Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@11:08:55 GMT

طرز تهیه شارلوت بادمجان با طعمی بی نظیر

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۸۱۳۹

طرز تهیه شارلوت بادمجان با طعمی بی نظیر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تنوع سبزیجات و پروتئین‌های گیاهی آنقدر زیاد است که تنها با کمی خلاقیت می‌توان بهترین غذا‌های گیاهی را درست کرد. شارلوت بادمجان یکی از این غذا‌ها است که هم گیاهی است هم پخت آن ساده است.

حتی اگر گیاه‌خوار هم نباشیم، یک وقت‌هایی از خوردن گوشت و مرغ و ماهی خسته می‌شویم و کاسه چه کنم سر می‌گیرم که خب پس چه چیزی بخوریم؟ عموما گمان می‌کنند گیاه‌خوار‌ها به جز سیب‌زمینی و چند گیاه دیگر چیز جدیدی برای خوردن ندارند و وعده‌های غذایی‌شان کاملا تکراری و یکنواخت است، اما این صرفا یک باور غلط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنوع سبزیجات و پروتئین‌های گیاهی آنقدر زیاد است که تنها با کمی خلاقیت می‌توان بهترین غذا‌های گیاهی را درست کرد. شارلوت بادمجان یکی از این غذا‌ها است که هم گیاهی است هم پخت آن ساده است.


مواد لازم:
مواد لازم مقدار لازم
بادمجان ۲ عدد
قارچ حدود ۱۰ عدد
پیاز کوچک ۱ عدد
سیر ۱ حبه
سبزی خشک ۲ قاشق غذاخوری
آویشن، نمک و فلفل به مقدار کافی
رب گوجه ۲-۳ قاشق غذاخوری
گوجه ۱ عدد
برگ ریحان ۱ مشت
پنیر موزورلا ۱ پیمانه
روغن زیتون به مقدار کافی

یشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از رمز و راز خوشمزگی اکبر جوجه اصل و چیکن تترازینی تا شیرینی نوستالژیک عید نوروز + تصاویر


طرز تهیه و دستور پخت:

۱. فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. در این مدت، کلاه بادمجان‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به صورت ورقه‌های گرد به ضخامت کمتر از ۱ سانت برش بزنید. سپس آن‌ها را در یک سینی فر بچینید و رویشان خوب روغن زیتون بمالید. سینی را در فر گرم شده قرار دهید تا زمانی که بادمجان‌ها نرم شوند و شروع به قهوه‌ای شدن کنند.

۲. پیاز را نگینی و قارچ‌ها را خرد کنید. مقداری روغن زیتون داخل تابه بریزید و بگذارید داغ شود. پیاز را داخل تابه بریزید و تفت بدهید تا نرم شود. سپس قارچ و گوجه خرد شده را به آن اضافه کنید.

۳. رب گوجه فرنگی و سبزی خشک را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط را خوب با نمک، فلفل و آویشن طعم‌دار کنید. حال بگذارید تا آب کامل جذب شود.

۴. برای تهیه شارلوت بادمجان از ۴ کاسه پودینگ سرامیکی یا یک قالب مافین ۶ عددی استفاده کنید. داخل قالب‌ها فویل آلومینیومی بکشید. کف و دیواره‌ها را با ورقه‌های بادمجان بپوشانید (بگذارید چند ورقه برای روی آن‌ها باقی بماند). مخلوط قارچ را داخل قالب‌ها بریزید طوری که حدود ۲/۳ از آن‌ها را پر کند. سپس روی هر کدام دو سه برگ ریحان قرار دهید. بعد از آن روی هر کدام مقداری پنیر موزارلای رنده شده بریزید. روی شارلوت‌ها را با ورقه‌های بادمجان باقیمانده بپوشانید و آن‌ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد بپزید.

۵. شارلوت بادمجان را از قالب خارج کنید و با پوره سیب زمینی یا سیب‌زمینی آب‌پز و سالاد دلخواه خود سرو کنید. اگر از پوره سیب زمینی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را هم در کاسه‌های مشابه قالب بزنید و برای زیبایی بیشتر کنار هر شارلوت یکی از آن‌ها را قرار دهید.

منبع: همدوره

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه سیب زمینی غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی از ظهر امروز به این استان خبر داد و گفت: همچنین اواخر هفته یک سامانه بارشی قوی‌تری وارد استان خواهد شد.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر گفت: از امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه با ورود سامانه بارشی، هشدار زرد هواشناسی صادر می‌شود که تا فردا در استان فعالیت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این سامانه با مخاطراتی نظیر رعد و برق و صاعقه، وزش باد و حتی در برخی نقاط هم بارش تگرگ همراه خواهد بود.

حقیقت با بیان اینکه این سامانه کل استان را در برمی‌گیرد، افزود: سامانه مذکور به ویژه در شهرستان‌های کازرون، مرودشت، سپیدان، شیراز، سروستان، خفر، فسا، استهبان، نی‌ریز و داراب فعالیت می‌کند.

حقیقت ادامه داد: فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی و در شهرستان‌هایی نظیر فیروزآباد، قیر و کارزین، فراشبند، لار و لامرد، داراب و زرین دشت خواهد بود که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر شود.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین گفت:‌ در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه یعنی اواخر هفته جاری هم یک سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که احتمالاً برای آن هشدار نارنجی صادر کنیم چرا که کل استان را دربرگرفته و بارش‌های رگباری آن می‌تواند مقداری خطرآفرین باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی