Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:38:25 GMT

حرف‌های گِلی سرشته از دل بانوی هنرمند میبدی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۹۹۹۸

حرف‌های گِلی سرشته از دل بانوی هنرمند میبدی

ایسنا/یزد بانوی هنرمند میبدی مجسمه‌هایی از گِل می‌سازد که حرف‌ دل و حالت درونی افراد را به نمایش می‌گذارد.

«مهدیه جبلی» که با کمترین امکانات و مواد اولیه اقدام به ساخت مجسمه‌های گِلی زیبایی و زاییده ذهن خودش می‌کند، در این باره در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: با توجه به علاقه‌ای که به هنر داشتم، تحصیلاتم را در هنرستان هنرهای تجسمی میبد و در رشته نقاشی سپری کردم و پس از اخذ مدرک دوره کاردانی از کرمان و دوره کارشناسی هنرهای تجسمی از دانشگاه یزد، فعالیتم در رشته مجسمه‌سازی را در به صورت خودجوش آغاز کردم و اکنون شش سال است که در این رشته به طور جدی به فعالیت مشغول هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که تنها عشق و علاقه و پشتکار باعث شد تا به این هنر روی آورم، اضافه می‌کند: از صفر تا صد آثارم با گِل و بیشتر طراحی صورتک‌هایی است که حرف‌ دل و حالت درونی افراد را به نمایش می‌گذارد .

به گفته‌ی این هنرمند میبدی، این آثار گلی در ابعاد کوچک و بزرگ ساخته می‌شود ولی بیشتر آنها حاصل طرح‌های فی‌البداهه و بدون آمادگی قبلی است به طوری که در حین کار، به طرح و فرم خاصی می‌رسم و آن را خلق می‌کنم.

جبلی می‌گوید که مجسمه‌هایش بیشتر حالت کاریکاتوری و مضحک دارند که نوعی ساختارشکنی برای بیان حرف دل هنرمند است.

این بانوی میبدی هدفش را ایجاد سبکی جدید در هنر مجسمه‌سازی ذکر و تصریح می‌کند: هنر، تمام زندگی من است که به آن عشق می‌ورزم و سعی دارم با متریال‌های جدید، مجسمه‌های صورتک را به آدمک تبدیل کنم و با این اقدام با مخاطب خود از گوناگونی سخن بگویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مجسمه سازي میبد هنرهاي تجسمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شفیعی، هنرمند برجسته موسیقی و رهبر و بنیان‌گذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان پس از تحمل ماه‌ها رنج بیماری درگذشت.

مرتضی شفیعی به دلیل ابتلاء به بیماری کبد و پس از انجام پیوند کبد دچار عفونت ریوی شده و در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند موسیقی ایرانی، متولد سال ۶۳ در اصفهان است، سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو و … را داشته و در سال ۹۱ مقام اول جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.

او نوازندگی را نزد اساتیدی همچون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده است.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند موسیقی فردا در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090621

دیگر خبرها

  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • مجسمه کریستیانو رونالدو از سنگ+عکس
  • عکس| تصویری از مجسمه سنگی رونالدو و شباهت عجیبش به این بازیکن
  • عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت
  • (عکس) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)