Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: اعتماد سرمایه گذاران به مناطق آزاد موجب رونق اقتصادی و جهش تولید شده است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری مناطق آزاد، مرتضی بانک در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: اعتماد سرمایه گذاران به مناطق آزاد موجب رونق اقتصادی و جهش تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه میزان جذب سرمایه گذاری در مناطق تاییدی بر رویکرد توسعه‌ای در این مناطق است، خاطرنشان کرد: سهولت کسب و کار، اولویت تعاملات اقتصادی در جهان است که مناطق آزاد باید در این چارچوب و در راستای تسهیل امور تلاش کنند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و اقتصادی بیان کرد: بسیاری از مشکلات پیش رو مرتفع شده و باید شورای برنامه ریزی شهرستان براساس سیاست گذاری منطقه آزاد انجام شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: یکسال از مصوبه الحاق شهر و روستا‌ها به محدوده منطقه آزاد چابهار گذشته است و خوشحالیم که این اقدام خوب انجام شد.

او ادامه داد: منطقه آزادچابهار با الحاق شهر و روستا‌ها وظیفه سنگین خدمات رسانی را برعهده دارد.

بانک با اشاره به اینکه همه ما براساس مسئولیت‌هایی که داریم فعالیت‌ها را به نحو احسن انجام دهیم و در چارچوب قوانین اقدامات گسترده‌ای برنامه ریزی و اجرا کنیم.

وی گفت: با ایجاد زیرساخت‌ها می‌توان فعالیت‌های اقتصادی، اشتغالزایی و تولیدی انجام داد و سرمایه گذاران می‌توانند در هفت منطقه آزاد حضور داشته باشند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: وجود زیرساخت‌های برق، آب، تلفن و اینترنت از موارد مهم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد است و احساس امنیت نیز باید حتما مد نظر قرار داشته باشد.

بانک ادامه داد: باید از همه امکانات ملی و بین المللی استفاده کرد، هر چه سرویس بهتری ارائه دهیم سرمایه گذاری بیشتری جذب می‌شود.

او گفت: دخالت‌های بی مورد، سختگیری‌های زیاد، قوانین و مقررات دست و پاگیر و بروکراسی نباید سبب کَند شدن روند سرمایه گذاری‌ها شود ما باید شرایط و فضا را تسهیل کنیم.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مناطق آزاد که با مصوبه مجلس ایجاد شده جزیی از توسعه اقتصادی کشور هستند، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد در ایران بعنوان یک پدیده موفق عمل کرده اند.

مرتضی بانک افزود: در شرایط سخت اقتصادی و کرونا کشور کار‌های بزرگ و پیشرفت‌های خوبی انجام شده که قابل تقدیر است.

او اظهار داشت: سرمایه گذاران با همدیگر در ارتباط هستند پس ما باید شرایط را برای آن‌ها تسهیل کنیم و نباید آنان را از فعالیت‌ها دلسرد کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: تنها راه حضور در بازار‌های جهانی و جذب سرمایه خارجی سهولت کسب وکار است.

مرتضی بانک بیان کرد: برتری نسبی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مقایسه با سایر بخش‌های کشور مشهود است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز با قدردانی از تلاش مسئولان برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم اظهار داشت: همراهی مردم با برنامه‌ها و اقدامات خوب قابل تقدیر است.

احمدعلی موهبتی افزود: برای توسعه بندر چابهار یک میلیارد دلار هزینه شده و ۱۶ کارگاه عمرانی در حال کار است و ۶ کارگاه دیگر هم اضافه خواهد شد.

موهبتی بیان کرد: اقدامات بسیار خوب از جمله گازرسانی، روکش آسفالت و آبرسانی در استان حکایت از توجه مسوولان نظام دارد و علاوه بر این‌ها فعال شدن مرز ریمدان و بعد‌ها فعال شدن مرز‌های کوهک و پسابندر از دیگر فعالیت‌ها و خدمات دولت در منطقه است.

او گفت: منطقه آزادچابهار با زیرساخت‌ها و داشتن مرز هوایی، زمینی و دریایی باید برای توسعه کل استان و منطقه نقش آفرینی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پتروشیمی قرار بود ۲۰ میلیارد سرمایه گذاری شود، ولی محقق نشد.

موهبتی ادامه داد: سرمایه گذاران را باید تکریم و شرایط را فراهم کرد تا فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری انجام دهند.

موهبتی بر توسعه سواحل مکران تاکید و خاطرنشان کرد: همه مدیران کل در روز‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه اول هر ماه در چابهار حضور داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز از خدمات ویژه استاندار و مسئولان قدردانی کرد و گفت: در ۲ سال اخیر مهیا کردن فضا برای استقرار ادارات کل و تسری قانون فراهم و بسیاری از امور تسهیل شده است.

عبدالرحیم کردی افزود: تفکیک وظایف و پیگیری مشکلات، صدور احکام برخی مدیران، تهیه طرح جامع، استقرار هیات تطبیق مصوبات شورا‌های شهر و روستا چابهار بخشی از موارد مهم انجام شده است.

کردی بیان کرد: یکی از کار‌های خوب در منطقه آزادچابهار راه اندازی سامانه جی آی اس است که خدمات سرمایه گذاری در آن انجام می‌شود.

او تصریح کرد: در محدوده ۱۴ هزار هکتاری خدمات سرمایه گذاری و واگذاری زمین بصورت هوشمند انجام می‌شود و اراضی مختلف بصورت شفاف برای اجرای هر طرحی آماده شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تمام خدمات شهرسازی با یک سامانه هوشمند انجام می‌شود و پرونده‌های ملکی برای واگذاری دارای اطلاعات کامل است.

دبیر توسعه سواحل مکران نیز گفت: اقدامات لازم برای توسعه سواحل مکران شامل ۶ شهرستان چابهار، کنارک، دشتیاری در سیستان وبلوچستان و جاسک، سیریک و میناب در استان هرمزگان در حال انجام است.

عادل مزاری گفت: همه باید کمک کنند تا بتوانیم سند توسعه سواحل مکران به پیش ببریم و جوامع محلی نیز از آن‌ها بخوبی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: افتتاح ۶۰ طرح ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی/ تراز تجارت خارجی مثبت ۹۲ میلیارد دلاری در این مناطق

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی اقتصاد ایران مناطق آزاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد ایران مناطق آزاد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسعه سواحل مکران منطقه آزاد چابهار سرمایه گذاران سرمایه گذاری فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست و مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه جمعی از مسئولان ضمن بازدید از امکانات و بخش‌های مختلف اداری واحد رامسر در جلسه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی شرکت کرد.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت حضور مجموعه حراست در واحد‌های دانشگاهی اظهار کرد: یکی از وظایف جدی مجموعه حراست صیانت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی واحد‌هاست تا مدیر آن مجموعه بتواند با خیال راحت فعالیت‌های توسعه‌ای و پیشرفتی انجام دهد.

فرهنگ، هدف اصلی دانشگاه را تربیت نیروی متخصص و متعهد برای کشور دانست و عنوان کرد: در دانشگاه دو هدف عمده و چند هدف فرعی تعریف شده و در زمینه‌های تخصصی موضوع تولید علم و پژوهش و در حوزه تعهد هم مسئله رفتار و کردار انسانی است که در یک شخصیت باید متبلور شود.

وی افزود: نباید به دانشگاه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی و به دانشجو به‌عنوان‌ یک مشتری نگاه کرد و نگاه مشتری‌مداری و درآمدزایی نگاه خوبی نیست.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یک استاد و یک هیئت علمی می‌تواند نظام دانشی را در یک دانشگاه متحول کند، ادامه داد: هدف برای یک‌ مجموعه بسیار مهم است و اگر این هدف برای هرکدام از ارکان مجموعه به درستی تعریف شود ساختار درستی هم متناسب با همان هدف طراحی خواهد شد.

فرهنگ متذکر شد: تولید دانش، تحقیق، پژوهش، انجام طرح پژوهشی و چاپ مقاله توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه به‌عنوان اهداف فرعی در دانشگاه تعریف می‌شوند که در نهایت منجر به دانش‌افزایی در جامعه خواهد شد و هرچه به سمت تولید دانش کاربردی حرکت کنیم آن دانش را تبدیل به سرمایه خواهیم کرد.

همت محمدنژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر هم با ارائه گزارشی از این واحد دانشگاهی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به تشریح استراتژی‌ها و اهداف تدوین شده در آینده از قبیل افزایش تعداد دانشجو، توسعه و گسترش مدارس سما در مقاطع مختلف تحصیلی، تکمیل پروژه سوله ورزشی و احداث کمپ ورزشی و احداث مهمانسرا پرداخت.

دکتر فرهنگ با حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های امام و شهدا تجدیدپیمان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور