Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سالانه ۶۰۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در کشور تولید می‌شود که حدود ۶۰ درصد از این آمار متعلق به استان یزد است.

سلمانی ندوشن، مدیرکل گمرک استان یزد گفت: بیشترین کالای صادراتی استان یزد کاشی و سرامیک است که ۸۰ درصد سهم وزنی و ۳۵ درصد از سهم ارزشی صادرات استان یزد، کاشی و سرامیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم اظهار داشت: ۸۴ واحد تولید کاشی و سرامیک در استان فعالیت دارد.

علمداری یزدی از صادرات کاشی و سرامیک به بیش از ۴۰ کشور خبر داد و افزود: بیش از ۳۸ هزار نفر در کشور به صورت مستقیم در صنعت کاشی و سرامیک اشتغال دارند که ۵۰ درصد از این آمار در استان یزد است.

هر سال علاقه‌مندان زیادی از کشور‌های مختلف در نمایشگاه‌های بین المللی کاشی و سرامیک ایران حضور می‌یابند.

این در حالی است که ایران تا چند سال پیش در زمینه مواد اولیه و ماشین آلات صنعت کاشی و سرامیک به خارج از کشور وابسته بود، اما هم اکنون به صادرکننده مبدل شده و بیش از ۸۰ درصد از ماشین آلات این صنعت در داخل کشور ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاشی و سرامیک تولید کاشی کاشی و سرامیک استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نوبخت اژدری در جلسه منتخبان جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری استان اردبیل، تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات گردآوری شده در شماری پاییز سال گذشته سه هزار و ۷۱۴ مورد اعلام کرد.
وی بیان کرد: استان اردبیل سال گذشته با تولید هفت هزار و ۴۳۸ تن عسل در رتبه چهارم کشوری استحصال این محصول قرار گرفت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بر اساس اطلاعات سرشماری فعالیت زنبورداری استان اردبیل در پاییز سال گذشته، زنبورداران استان با بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی در حال تولید عسل در استان هستند.
وی میانگین تولید عسل در کلنی‌های مدرن را ۱۴.۷ کیلوگرم و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی را ۶.۷ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل قطب کشاورزی و تولید محصول عسل کشور به شمار می‌رود.
اژدری اظهار کرد: ۳۵ درصد اشتغال استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی این استان است و این آمار نشان می‌دهد که یک سوم سهم اشتغال استان مرتبط با فعالیت تولیدی کشاورزی است.
عسل تولید شده در استان اردبیل به علت کوچ زنبورداران به مناطق و ییلاقات پرگل و نیز تهیه عسل در مراتع غنی کوهستان‌های استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
سالانه حدود ۳۰۰ تن عسل از استان اردبیل به مقصد کشور‌های عراق، ترکیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و مالزی صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو