Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@19:35:28 GMT

ابرهایی که سلامت بشر را هدف قرار دادند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۸۸۸۱

ابرهایی که سلامت بشر را هدف قرار دادند

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، سلامت انسان و اکوسیستم می‌تواند تحت تاثیر میکروب‌ها ازجمله سیانوباکتریوم و جلبک‌هایی قرار گیرد که بر ابرها سوار و هنگام بارش باران وارد خاک، دریاچه‌ها، اقیانوس‌ها و سایر محیط‌ها می‌شوند.

به نقل از راتگرز، کوین دیلون، دانشجوی دکترا و محقق این تحقیق گفت: «برخی از ارگانیسم‌هایی که ما در ابرها و باران شناسایی کرده‌ایم تاثیرات احتمالی منفی بر سلامت انسان دارند و همچنین می‌توانند جمعیت میکروبی را در مکان‌های بارشی تحت تاثیر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دونا ای. فنل، استادی که ریاست گروه علوم محیطی در دانشکده علوم زیست‌محیطی و زیست‌شناختی دانشگاه راتگرز- نیوبر انزویک ایالات ‌متحده را بر عهده دارد در مورد این تحقیق گفت: «برای تایید این نتایج و بررسی تاثیرات خاص آن به تحقیق بیشتری نیاز است.»

دانشمندان برای اولین بار توانستند جلبک‌های سبز را از ابرها جمع‌آوری کنند. آنان آب موجود در ابرها در قله «پوی د دام» در مرکز فرانسه، حدود ۴۸۰۰ فوت بالاتر از سطح دریا و آب باران را در پایین کوه در ارتفاع حدود ۲۲۳۰ پایین‌تر از سطح دریا جمع‌آوری کردند. جلبک‌های سبز-آبی (سیانوباکتریوم)، جلبک‌های سبز، قرمز، طلایی و دیاتوم‌ها (شکل دیگری از جلبک‌ها) را شناسایی کردند و جلبک‌های سبز را در خانواده Chlorellaceae در یک آزمایشگاه پرورش دادند.

برخی از میکروب‌هایی که بر ابرها در این مکان سوار می‌شوند ممکن است از اقیانوس اطلس آمده باشند و بقیه احتمالا از مناطق دیگر فرانسه آمده‌اند. میکروب‌ها موجود در باران نیز شامل آن‌هایی هستند که در یک ابر و هوای زیر آن قرار دارند.

نتایج این تحقیق بیان می‌کند، ارگانیسم‌های موجود در هوا می‌توانند تاثیرات مهمی بر فرایندهای جوی و اکوسیستم‌هایی که در آن منطقه سقوط می‌کنند، داشته باشند.

دیلون گفت: «تحقیقات آینده شامل شناسایی ژن‌های خاص مرتبط با تولید سموم توسط این ارگانیسم‌ها و تلاش برای درک توانایی محدودیت رشد آنان پس از انتقال آن‌ها به یک اکوسیستم جدید توسط باران خواهد بود.»

نتایج این تحقیق در نشریه Applied and Environment Microbiology منتشرشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی میکرو ارگانیسم جلبک جلبک های سبز جلبک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد

محمدرضا کریمی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: طرح فجرانه یک کار تخصصی بعد از طرح عمومی کالابرگ الکترونیکی بود که اجرای آن از سوی دولت سیزدهم با استقبال بسیار بالای مردم همراه شد.

وی اضافه کرد: ثبت ۹۱۴ هزار تراکنش در قالب طرح فجرانه که با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برای هر یک از اعضای خانواره مشمول طرح واریز شده بود، سند دیگری از استقبال مردم استان قزوین در اجرای این طرح است.

کریمی با بیان اینکه ۳۲۷ هزار خانوار قزوینی از طرح فجرانه بهره‌مند شدند، ادامه داد: آمار‌های موجود نشان می‌دهد که ۱.۴ همت در سطح استان قزوین فروش کالابرگ داشتیم که رتبه قزوین را در بین استان‌های کشور ارتقا بخشید.

این مسئول بازه زمانی طرح فجرانه را از ۱۸ بهمن ماه گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد و یادآور شد: البته هجدهم هر ماه تسویه حساب لازم با فروشگاه‌ها انجام می‌شود و از بیستم اردیبهشت نیز نوبت چهارم طرح آغاز خواهد شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین بیان کرد: در مرحله چهارم پس از آسیب شناسی طرح، نواقص و ابهامات موجود برطرف می‌شود تا سطح رضایتمندی بیشتری را بتوانیم در بین شهروندان ایجاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نتایج جالب یک پژوهش علمی درباره زنان
  • طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد
  • این قورباغه‌ طلایی سمی‌ترین موجود جهان است
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • فقط یکی از معلم‌ها می‌داند
  • گوترش: عملیات در رفح یک تراژدی ویرانگر خواهد بود/ درباره گورهای جمعی تحقیق شود
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود