Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل بنادر ودریانوردی امیرآباد از رشد حمل ریلی کالاهای وارداتی از این بندر به سایر نقاط کشور خبر داد.

محمدعلی اصل سعیدی پور با بیان اینکه تمام ظرفیت های لجستیکی و تجهیزاتی مدرن و راهبردی، توان ریلی ، حمل ترکیبی و شقوق مختلف حمل و نقل کالا در بندرامیرآباد در جهت تامین کالاهای اساسی مایحتاج مردم و لوازم اولیه صنایع کشور به کار گرفته شده است، اظهارکرد: برای نخستین بار TEU ۵۰  کانتینر لوازم خودرو از کشور چین و از طریق بندر آکتائو قزاقستان به بندرامیرآباد ترانزیت و سپس با حمل ریلی  به منطقه ویژه اقتصادی کرمان بندرامیرآباد ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به مقرون به صرفه بودن هزینه های تمام شده حمل دریایی این گونه کالاها از کشور چین نسبت به شقوق دیگر حمل کالا اشاره کرد و یادآور شد: زیرساخت های موجود در بندرامیرآباد از قبیل ۲۵ کیلومتر شبکه ریلی داخلی و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن ، قرارگیری در مسیر کریدور بین المللی شمال،جنوب و همچنین با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و استراتژیک بندری ، بازرگانان را جهت حمل و ترانزیت ایمن و ارزان کالا و کانتینر از مسیر بندرامیرآباد ترغیب می کند.
مدیرکل بندرامیرآباد با اشاره به واردات رسمی حدود یک میلیارد دلار لوازم خودرو در سال به کشور  و روند فزاینده تولید خودرو و نیاز بالای این نوع کالاها در بازار ، بر افزایش واردات و ترانزیت این قبیل کالاها از بنادر تأکید کرد.
سعیدی پور در پایان ، میزان رشد حمل ریلی کالاهای وارداتی از بندرامیرآباد به سایر نقاط کشور و همچنین ترانزیت به سایر کشورها را در سال جاری مناسب ارزیابی کرد و از برنامه ریزی های مدون جهت تبدیل شدن بندرامیرآباد به بندر کانونی حمل کانتینری کالا در شمال کشور خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد حمل ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان