Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس با اشاره به تشدید نظارتها، گفت: چهار واحد بسته‌بندی حبوبات در استان فارس، به دلیل گرانفروشی جریمه شدند.

مهدی حسنی چهارشنبه ۲۹ بهمن به خبرنگاران گفت: در راستای نظارت بر قیمتها و کنترل قیمت کالا از مبدا، بازرسی از واحدهای بسته بندی حبوبات در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت و در این بازرسی‌ها، اختلاف نامتعارف قیمت‌های عمده فروشی و پس از بسته‌بندی، نظر بازرسان را جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی با بیان اینکه حبوبات مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست، در عین حال خاطرنشان کرد: ساماندهی بازار و ضرورت رعایت ضوابط قیمت گذاری امری ضروری است و باید توسط همه مشاغل رعایت شود.

او با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور مدیران واحدهای بسته‌بندی حبوبات مستقر در فارس برای توجیه قیمت گذاری، گفت: در این جلسه در خصوص استفاده از برنامه کاربردی تعیین قیمت حبوبات، هزینه بسته بندی، هزینه حمل و نقل، کاهش قیمت مندرج بر روی بسته بندی، کاهش تخفیف ارائه شده به فروشگاه های بزرگ و ... صحبت و آموزش های لازم به مدیران این شرکت‌ها داده و به سئوالات آنها پاسخ داده شد.

حسنی گفت: متاسفانه با بازرسی از بازار و چندین واحد بسته بندی حبوبات و فروشگاه های بزرگ و بررسی قیمت‌ها مشخص شد که این واحدها هیچ گونه اقدامی برای کاهش قیمت‌های خود انجام نداده و بنابراین تاکنون برای ۴ واحد بسته بندی پرونده تخلف گرانفروشی تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای طی مراحل قانونی ارسال شده است.

معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده تخلف این ۴ واحد بسته بندی حبوبات بیش از ۶۰۵ میلیون ریال است.

حسنی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای بسته بندی حبوبات همچنان ادامه دارد و با متخلفین برخورد قانونی انجام می‌شود، از مردم درخواست کرد که موارد تخلف را به این سازمان اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان صمت فارس گرانفروشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، گروهی از مدیران رادیو صدا و سیمای کشورمان در مشهد مقدس با هدف آشنایی با فعالیت‌های عمرانی آستان قدس رضوی و فرآیند بسته‌بندی گل‌های فوق ضریح حرم مطهر رضوی از رواق زیر سطحی بست شیخ بهایی و بخش شمیم رضوان بازدید کردند.

در این بازدید،  محرابیان به‌عنوان کارشناس شرح طرح، درصد پیشرفت، مساحت، زمان شروع و مدت انجام طرح را توضیح داد

مدیران رادیو از بخش شمیم رضوان بازدید نیز کردند و محمد حسین برگی به عنوان سرکشیک روز، توضیحاتی در خصوص چگونگی آغاز و انجام فرآیند آماده سازی گل‌های متبرک فوق ضریح مطهر را که روزانه تعویض و به این مکان منتقل می‌شود، بیان کرد

فعالیت‌های این مجموعه شامل استریل، خشک کردن، بسته‌بندی و توزیع گل‌های متبرک است.

بازدید از کارگاه روشنایی حرم مطهر رضوی
حضور در کارگاه روشنایی و بازدید از مراحل طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری، تمیز کردن و تعویض لامپ‌های معیوب لوستر‌های حرم مطهر، وضع روشنایی لوسترها، روشنایی و نورپردازی حرم مطهر بخش پایانی این بازدید بود

دیگر خبرها

  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل