Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@15:34:30 GMT

۲۶۰ هزار پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۸۶۱۸

۲۶۰ هزار پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شد

احمدی گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال، در سطح کشور بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازرسی انجام شده است، که از این تعداد بیش از ۲۶۰ هزار پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید جواد احمدی» شامگاه (28 بهمن) به همراه چندین معاون وزارت صمت از چند فروشگاه شهرستان بیرجند بازدید و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در هفته های آخر سال قرار داریم و در بحث عرضه و تقاضاهای کالاهای اساسی لازم است وضعیت استان ها بررسی شود، امروز بازدیدی همراه مسئولان سازمان صمت خراسان جنوبی جهت بررسی وضعیت فروشگاه هایی که کالاهای اساسی عرضه می کنند، در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با بیان اینکه خوشبختانه شرایط استان خراسان جنوبی هم از لحاظ فراوانی و هم قیمت در کالاهای مورد نیاز مردم خوب است، افزود: بازرسان صمت در حال برگزاری طرح نظارتی ایام پایانی سال هستند؛ این طرح از 15 بهمن شروع و به مدت دو ماه ادامه دارد تا نظارت ها تشدید و بازرسان در دسترس مردم باشند.

 

احمدی تصریح کرد: درصددیم با تلاش همکاران صمت در اواخر سال و اوایل سال 1400 شرایط خوبی در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم و قیمت ها رقم بزنیم.

 

وی با بیان اینکه در سطح کشور در 10 ماهه نخست امسال، بیش از سه میلیون و 600 هزار بازرسی انجام شده است، اضافه کرد: از این تعداد بیش از 260 هزار پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با اشاره به اینکه در جریان طرح نظارتی سال 1400 همکاران وزارت صمت پرونده هایی را به تعزیرات ارسال کرده اند، ادامه داد: تعزیرات حکومتی شعب ویژه ای را در نظر گرفته تا به شکایت ها و پرونده ها با سرعت بیشتری رسیدگی شود تا نظارت ها، بازدارندگی مناسبی داشته باشند.

 

احمدی بیشترین تخلفات را در بخش گرانفروشی و عدم صدور فاکتور از سوی فروشندگان عنوان کرد و گفت: در هر ماه به طور میانگین به 20 هزار شکایت رسیدگی می کنیم که بیشتر در مورد کالاهای اساسی مردم است.

 

وی در پایان با بیان اینکه هدف حضور بازرسان صمت در ایام پایانی سال، تقویت نظارت ها و سرعت بخشی به شکایات مردم است، خاطرنشان کرد: در مجموع کسی که تخلف کند در امان نخواهد بود.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت کالاهای اساسی خراسان جنوبي بیرجند تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۱۰ میلیاردی متهم پرونده داروی قاچاق

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده نگهداری دارو خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و دریافت استعلام لازم، تخلف نگهداری داروی خارج از ضوابط تعیینی دولت را محرز و علاوه بر ضبط کالا، حکم پرداخت جزای نقدی را صادر کرد.

به گفته مختاری، این پرونده در شعبه تجدیدنظر رسیدگی و متهم به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل یک برابر ارزش ریالی کالا محکوم که جریمه صادره دریافت شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از یک آپارتمان مسکونی که برای انبار دارو مورد استفاده قرار می‌گرفت، حجم انبوهی از دارو را مشاهده و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6100603

دیگر خبرها

  • قاچاقچی دارو نقره داغ شد
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی متهم پرونده داروی قاچاق
  • مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد
  • تشکیل ۲۵ پرونده تخلف برای فروشگاه های لوازم یدکی خودرو در خوزستان+فیلم
  • اولویت تعزیرات، حضور موثر در بازار است
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی