Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@21:19:13 GMT

پایگاههای حقوق یار درمحلات فعال می شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۷۷۷۴

پایگاههای حقوق یار درمحلات فعال می شوند

  به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نشست بسیج حقوقدانان سپاه کرمان باحضور رئیس بسیج حقوقدانان ایران با موضوعات رسالت حقوقدانان بسیجی در گام دوم انقلاب اسلامی و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و گزارش آزادسازی  زندانیان و قرارگاه معاضدت حقوقی و قضایی برگزار شد.
سهراب انبارکی، رئیس بسیج حقوقدانان کشور دراین نشست بااشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک سند راهبردی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: اندیشمندان و نخبگان در گام دوم انقلاب بایستی ورود پیدا کرده و فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: باید ببینیم نقش مجموعه بسیج حقوقدانان چیست و در چه شاخص‌هایی نقش دارند که در این سازمان بابرخی از شاخص‌ها مستقیم و بابرخی غیر مستقیم کار کرده می‌شود.

او تصریح کرد: این سازمان در مسائل علمی، اخلاقی، معنویات، سیاسی نقش آفرینی می‌کند و تاکنون توانسته خروجی خوبی در این بخش‌ها داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور بااشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب باید جهادی و عملی کارکنیم گفت: با مشخص کردن حوزه عملیاتی خود در دودستگاه قوه مقننه و قوه قضائیه به صورت مستقیم کار داریم.

انبارکی بابیان اینکه در حال تنظیم سند تحولی در دوحوزه هستیم افزود:در یک سال مشکلات شناسایی شدند و درتلاش هستیم تا بتوانیم در حوزه‌های سیاست، آموزش و. اقداماتی را انجام دهیم.

او افزود: امروز بسیج به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد دردنیا است که نقش آفرینی می‌کند و تاکنون توانسته قفل بسیاری از مشکلات را باز و شاه کلید بسیاری از مشکلات است.

او عقب افتادگی کشور در برخی از زمینه‌ها را نداشتن روحیه جهادی عنوان کرد و افزود: نگاه بسیج مانند شهید حاج قاسم سلیمانی نگاه جهادی و انقلابی است چراکه سردار سلیمانی ولایتمدار، انقلابی و مرد میدان بود و ما امروز در بیانیه گام دوم انقلاب دنبال و ادامه دهنده ویژگی‌های برجسته سردار سلیمانی هستیم.

انبارکی تاکید کرد: باید نگاه جهادی و انقلابی بر کشور حاکم شود و سند تحول بدون مشارکت مردم و بسیج محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور بر راه اندازی پایگاه‌های حقوق یار در محلات تاکید کردو گفت: دراین پایگاه‌ها حقوق یاران در صدد صلح و سازش پرونده‌ها باشند و درمحلات نقش آفرینی کنند.

او آگاه سازی مردم و آموزش همگانی نسبت به افزایش اطلاعات حقوقی، پبشگیری از وقوع جرم، آسیب‌های فضای مجازی و حقیقی، شناسایی و ارایه راه حل در خصوص مشکلات خانوادگی و.. به همت سازمان بسیج حقوقدانان در هر محله خواستار شد.

او بر حقوق عامه مردم تاکید کرد و افزود: این موضوع اهمیت زیادی دارد و مشارکت مردم را می‌طلبد.

او درزمینه آزادی زندانیان و محکومان مالی جرایم غیر عمد هم استان کرمان را یکی از استان‌های برتر دانست و گفت: برای آزاد سازی زندانیان و جامعه پذیری آن‌ها باید بیشتر تلاش شود.

او همچنین توجه به مسایل خانواده و بین المللی و استفاده از همه ظرفیت‌ها گفت: با استفاده حداکثری و توانمندی‌های بسیج حقوقدانان برای کارآمد سازی قوه قضائیه و قوه مقننه تلاش شود تا در تحقق تمدن بزرگ اسلامی نقش آفرینی بیشتری داشته باشیم.

همچنین یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان دراین نشست گفت:سازمان بسیج حقوقدان کارنامه خوبی دارد و
بالغ بر ۴۰هزار نفر از نخبگان حقوقی زیر چتر آن تلاش می‌کنند و این جمعیت عظیم و نیروی اثر گذار می‌تواند به جمعیت عظیمی خدمت کنند.

او افزود:این سازمان دراستان کرمان هم اقدامات خوبی دارد و تاکیدات مقام معظم رهبری رادر الویت کاری خود قرار داده اند و درراستای تحقق منویات رهبری رسالت خود را انجام می‌دهند.

او تصریح کرد: در بحث حاشیه نشینی، آسیب‌ها وولگردی‌های فضای مجازی و حقیقی، شناسایی مفسدان، امنیت عمومی، اقتصادی، فرهنگی و... بسیج حقوقدانان باید ایفای نقش کند.

او گفت:حاشینه نشینی و سکونت‌های غیر مجاز بستر مجازی برای جرم خیزی و بروز جرائم خشن، اقتصادی و اجتماعی است که باید اقدامات جدی تری انجام شود و سازمان بسیج حقوقدانان باید برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، جلوگیری از تزلزل بنیاد خانواده برنامه ریزی‌های جدی داشته باشد.

دراین نشست دکتر موحد، رئیس کل دادگستری، سالاری، دادستان مرکز استان جمعی از معاونین دادگستری، سرهنگ انبارکی، رئیس بسیج حقوقدانان کشور، سرهنگ مهدیپور، رئیس بسیج حقوقدانان استان کرمان حضور داشتند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوقدانان دادگستری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد

به گزارش قدس آنلاین، مدیا بنجامین، از بنیانگذاران سازمان حقوق بشری کد پینک (صورتی پوشان) در حساب کاربری خود در تارنمای ایکس خبر داد که در جریان سخنرانی وزیر دفاع آمریکا در یکی از کمیته های مجلس، علیه سیاست های واشنگتن در قبال جنگ غزه اعتراض کرد و بازداشت شد.

بنجامین ۷۱ ساله ساعاتی پیش نوشت: امروز سخنرانی لوید آستین وزیر "دفاع" را در یکی از جلسات مجلس بر هم زدم. نمی توانستم در زمانی که جهان شاهد مشارکت آمریکا در نسل کشی جاری در غزه است، به گفته های او در مورد رهبری آمریکا گوش کنم.

این کنشگر آمریکایی در توییتی دیگر با انتشار فیلمی از بازداشت خود نوشت: امروز و پس از آنکه از جلسه اخراج شده و به دلیل اختلال در آن بازداشت شدم، دوباره با آستین رو در رو شده و از وی تقاضا کردم تا به نسل کشی در غزه پایان دهد. تا زمانی که صلح در غزه برقرار نشود، آستین آرامش نخواهد داشت.

این فعال حقوق بشر با انتشار فیلمی از بازداشت مجدد خود به نحوه بازرسی بدنی تحقیر آمیز خود اشاره کرد و نوشت: در کنگره با بانیان صلح مانند تبهکاران رفتار کرده و از اقدام های تبهکاران تقدیر می شود. زمانی که جری ندلر عضو کنگره و نماینده دموکرات عضو کمیته قضایی از کنار من گذشت، هیچ اعتنایی نکرد و به درخواست ما برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل پاسخی نداد.

دیروز (۱۱ اردیبهشت) تارنمای نشریه «پولیتیکو» گزارش داده بود که ائتلافی از وکیلان آمریکایی و غیرآمریکایی از جمله دستکم ۲۰ تن از وکیلان شاغل در دولت بایدن، با اعلام اینکه اقدام های رژیم صهیونیستی در غزه با قوانین بشردوستانه داخلی و بین المللی مطابقت ندارد، به دنبال مطرح کردن درخواست رسمی توقف کمک‌های نظامی به اسرائیل هستند.

پولیتیکو نوشت که امضاکنندگان این نامه قصد دارند در روزهای آینده آن را به مریک گارلند، دادستان کل آمریکا ارسال کنند. وکیلان مذکور در این نامه ابراز عقیده کردند که اسرائیل احتمالاً قوانین آمریکا از جمله قانون کنترل صادرات تسلیحات و همچنین کنوانسیون ژنو را که حملات نامتناسب به جمعیت غیرنظامی را ممنوع می کند، نقض کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • فعال شدن سامانه بارشی از امروز در کرمان