Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از هجوم گسترده آفت ملخ صحرایی طی ۲ هفته آتی خبر داد و گفت: هم اکنون ملخ‌های صحرایی در شبه جزیره عربستان و شرق آفریقا به صورت بالدار و پوره هستند که همانند سال گذشته هجوم ملخ در اسفند آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به یک میلیون هکتار می‌رسد

او افزود: سال گذشته هجوم ملخ صحرایی در ۲ اسفند آغاز شد و امسال به علت شرایط آب و هوایی تا ۱۵ اسفند طول می‌کشد.

معین از هجوم ملخ صحرایی از شرق آفریقا، اتیوپی و سومالی خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که با هجوم ملخ صحرایی، سطح مبارزه به یک میلیون هکتار برسد.

بیشتر بخوانید

هجوم ملخ‌های صحرایی از اواخر بهمن به کشور/ سطح مبارزه به ۸۰۰ هزار هکتار می‌رسد

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در خواست ۲۰۰ میلیارد تومان به سازمان مدیریت داده‎ایم که امیدواریم هر چه سریع‌تر تخصیص داده شود‌.

او در پایان تصریح کرد: از دولت تقاضا داریم که تخصیص اعتبار تا بهار انجام شود که کمبودی در خرید سم‌ نداشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفت ملخ محصولات کشاورزی آب و هوا ملخ صحرایی ملخ صحرایی هجوم ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز

سردار محمد علی نظری در گردهمایی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان سراسر استان با بیان اینکه معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی هستند، گفت: بسیج فرهنگیان قلب تپنده سپاه پاسداران در مهمترین نهاد تاثیرگذار اجتماعی یعنی آموزش و پرورش است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین بر روی سه مسئله تاکید شده که اگر بنیان آنها ضعیف شود امید به یاس بدل شده وهیچ تلاشی نیز برای رشد جامعه صورت نمی‌گیرد که این سه محور عبارتند از خانواده، مدرسه و مسجد که هر سه نقشی اساسی در تربیت اخلاقی و معرفتی نسل آینده دارند.

سردار نظری تصریح کرد: نقش معلمان و آموزش و پرورش در تاثیر گذاری بر جامعه و شکست توطئه‌های مطرح شده از سوی دشمنان بی بدیل است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: معلمان فرصت‌هایی طلایی در تربیت نسل آینده و رفع شبهات به وجود آمده در سطح جامعه دارند، لذا لازم است دوره‌های توانمندسازی متعددی برای این قشر زحمتکش برنامه ریزی شود که ارائه برنامه و اجرای این دوره‌ها از وظایف سازمان بسیج فرهنگیان است.

سردار نظری بیان داشت: زحمات معلمان در تربیت نسل آینده بر کسی پوشیده نیست و اهمیت این مهم، در زمان اوج گیری کرونا به خوبی بر همگان نمایان شد.

وی افزود: بسیج فرهنگیان قلب تپنده سپاه پاسداران در بزرگترین نهاد تاثیرگذار اجتماعی است که تعاملات بسیار خوبی بین سپاه و معلمان ایجاد می‌کند.

گردهمایی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با حضور فرمانده سپاه ثارالله، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان و... در هتل آسمان کرمان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین