Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حزب «عدالت و توسعه» مغرب توافق این کشور با رژیم صهیونیستی در زمینه تبادل دانش‌آموز را محکوم کرد.

این حزب تأکید کرد که توافق «سعید امزازی» وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی مغرب با همتای صهیونیستی خود، «تهدیدی برای هویت و ارزش‌های مغرب» است.

​​​​​​​خبرگزاری آناتولی به نقل از این حزب گزارش داد که بخش آموزش مغرب باید از هر گونه تلاش برای نفوذ، ایمن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امزازی در نخستین تماس تلفنی با همتای صهیونیست خود که هفته گذشته صورت گرفت، خبر داد که طرفین بر سر آغاز برنامه مشترک در زمینه آموزش توافق کرده‌اند.

وی تصریح کرد، دستور کار درباره دو مدرسه دبیرستان و تبادل دانش‌آموز است؛ یکی در مغرب و دیگر در اراضی اشغالی فلسطین.

این وزیر مغربی همچنین از برگزاری مسابقات آموزشی به زبانهای عربی و عبری در تل‌آویو و رباط، نمایشهای هنری و موسیقی خبر داد.

مغرب چهارمین کشور عربی بود که سال ۲۰۲۰، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد. پیش از این کشور، مصر، اردن، امارات، بحرین و سودان روابط خود را عادی کرده بودند.

این عادی‌سازی در روابط باعث خشم مردمی گسترده در کشورهای عربی شد؛ زیرا رژیم صهیونیستی همچنان در حال اشغال اراضی عربی است و اجازه نمی‌دهد کشور مستقل فلسطینی تشکیل شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: مغرب رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم