Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@18:46:53 GMT

تاکید ایران بر راهکار سیاسی در بحران سوریه

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۰۳۹۱

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان درنشست آستانه، بر حمایت ایران از روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه و تداوم کارکمیته قانون اساسی آن کشور تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفت: متن بیانیه پایانی پانزدهمین نشست روند آستانه در حال نهایی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  علی اصغر خاجی از توافق شرکت کنندگان بر سر بند‌های بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس کارشناسان ارشد روند آستانه در سوچی روسیه خبر داد.
علی اصغر خاجی شب گذشته در پایان روز نخست پانزدهمین نشست کارشناسان ارشد روند آستانه گفت: مذاکرات دوجانبه هیئت جمهوری اسلامی ایران با هیئت‌های روسیه، ترکیه و سازمان ملل برگزار شد و در نشست عمومی با حضور همه هیئت‌های شرکت کننده، متن بیانیه در حال نهایی شدن است.
هیئت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، روز گذشته در حاشیه پانزدهمین نشست بین المللی کارشناسان ارشد کشور‌های عضو روند آستانه در سوچی روسیه با هیئت سازمان ملل متحد به ریاست گیر پدرسون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه رایزنی و گفتگو کرد.
علی اصغر خاجی و گیر پدرسون در این دیدار، به طور مفصل در مورد فرآیند سیاسی سوریه با تاکید بر ضرورت تداوم کار کمیته قانون اساسی آن کشور رایزنی و تبادل نظر کردند.
وی با اشاره به نتایج سفر اخیر خود به دمشق و مذاکره با رییس جمهور و دیگر مقامات سوریه، بر حمایت ایران از روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه و تداوم کارکمیته قانون اساسی آن کشور تاکید کرد.
علی اصغر خاجی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنان از ماموریت فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حمایت می‌کند.
گیر پدرسون نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت اعتمادسازی میان طرف‌های سوری و بازیگران بین المللی، به منظور اتخاذ رویکردی جامع برای حل بحران سوریه، تاکید کرد. برچسب ها: تشست آستانه ، مذاکرات ، ایران ، روسیه ، ترکیه ، سوریه ، سوچی روسیه ، دبیرکل سازمان ملل ، رایزنی ، گفتگو

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مذاکرات ایران روسیه ترکیه سوریه سوچی روسیه دبیرکل سازمان ملل رایزنی گفتگو علی اصغر خاجی روند آستانه بحران سوریه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد