Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@03:38:08 GMT

شیوه‌نامه داوری جشنواره تیتر ۱۲ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۰۶۸۵

شیوه‌نامه داوری جشنواره تیتر ۱۲ اعلام شد

شیوه‌نامه داوری دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی با هدف شفافیت و اطلاع‌رسانی مناسب، برای اطلاع شرکت کنندگان منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرایند تدوین فرم‌های داوری پس از برگزاری جلسات تخصصی با حضور کارشناسان و داوران مجرب و اخذ و جمع‌ بندی نظرات داوران و بازنگری در فرم‌های ادوار پیشین این جشنواره صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که این شیوه‌نامه مبنای داوری و ارائه کارنامه آثار در این جشنواره خواهد بود.

 

در بخش  شاخص‌های داوری آثار برتر آمده است: داوری در بخش‌های مختلف براساس اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و با تاکید بر توجه و نگاه ویژه به مسائل دانشجو و دانشگاه ارائه می‌شود و توضیح این نکته ضرورت دارد که هیچ قانون ۱۰۰ درصدی در روزنامه‌نگاری وجود ندارد. بنابراین شاخص‌ها و ملاک‌های بیان شده در هر بخش، براساس اصول کلی روزنامه‌نگاری بوده که صد البته دارای استثنائاتی نیز است که با توجه به استفاده از دانش آموختگان توانمند روزنامه نگاری و افراد باتجربه و دارای سابقه درخشان در فرایند داوری، این موارد استثناء در ارزیابی آثار لحاظ می‌شود.

 

اصول غربالگری بخش آثار برگزیده عبارتند از:

۱- اثر حتما در بازه زمانی اول دی ماه ۹۷ تا ۳۰ دی ۹۹ منتشر شده باشد.

۲- صاحب اثر حتما در زمان انتشار دانشجو بوده باشد.

۳- ارسال اثر توسط شخص صاحب اثر(در صورت مشاهده مغایرت اثر تایید نخواهد شد).

۴- عنوان و جانمایی اثر مشخص باشد (داور بتواند تشخیص دهد که کدام بخش را داوری کند).

۵- عدم ارسال یک اثر واحد به رسته‌های مختلف (یک اثر مشخص مجاز به شرکت در رسته‌های

مختلف نیست به جز تیتر).

تبصره: یک اثر مشخص می‌تواند همزمان در دو بخش آثار و بخش ویژه شرکت نماید.

۶- داشتن همزمان دو حساب کاربری برای یک شخص تخلف محسوب شده و آثار متخلف حذف

می‌گردد (مگر اینکه شخص در دو دانشگاه اثر منتشر کرده باشد که باید برای ارسال آثار هر دانشگاه

یک حساب کاربری تعریف کند).

۷- مشخصات اثر با مشخصات و اطلاعات ثبت نام تناقض نداشته باشد.

۸- آثار (علی الخصوص تیتر) از فردی یا جای دیگر کپی‌برداری نشده باشد.

۹- در رسته گرافیک و صفحه‌آرایی حتما باید نام صاحب اثر در شناسنامه نشریه آمده باشد.

 

هر ساله جشنواره تیتر توسط یکی از دستگاه‌های آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. سال گذشته جشنواره تیتر ۱۱ به میزبانی وزارت علوم برگزار شد و امسال وزارت بهداشت میزبان جشنواره «تیتر ۱۲» خواهد بود که با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» برگزار می‌شود.

 

به رسم هرساله و براساس توافق صورت گرفته میان معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، این معاونت مستقر در وزارت بهداشت متولی برگزاری «جشنواره تیتر ۱۲» خواهد بود.

 

این دوره از جشنواره بخش‌های متعد و مختلفی دارد. «آثار برگزیده»  شامل ۲۶ رسته، «نشریات برگزیده» شامل ۱۸ رسته و «فضای مجازی» شامل ۸ رسته، «بخش ویژه» نیز با دو موضوع در کنار «سرزمین مادری» پنج بخش اصلی جشنواره را تشکیل می‌دهند. امسال همچنین برای نخستین بار بخش «سرزمین مادری» با هدف ارزیابی و آشنایی از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور در حوزه رسانه و ایجاد ارتباطی فرهنگی در نظر گرفته شده است. بدین منظور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شده است که زمینه‌ساز گسترده‌تر شدن این ارتباطات فرهنگی است.

برای دریافت شیوه‌نامه داوری جشنواره تیتر ۱۲ اینجا را کلیک کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت علوم تیتر 12 روزنامه نگاری جشنواره تیتر شیوه نامه تیتر ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام طهماسبی، دبیر علمی جشنواره علامه حلی در دهمین جشنواره علامه حلی که ویژه طلاب نو قلم برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر علمی شامل کتاب، مقاله و پایان نامه به گروه‌های علمی ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها ۲۳۵ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ارتقا توان و رشد پژوهشی طلاب نو قلم و کمک به طلاب جوان برای تمرین پژوهشی و ایجاد رقابت سالم علمی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در اختتامیه این جشنواره گفت: حوزه انقلابی نباید به چند موضوع محدود باقی بماند بلکه باید پژوهش‌ها به سمت نگاه جامع، اصیل و روش‌مند، با رویکرد تمدنی جدید و سبک زندگی نو و پاسخگوی انفجار‌های معرفتی باشد.

وی اضافه کرد: وضع موجود کافی نیست و حوزه باید پاسخگوی مشکلات تمدنی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه جوان باید از امام و مبانی انقلاب الهام بگیرد و برای پایه پژوهش‌های خود از این مبانی استفاده کند، گفت: جلوه‌های انقلاب در عالم روشن است و همه این جلوه‌ها باید در پژوهش‌ها گنجانده شود.

وی افزود: نظام اسلامی نیاز به نرم افزار فکری دارد و باید بتوانیم پاسخ قوی و درخوری به مسائل کشور و شبهات و سوالات بدهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: طلاب جوان باید با تکمیل روش و شیوه علمی خود، در پرتو عقل گرایی با محوریت کتاب و سنت پژوهش‌ها را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است تا بتواند طلاب را آماده ایفای نقش‌های جدید برای تولید دانش و معرفت باشند.

دیگر خبرها

  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من