Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@14:47:37 GMT

تبدیل خیابان‌های مرکز شهر آمل به پیاده‌رو

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۸۳۰۸

تبدیل خیابان‌های مرکز شهر آمل به پیاده‌رو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری آمل، سید حمید هاشمی در کارگروه ارتقای سیما و منظر شهری استان مازندران به میزبانی شهرداری آمل، اظهار کرد: در گذشته میدان‌های اصلی شهرها، انسان‌محور طراحی و اجرا می‌شدند و سبزه میدان آمل که یکی از مناطق قدیمی شهر است، در آینده نزدیک احیا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این طرح خیابان‌های مرکز شهر از کاربری خودرو خارج می‌شوند و به پیاده‌راه تبدیل خواهند شد.

شهردار آمل با اعلام اینکه اینکه ساختمان فعلی شهرداری فرهنگ‌سرا خواهد شد، اضافه کرد: رمپ میدان مدافعان حرم با هدف فراهم شدن مقدمات انتقال مسیر سواره‌راه هسته مرکزی شهر به مسیرهای جایگزین اجرا شده است و با پیاده‌راه شدن هسته مرکزی شهر، احیای سبزه میدان و  یک مرکز فرهنگی بزرگ در مرکز شهر اتفاق می‌افتد.

این مسؤول با بیان اینکه در کلان شهر مازندران موهبت بزرگ رودهای پر آب وجود دارد که از مرکز شهرها عبور می‌کند، ادامه داد: این رودخانه‌ها ظرفیت خوبی برای ارتقای سیما و منظر شهری دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها برای ساماندهی رودخانه‌ها آمادگی ۱۰۰ درصدی دارند اما پیگیری مجوزها، بروکراسی ادارات و دستگاه‌های مرتبط معضل بزرگی در این بخش است که انگیزه کار را کم می‌‎کند، متذکر شد: ولی این موانع باید برطرف شود.

وی با اعلام اینکه با ورود شهرداری‌ها هم زیباسازی و ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری اتفاق می‌افتد و هم جلوی تصرف و تجاوز به حریم رودخانه‌ها گرفته می‌شود، بیان کرد:متاسفانه قوانین در انجام برخی اقدامات سیما و منظر شهری دست و پا گیر است، ادامه داد: رودخانه هراز هشت و نیم کیلومتر از مرکز شهر آمل عبور می کند، طرح ساماندهی به همراه امکانات تفریحی، گردشگری و دوچرخه‌سواری تمام مسیر تهیه شد و در فاز اول سه کیلومتر در حال انجام است.

شهردار آمل با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه 6 و نیم کیلومتر است که با تلاش و همت همه مسؤولان به همراه رفع موانع آمادگی انجام به صورت سرمایه گذاری وجود دارد، بیان کرد: معضل اخذ مجوز در اجرای پروژه‌های شهری مشکلی است که شهرداری‌ها با آن گریبانگیر هستند و متأسفانه در استان این معضل وجود دارد و نیاز به یک نگاه حمایتی دارد تا در اجرای پروژه‌های بازآفرینی و احیای بستر رودخانه‌ها تسهیل شود.

این مسؤول گفت: تصمیمات کارشناسی جلسات به صورت مصوبه از استانداری ابلاغ شود تا مردم زیبایی شهری و بصری را در شهرهای استان مازندران ببینند.

 

سرانه 2 متری پوشش گیاهی در مازندران

مشاور معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری مازندران در این کارگروه با تشکر از اقدامات خوب شهرداری آمل و شهرداران استان در حوزه ارتقای سیما و منظر شهری، گفت: ایجاد سبزه‌میدان‌ها با کاربری‌های انسانی و مردمی در گذشته مرسوم بوده و امروزه در شهرهای مختلف کشور سبزه میدان‌ها وجود دارد و احیای این سبزه میدان‌ها کار کم هزینه و زودبازده برای شهرداری‌ها است.

عادل گرجی‌نیا افزود: میدان ۱۷ شهریور آمل با قرار گرفتن در کنار بافت قدیم و جدید به نگاه ویژه سیما و منظر شهری نیاز دارد تا همانند میدان نقش جهان اصفهان و امیرچخماق یزد نقش‌آفرینی کنند.

وی سرانه پوشش گیاهی مازندران را زیر دو متر دانست و بیان کرد: در حالی که سرانه فضای سبز استان اصفهان بالای ۷ متر است هر چند ما فضای سبز خدادادی داریم ولی نتوانستیم آن را ارتقا دهیم.

گرجی‌نیا گفت: با وجود سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری نباید این ضعف‌ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار آمل حمید هاشمی شهرداری آمل سیما و منظر شهری رودخانه ها شهرداری ها سبزه میدان مرکز شهر میدان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه

شانزلیزه، معروف‌ترین بلوار شهر پاریس، در روز بیست‌وششم می برای یک روز کامل به محوطه پیک‌نیک رایگان برای تمام شهروندان و گردشگران تبدیل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پاریس در حال برنامه‌ریزی برای یک تجربه منحصربه‌فرد است؛ پیک‌نیک رایگان برای همه در فضایی به مساحت بیش از چهار هزار مترمربع در معروف‌ترین خیابان شهر، شانزه‌لیزه.

پیک‌نیک همگانی در پاریس

چند سازمان غیرانتفاعی مستقر در شهر پاریس تصمیم دارند معروف‌ترین بلوار شهر یعنی شانزه‌لیزه را برای یک روز به محوطه پیک‌نیک و تفریح رایگان تبدیل کنند و برای این‌منظور روز بیست‌وششم می را انتخاب کرده‌اند. آن‌ها تضمین کرده‌اند که این روز ساکنان و گردشگران پاریس شاهد بزرگ‌ترین پیک‌نیک جهان خواهند بود که می‌تواند رکوردی جدید را به ثبت برساند.

برای این‌منظور ۲۱۶ متر از منطقه‌ای به مساحت چهار هزار و ۲۱۲ مترمربع از خیابان بین طاق پیروزی و خیابان جورج پنجم با یک رومیزی شطرنجی قرمز و سفید پوشانده خواهد شد که در یک قاب سازگار با محیط زیست به‌طور صد درصد از پارچه‌های بازیافتی تولید شده است.

هر ۹ مترمربع از این زیرانداز بزرگ در اختیار یک گروه شش نفره قرار خواهد گرفت و حضور در آن به‌طور کامل رایگان خواهد بود. به‌عبارت واضح‌تر تمام غذاها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های این پیک‌نیک بزرگ توسط سازمان‌دهندگان تأمین خواهد شد و به میهمانان غذاهای بسته‌بندی‌شده‌ای تحویل داده می‌شود که به‌طور مخصوص توسط رستوران‌های ویژه طبخ شده‌اند.

به این ترتیب ۹ آشپزخانه پاپ‌آپ در نزدیکی شانزه‌لیزه راه‌اندازی خواهد شد تا غذا را برای مهمانان آماده و سرو کند. غذاهای پیک‌نیک یک‌روزه شانزه‌لیزه در دو نوبت طی ساعات ۱۱:۴۵ و ۱۳:۳۰ به‌عنوان دو وعده صبحانه و ناهار تحویل داده می‌شود.

محوطه پیک‌نیک شانزه‌لیزه شامل یک مسیر پیاده‌روی نیز خواهد بود که تجربیات واقعی مبتنی بر بازی‌ها و فعالیت‌های فضای باز را ارائه خواهد داد و برای به‌حداقل رساندن تأثیرات زیست‌محیطی رویداد، سطل‌های زباله و آب‌خوری‌های متعدد برای پر کردن مجدد بطری‌های آب شرکت‌کنندگان در محیط تعبیه شده است.

سازمان‌دهندگان اعلام کردند که با توجه به فضای محدود موجود و علاقه احتمالی زیاد، مشارکت‌کنندگان طی فرآیند قرعه‌کشی و به‌طور تصادفی انتخاب می‌شوند و سه‌هزار و ۷۰۰ فرد خوش‌شانس برای برخورداری از این تجربه منحصربه‌فرد در قلب پایتخت فرانسه انتخاب خواهد شد. ثبت‌نام برای همه آزاد است، اما افراد زیر سن قانونی باید با یک بزرگسال همراه باشند.

غذا خوردن در دل نمادین. ترین خیابان پایتخت فرانسه یک اتفاق عادی نیست و می‌تواند لحظه‌ای تاریخی در قلب پاریس به‌شمار رود.

کد خبر 748329

دیگر خبرها

  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان