Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:30:46 GMT

دولت بایدن به توافق صلح دوحه پایبند بماند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۰۶۱۶

دولت بایدن به توافق صلح دوحه پایبند بماند

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با آغاز تلاش‌های دولت جو بایدن برای بازنگری در توافق صلح آمریکا با گروه طالبان و در آستانه برگزاری نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو، ملا عبدالغنی برادر، معاون این گروه با نگارش نامه‌ای سرگشاده خطاب به مردم آمریکا، خواستار پایبندی دولت جدید ایالات متحده به پیمان صلح قطر شده که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به امضای دو طرف رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که نسخه ای از آن از سوی «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در توئیتر منتشر شده، عبدالغنی برادر ابراز اطمینان کرده که افغان‌ها خود می‌توانند از راه تفاهم بین‌الافغانی به برپایی نظام اسلامی و صلح و امنیت دائمی برسند.

او همچنین حمایت اکثریت قاطع مردم افغانستان از حکومت طالبان را یک حقیقت مسلم عنوان کرده و این حکومت را متعهد به رفع تبعیض در میان افغان‌ها و تامین و تضمین همه حقوق زنان در چارچوب شریعت اسلامی دانسته است.

معاون سیاسی طالبان در ادامه این نامه بر تعهد به حق آزادی بیان تحت اصول اسلامی و منافع ملی افغانستان تاکید کرده و یادآور شده که حکومت طالبان همچون گذشته گام‌های لازم را برای مبارزه با مواد مخدر برخواهد داشت.

در این نامه همچنین نوشته است: «ما درک می کنیم که ایالات متحده آمریکا و متحدین آن به این نتیجه رسیده‌اند که معضل افغانستان تنها از راه تفاهم ممکن است حل شود. بنابراین مذاکرات مثبتی را برای تحقق یافتن پیمان دوحه، با طالبان انجام دادند. اکنون که یک‌سال از پیمان دوحه می‌گذرد، خواست ما از طرف آمریکایی این است که مطابق با تعهدات خود به اجرای پیمان متعهد بماند».

او سپس خاطرنشان کرده که روند نوزده سال گذشته ثابت کرد که موضوع افغانستان با کاربرد زور و قدرت و استراتژی‌های جنگی حل نمی‌شود و مقتضای عقل و منطق هم این است که برای پایان دادن کامل به جنگ در افغانستان، تلاش‌های صادقانه صورت بگیرد و تعهداتِ انجام یافته عملی شود.

عبدالغنی برادر سپس با اشاره به توافق صلح امضا شده در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ میلادی میان نمایندگان این گروه و دولت سابق آمریکا، آن را متضمن خواسته‌های منطقی و صادقانه دو طرف دانسته و از آمریکا خواسته است تا مطابق مفاد این پیمان به خروج نیروهای نظامی خارجی تا پیش از ماه مارس متعهد باشد و در مقابل تاکید کرده که گروه طالبان بر تعهد خود برای اجتناب از آسیب زدن به امنیت سایر کشورها از خاک افغانستان پایبند خواهد بود.

کد خبر 5149196 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: طالبان ملا عبدالغنی برادر افغانستان ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه عربستان سعودی سوریه ایران افغانستان جو بایدن ویروس کرونا داعش ترکیه بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

به‌رغم هزینه‌های سیاسی و مالی که ایالات متحده برای اوکراین اختصاص داده و تازه‌ترین آن هم بسته کمکی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده، برخی مقامات دولت «جو بایدن» نسبت به پیروزی اوکراین در برابر روسیه تردید دارند.

به گزارش ایسنا، اوکراین در ماه‌های اخیر با وضعیت وخیمی در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد زیرا بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده بود البته این اوضاع برای اوکراین همچنان ادامه دارد و روسیه در نقطه مقابل دستاوردهایی را بعضا در میدان نبرد کسب می‌کند.

سه تن از مقامات آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با نشریه پالتیکو ضمن اذعان به برتری تسلیحات و نیروهای روسیه، گفتند: «اولویت فوری متوقف کردن خسارات اوکراین و کمک به تغییر جریان میدان نبرد است. بعد از آن اولویت کمک به اوکراین جهت بازپس‌گیری قلمروهایش است. آیا آنها آنچه را که برای پیروزی نیاز دارند، خواهند داشت؟ بله اما این مورد تضمینی برای پیروزی آنها نخواهد داد. عملیات‌های نظامی بسیار پیچیده‌تر هستند.»

گزارش شده که در کنگره ایالات متحده هم این بحث میان قانونگذاران به دغدغه‌ اصلی آنها بدل شده است و دائما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا می‌تواند منجر به «شکست روسیه توسط اوکراین» شود و یا اینکه راه‌حلی موقتی برای جلوگیری از حمله خواهد بود.

یکی از این منابع ناشناس گفت: «بحث‌های زیادی وجود دارد درباره اینکه آخر این بازی و پیروزی اوکراین به چه شکل خواهد بود؟»

به طور کلی با وجود کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که روز چهارشنبه توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد و به تصویب رسید، بسیاری از مقامات دولت این کشور نسبت به «پیروزی اوکراین» شک دارند و خودشان هم می‌دانند که این کمک‌ها احتمالا نمی‌تواند مانع پیشروی نیروهای روسیه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست