Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@02:12:34 GMT

۱۰ خبر مهم برای آینده بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۹۹۲۸

در ابتدای هفته با توجه به تغییر دامنه نوسان بورس خیلی از سهامداران امیدوار به روند صعودی شاخص بورس بودند، اما این امید‌ها با نزدیک شدن به پایان هفته کمرنگ‌تر شده و روند صعودی روز شنبه در ادامه هفته خیلی زود رنگ باخت.  

در ابتدای هفته با توجه به تغییر دامنه نوسان بورس خیلی از سهامداران امیدوار به روند صعودی شاخص بورس بودند اما این امیدها با نزدیک شدن به پایان هفته کمرنگ‌تر شده و روند صعودی روز شنبه در ادامه هفته خیلی زود رنگ باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای آینده بورس دارند؟ ۱۰ خبر احتمالا اثرگذار بر روند شاخص کل را در زیر بخوانید:

ـ در سه‌شنبه، فروشندگان از بازار کنار کشیده بودند و کنترل اوضاع به‌دست خریداران افتاده بود. برتری خریداران موجب شد که دلار ۲۳۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کند و به بهای ۲۵ هزار و ۸۳۰ تومان برسد.

ـ فروش فوق‌العاده شش محصول ایران‌خودرو از امروز آغاز می‌شود. این درحالیست که به گفته محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خودروسازان از این سیاست ارزان‌فروشی سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ضرر کرده‌اند و اکنون زیان آنها به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ـ مجوز افزایش سرمایه بانک دی که در بورس حضور دارد، از سوی بانک مرکزی اعلام شد.

ـ وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی با توزیع قیر رایگان مخالف است، چون اجازه نمی‌دهد کارها را با برنامه و سرعت مناسب انجام دهیم.

ـ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که با اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو، خودروهای تولید شده داخلی در بورس عرضه می‌شوند.

ـ به دنبال سرمای ناگهانی هوا که چاه‌های نفت در تگزاس را تعطیل کرد، قیمت نفت خام آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم ۱۳ ماه گذشته در نوسان است و نفت برنت نیز بشکه‌ای ۶۳٫۲۳ دلار فروخته شد.

ـ روح‌اله لطیفی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک اظهار کرد: کارنامه تجارت کشورمان در مجموع ۱۰ ماه سال جاری ۱۲۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۸ میلیارد و ۷۰۲ میلیون دلار بوده که سهم صادرات ۹۴ میلیون و ۵۴۱ هزار تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۶۳ میلیون دلار و سهم واردات ۲۸ میلیون و ۲۴۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون دلار بوده است. لطیفی در خصوص عملکرد تجارت خارجی کشور در دی ماه گفت: تجارت خارجی کشور در دی ماه، رشد ۵۵ میلیون دلاری در واردات و کاهش ۶۹۳ میلیون دلاری در صادرات را نسبت به آذر ماه تجربه کرده است.

ـ کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بالاخره در مجلس رای آورد.

ـ سخنگوی دولت با بیان اینکه با ترزیق واکسن آغاز شده و محموله‌های بعدی از کواکس، روسیه، چین و هند در حال بررسی و اقدام هستند، گفت: در لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ در مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان نسبت به لایحه اول افزایش و نسبت به مصوبه تلفیق ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش داشته‌ایم.

 

تجارت نیوز/

برچسب ها: بورس ، بازار بورس ، سهام لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Mle

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس بازار بورس سهام هزار میلیارد تومان میلیون دلار روند صعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما طی روزهای اخیر روند کاهشی به خود گرفته و هم‌اکنون و به ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ البته ناگفته نماند با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست.

همچنین پاسخ نظامی کشورمان در مقابل رژیم صهیونیستی موجب موجب بازگشت آرامش و ثبات به بازار ارز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی نشان می‌دهد که خرید و فروش نیز در بازار انجام نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، با وجود آرامش و عدم وجود خریدار در بازار موجب تداوم روند نزولی قیمت‌ها شده تا جایی که دلار به کانال ۶۳ هزار تومان حتی نرخ پایین‌تر بازگشت خواهد داشت.

بنابراین بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی خواهیم بود.

کد خبر 6087613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • محرک جدید بورس