Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک گفت: با تشکیل خوشه گل و گیاهان زینتی محلات حتماً ظرفیت‌های مغفول شناسایی و با هماهنگی برای رسیدن به اهداف بلندتر گام‌های بلندتری برداشته خواهد شد.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: با وجود کشاورزان و گلکاران ماهر و متخصص در شهرستان محلات ما نیاز داریم به خوشه گل و گیاهان زینتی داریم و این خلا حس می‌شود و شرکت شهرک‌های صنعتی استان پژوهشکده اتحادیه گل، دست به دست هم داده اند تا این اقدام درست انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ظرفیت برجسته‌ای بخش گل و گیاه شهرستان محلات اضافه کرد: نقش زیرساخت‌های دیگر در محلات به سمت جلو حرکت کرده است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مثال تنها دهکده گل و گیاه کشور و تنها پژوهشکده ملی گل و گیاه در کشور در شهرستان محلات قرار دارد.

او ادامه داد: تقریباً یک پنجم سطح زیر کشت شهرستان محلات به گل و گیاه اختصاص دارد ظرفیت علمی خوبی در پژوهشکده گل و گیاهان در شهر محلات وجود دارد.

شهرستان محلات قطب گل کشور و به هلند ایران زمین و پایتخت گل ایران معروف است.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گل وگیاه محلات شهرستان محلات پایتخت گل ایران شهرستان محلات گل و گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم