی جامعه عشایری را نماد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این قشر زحمتکش در هر شرایطی و در برابر هر گونه تکانه و تهدید، تاب‌آوری لازم را دارد و می‌تواند خود را تامین کند.

ملانوری افزود: جامعه عشایری به واسطه تعصب، انگیزه، توانایی و اقتداری که دارند، به پایداری امنیت در کشور کمک زیادی کرده‌اند.

وی گفت: ما معتقدیم جامعه عشایری به همان میزان تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی خود در امنیت، اقتصاد، اشتغال و سایر بخش‌ها باید دیده شوند و در توزیع خدمات مورد توجه قرار گیرند.

وی به برخی خدمات ارائه شده به حوزه عشایر استان اشاره کرد و گفت: تامین زیرساخت‌های لازم برای برقرسانی، گازرسانی، آبرسانی پایدار، دسترسی به اینترنت، آنتن دهی مناسب تلفن همراه و برخورداری مردم از شبکه‌های دیجیتال، بخشی از خدماتی است که به این قشر عزیز در استان ارائه شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ارائه مباحث آموزشی از طریق فضای مجازی و نیاز مبرم همه دانش‌آموزان به تامین زیرساخت‌های لازم در این زمینه، اعتقاد ما بر این است بین دانش‌آموز در خواجه منجیکو یا در کنار برج میلاد هیچ فرقی نیست و همه باید به راحتی این خدمات را دریافت کنند.

وی گفت: این وظیفه دولت و نظام است که این خدمات را در اختیار همه قرار دهد.

در این نشست که مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی و جمعی از سران عشایر استان حضور داشتند، درخصوص مسایل مختلف به ویژه مشکلات شرکت تعاونی عشایری شهید سعیدی قاین بحث و رایزنی شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عشاير استاندار خراسان جنوبی جامعه عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "پذیرنده‌شو" این بانک آغاز شد/ اعطای تسهیلات 35 میلیارد ریالی به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک رفاه کارگران

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پذیرنده پایانه‌ها و درگاه‌های این بانک که حساب متصل به پایانه‌های منصوب آنها از نوع حساب قرض‌الحسنه جاری یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی باشد، مشمولان این طرح را تشکیل می‌دهند. 

بر اساس این گزارش، تسهیلات این طرح در قالب سه بسته اعتباری "عمومی"، "ویژه پذیرندگان برتر" و "ویژه پذیرندگان جدید درگاه‌های پرداخت اینترنتی" طراحی شده است.

تسهیلات این طرح در قالب بسته اعتباری "عمومی" تا سقف 35 میلیارد ریال بر اساس میانگین ایجادی (2 الی 6 ماه) در حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه جاری/ سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت متصل به پایانه، با بازپرداخت 6 الی 36 ماه پرداخت می‌شود.

پذیرندگان برتر نیز با کسب امتیازهای لازم در شمار 250 پذیرنده برتر پایانه‌های فروشگاهی (POS) و 50 پذیرنده برتر درگاه‌های پرداخت اینترنتی (IPG) قرار گرفته و می‌توانند در قالب بسته اعتباری "ویژه پذیرندگان برتر" بر اساس ضرایب میانگین حساب ایجادی از تسهیلات تجاری تا سقف 35 میلیارد ریال بهره‌مند شوند.

تسهیلات در قالب بسته اعتباری "ویژه پذیرندگان جدید درگاه‌های پرداخت اینترنتی" نیز برحسب مبلغ تراکنش پایانه یا پایانه‌ها تا سقف 200 میلیارد ریال به پذیرندگان جدید واجد شرایط پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است، بر اساس این طرح پرداخت تسهیلات خرد (غیرتجاری) به اشخاص حقیقی کارکنان اشخاص حقیقی / حقوقی و بستگان درجه یک اشخاص حقیقی (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند) مشمول طرح تا سقف میانگین حساب استفاده نشده در بازه زمانی مورد نظر اخذ میانگین، امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • رفع مشکل اسکان عشایر کوچ‌نشین سملقان با پیگیری دستگاه قضایی
  • اجرای طرح "پذیرنده‌شو" این بانک آغاز شد/ اعطای تسهیلات 35 میلیارد ریالی به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک رفاه کارگران
  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند