Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تن بذر گواهی شده برنج از ارقام مختلف با کیفیت بین کشاورزان گیلانی توزیع می‌شود.

مسعود الماسی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بذر یکی از اساسی‌ترین نهاده‌ها در کشت بوده و به همین جهت بذر گواهی شده بین کشاورزان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: امسال در آستانه سال زراعی آینده 2 هزار و 200 تن بذر گواهی شده برنج از ارقام مختلف هاشمی، گیلانه رش و انام تولید شده و آماده توزیع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الماسی افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاری‌ها در سطح استان نسبت به دریافت بذرها اقدام کنند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بذر گوای شده به‌دلیل خلوص بالا دارای یکنواختی در هنگام برداشت محصول بوده و موجب افزایش کمی و کیفی محصول می‌شود.

الماسی عنوان داشت: امسال برای کمک به کشاورزان در تهیه نهاده‌های کشاورزی«کشاورز کارت» توسط دولت تدوین شده است.

 وی افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی«کشاورز کارت» که یک تسهیلات ارزان قیمت برای دریافت کود و بذر هست را دریافت کنند.

الماسی با بیان اینکه کود یکی از نهاده‌های مهم در کشاورزی است بیان کرد: امسال در راستای تأمین کود گیلان تلاش‌های زیادی برای دریافت کود از پتروشیمی‌های تولید کود در سراسر کشور صورت گرفته است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: سالیانه حدود 70 هزار تن کود در گیلان مصرف می‌شود که تا امروز حدود 23 هزار تن کود تأمین شده و 17 هزار تن توزیع شده است.

وی افزود: در شرایط تحریم شاهد افزایش قیمت در بحث کودها هستیم اما کشاورز کارت می‌تواند راه خوبی برای ارائه تسهیلات و بهره‌مندی از کودها باشد.

تسنیم/

برچسب ها: بذر گواهی شده ، جهاد کشاورزی گیلان ، گیلان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MkB

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بذر گواهی شده جهاد کشاورزی گیلان گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بذر گواهی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای مکانیزه برنج ظهر پنج شنبه با حضور مسؤولان در روستای لاقان واقع در بخش مرکزی شهرستان شفت انجام شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در حاشیه این آئین با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، اظهار کرد: باید کشاورزی را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم برای پیشرفت کشاورزی و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه آب گام‌های مؤثری برداریم، گفت: از مهمترین مزایای کشت مکانیزه کاهش هزینه تولید و افزایش محصولات در واحد سطح است.

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت نیز در ادامه اضافه کرد: در سال زارعی جاری ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان معادل بیش از ۱۱ هزار هکتار از ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار به صورت مکانیزه کشت می‌شوند.

گفتنی است، شهرستان شفت با داشتن ۲ بخش مرکزی و احمد سرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر، نصیر محله و ۱۰۲ روستا و ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بالغ بر ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری دارد که در این زمین‌ها سالانه ۴۵ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

کد خبر 6088504

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی