Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@15:26:55 GMT

تعداد راکت‌های شلیک شده به فرودگاه اربیل اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۸۶۳۶

تعداد راکت‌های شلیک شده به فرودگاه اربیل اعلام شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری «ناس» عراق، سرلشکر «یحیی رسول» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق سه شنبه شب در سخنانی تصریح کرد: "راکت هایی که شب گذشته استان اربیل را هدف قرار داد، از داخل مرزهای اقلیم کردستان عراق شلیک شده بود".

وی افزود : تعدادی راکت هایی که در اربیل سقوط کرد، ۱۱ عدد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر رسول گفت : راکت ها از دو منطقه از داخل اقلیم کردستان عراق شلیک شد و خودرو و سکوی شلیک راکت ها پیدا شد.

وی تصریح کرد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تحقیقات مشترک بین فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق و اقلیم کردستان عراق و ائتلاف بین المللی را داده است.

سرلشکر رسول گفت: "چهار راکتی که استان اربیل را هدف قرار داد، در داخل فضای فرودگاه اربیل سقوط کرد و برخی روی غیرنظامیان در این استان سقوط کرد".

منابع خبری عراقی دوشنبه شب گزارش دادند که چند فروند راکت به نزدیک فرودگاه اربیل اصابت کرده است. پایگاه نظامی «الحریر» آمریکا در مجاورت این فرودگاه قرار دارد.

همزمان پایگاه خبری «المعلومه» عراق به نقل از برخی منابع خود دوشنبه شب نوشت که آتش از پایگاه آمریکا در نزدیک فرودگاه اربیل زبانه کشیده است.

یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تلویزیونی العهد عراق گفت که راکت‌ها از داخل استان اربیل شلیک شده است.

در همین ارتباط، «نجم الجبوری» استاندار نینوا تاکید کرد که موشک‌ها از هیچ منطقه‌ای در مرزهای اداری این استان شلیک نشده است.

یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تلویزیونی «السومریه» این کشور امروز سه شنبه گفت: خودرویی که از آن راکت‌ها شلیک شده است، در مرز اداری شهر اربیل پیدا شده است و این راکت‌ها از نوع کاتیوشا ۱۰۷ میلی متری با برد هشت و نیم کیلومتر بوده است.

در مورد تعداد راکت ها اختلاف نظر وجود دارد و تعداد آنها از ۲، سه، هشت، تا ۱۴ و حتی ۲۴ راکت عنوان شده است.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به «ضد داعش» ظهر امروز از افزایش شمار زخمی‌های حمله راکتی دیشب (دوشنبه شب) به نزدیک فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

«واین ماروتو» سخنگوی نظامی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز ظهر امروز در توییتی نوشت: براساس اطلاعات جدید درباره حمله به فرودگاه اربیل، تقریبا ۱۴ راکت از نوع ۱۰۷ میلی متری ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه دوشنبه شب به این فرودگاه شلیک شد که سه راکت به داخل منطقه شرق آن برخورد کرد.

وی تاکید کرد: این حمله باعث کشته شدن یک پیمانکار خارجی و زخمی شدن حدود ۸ تا ۹ نفر دیگر شد.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق نیز اعلام کرد که در حمله دیشب دستکم یک نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شده و علاوه بر اینها سه نفر نیز در شهر اربیل (حومه فرودگاه) دچار آسیب دیدگی شده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا عراق اربیل شلیک راکت پایگاه نظامی آمریکا استیضاح ترامپ اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا اقلیم کردستان عراق فرودگاه اربیل دوشنبه شب شلیک شده راکت ها شلیک شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست این هفته کابینه این رژیم خواستار شلیک به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد.

این اظهارات بن گویر در پاسخ به اظهارات «هرتزی هالوی» فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر درباره بازداشت تعدادی از فلسطینی ها در غزه بیان شد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان این موضوع که تعداد شهروندان فلسطینی بازداشتی در نوار غزه بالاست، خواستار شلیک به آنها حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد و این شهروندان بی دفاع را به زعم خود تروریست خواند و گفت: چرا ارتش اسرائیل تروریست ها را قبل از تسلیم شدن و دستگیری، نمی کشد؟ آیا نمی شد تعدادی از آنها را کشت؟ با این همه بازداشتی چه باید کرد؟

وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر در حالی خواستار اعدام فلسطینی ها پیش از بازداشت شده است که نهادهای حقوق بشری درباره وضعیت بغرنج اسرای فلسطینی ابراز نگرانی کرده اند.

اخیرا، مرکز حقوق بشری فلسطینی «میزان» از اوضاع ناگوار سه هزار زندانی فلسطینی در نوار غزه‌ خبر داد که از زمان حمله به این منطقه، به دست اشغالگران به بند کشیده شده‌اند.

این مرکز اعلام کرد که از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، سه هزار فلسطینی به دست اشغالگران بازداشت شده اند که در میان آنها زنان، کودکان، سالخوردگان و پزشکان به چشم می‌خورند.

مرکز حقوق بشری میزان گزارش داد: این بازداشت شدگان در زندان‌های «نفحه» و «النقب» به سر می‌برند و ارتباط آنها با دنیای خارج قطع است.

این مرکز در ادامه به انتقال ۳۰۰ بازداشتی از غزه که ۱۰ کودک در میان آنها وجود دارد، به زندانهای «عسقلان» و «عوفر» برای بازجویی خبر داد.

مرکز حقوق بشری میزان از انواع شکنجه و رفتار تحقیرآمیزی خبر داد که علیه بازداشت شدگان اعمال و کرامت انسانی آنها از زمان بازداشت تا رسیدن به مراکز بازجویی لگدمال می‌شود.

این درحالی است که اسیران اهل غزه که به تازگی از سوی صهیونیست‌ها آزاد شده‌اند، روایات هولناکی از شرایط بازداشت بیان کردند.

یکی از نوجوانان فلسطینی که از سوی اشغالگران آزاد شده است، از اهانت و ضرب شتم به دست اشغالگران با وجود اینکه از ناحیه شکم، پشت و پا زخمی شده بود، خبر داد.

یکی دیگر از اسیران نیز پایش را به سبب شکنجه و اهمال پزشکی از دست داده است.

گروه حقوق بشری «دفاع مدنی فلسطینی» در غزه نیز از اوضاع ناگوار ۱۵۰ اسیر آزاد شده از سوی اشغالگران خبر داد که در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، کمیته بین المللی صلیب سرخ از موارد شکنجه طولانی مدت علیه بازداشت شدگان فلسطینی خبر داد.

این کمیته اعلام کرد که اطلاعی از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان در دست ندارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار همکاری رژیم صهیونیستی با این کمیته برای اطلاع از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان شد.

پیش از این نیز مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه فاش کرده بود که بازداشت شدگان از جمله زنان و کودکان در معرض شکنجه شدید و رفتار غیرانسانی قرار گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان