Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا کمالی روز گذشته در نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی در فرهنگسرای نیاوران اظهار داشت: بنابر بررسی‌ها و مطالعات ESCO همه گیری غافلگیر کننده‌ترین رویداد یک قرن اخیر است که همچون زلزله ای کسب و کار جهان را تحت تاثیر قرار داده است. انتظار می‌رود پس از این در حوزه روابط عمومی شاهد دو تغییر مهم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری انحصاری برنامه مهارت سنجی بر پایه استاندارد اسکو ESCO در ایران تغییر نگاه به سازمان را اولین اتفاق احتمالی دانست و افزود: تصور سازمان از قلعه‌ای با خندق‌های پیرامونی به قایقی در رود خروشان تبدیل می‌شود و لذا رویکرد روابط عمومی‌ها از زیباسازی و حفاظت باید به انعطاف و پویایی تغییر کند.  دومین تغییر در مفهوم اعتبار سازمان رخ می‌دهد و حفظ اعتماد مشتری نسبت به کیفیت کالا و خدمات به حس انتفاع از همکاری و تعامل با سازمان بدل می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: وظیفه روابط عمومی در سازمان علاوه بر مشاوره به مدیریت در حوزه دیپلماسی رسمی، به پیوست‌نگار ارتباطی ارتقا می‌یابد. یعنی دیگر وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها گزارشگری نیست بلکه روابط عمومی‌ها بخش مهمی از طراحان و هادیان پروژه‌ها و فرآیندهای سازمانی خواهند بود؛ لذا مهارت پیوست‌نگاری و شغل پیوست‌نگار ارتباطی فرهنگی، مورد تقاضای جدی قرار می‌گیرد.

تعریف ساختارها پس از تعیین فرآیندها

داوود زارعیان، استاد ارتباطات اجتماعی در بخش دیگری از همایش بر لزوم تعریف ساختارها پس از تعیین فرآیندها در روابط عمومی تاکید کرد و گفت: تعیین دقیق فرآیندها به انتخاب صحیح نیروی انسانی در روابط عمومی‌ها می‌انجامد که این اصل مهم از هدررفت انرژی و هزینه جلوگیری کرده و زمینه‌ساز برنامه‌ریزی ارتباطی و بالندگی سازمان‌ها می‌شود.

 استاندارسازی روابط عمومی جایی اهمیت پیدا می‌کند که ساختارهای صحیح بنابر فرآیندها شکل گرفته باشد. تا زمانی که فرآیند و ساختار یک روابط عمومی مطلوب را ترسیم نکنیم، به موفقیت نمی‌رسیم. 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد تحول در ساختار روابط عمومی‌های کشور بودیم  اظهار امیدواری کرد: با همین پشتکار و تلاش در آینده شاهد روابط عمومی‌های موفق و حرفه‌ای باشیم، روابط عمومی‌هایی که مدیران و کارشناسان آن بر اساس تجربه، تخصص و سال‌ها زحمت انتخاب شده باشند.

روابط عمومی باید گفتمانی جذاب داشته باشد


در ادامه این همایش حمیدرضا شُعیری متخصص نشانه‌شناسی در سخنانی گفتمان را بنیان روابط عمومی توصیف کرد و گفت: روابط عمومی به معنای بهترین آینده‌نگری و بهترین برنامه‌ریزی برای آینده است. چنین روابط عمومی در هر جایی می‌تواند موفق باشد.
وی که درباره ارتباط و تعامل موثر در سایه خلاقیت حضور سخن می‌گفت، ایجاد اطمینان، امنیت، مفیدبودن و حس کنجکاوی را از شاخصه‌های روابط عمومی موثر دانست.
شُعیری افزود: ارتباط موثر، ارتباطی است که گفتمان اداری را شکل دهد و روابط عمومی موثر از منظر نشانه شناسی باید گفتمانی جالب، جذاب و منحصر به فرد داشته باشد و همانطور که ارتباط خلاق به جزئیات می‌پردازد، روابط عمومی هم باید جزئیات را در نظر داشته باشد.

روابط عمومی موفق، این باور را در مخاطب ایجاد می کند که پیگیر امور بر اساس منفعت مخاطب است و با همه مخاطبان خود با شفافیت و روشنی برخورد کند.

بومی سازی مدل‌های جهانی روابط عمومی‌

در ادامه نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی، حمید شکری‌خانقاه دبیر کل این همایش در سخنانی با تاکید بر لزوم توجه به تخصص‌گرایی و شایستگی‎ها در انتخاب نیروهای روابط عمومی گفت: روابط عمومی‌های ما به واسطه نداشتن جایگاه شایسته، بیمار هستند و راه حل رفع این بیماری داشتن نقشه راه، نظام حرفه‌ای، اعتبار و بودجه مستقل و نظام صنفی است.
وی استفاده از الگوهای موفق بین‌المللی همچون برنامه مهارت سنجی اسکو ESCO را به عنوان راه حل میان مدت پیشنهاد کرد که می‌تواند به رفع مشکلات روابط عمومی‌ها در آینده نزدیک کمک کند.
شکری خانقاه بر نقش روابط عمومی‌ها به عنوان مدیر برنامه‌های ارتباطی سازمان‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: روابط عمومی، مدیریت هوشمندانه نظام ارتباطات سازمان است و نه اطلاع رسان سازمان‌ها و برای رسیدن به این مدیریت هوشمند، باید بومی سازی مدل‌های جهانی و موفق روابط عمومی‌ را در دستور کار قرار دهیم.
نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی با حضور متخصصان، صاحبنظران، اساتید و علاقه‌مندان حوزه روابط عمومی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. در این همایش که با حضور اساتید و صاحبنظران به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، سخنرانان بر اهمیت تخصصی شدن روابط عمومی‌ها برای پیشبرد اهداف سازمان‌ها در کشور تاکید کردند.

برچسب‌ها فرهنگسرای نیاوران روز ارتباطات و روابط عمومی رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای نیاوران روز ارتباطات و روابط عمومی رسانه فرهنگسرای نیاوران روز ارتباطات و روابط عمومی رسانه اخبار کنکور جهانی روابط عمومی روابط عمومی روابط عمومی ها روابط عمومی سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: مینی‌بوس کارکنان این سازمان امروز هنگام بازگشت از سفر زیارتی از باغملک به دره سقوط کرد و ۲ نفر جان باختند.

به گزارش مشرق، مهدی عظیمی‌فر مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: کاروان زیارتی شامل ۱۱ نفر از کارکنان سازمان آب وبرق خوزستان روز جمعه به امامزاده عبدالله باغملک اعزام شده بود که پس از زیارت و بازدید از روستای گردشگری دچار حادثه شد.

وی افزود: مینی‌بوس هنگام بازگشت به اهواز در دره سقوط کرد که یک نفر در دم جان باخت و یک مسافر دیگر نیز هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سن افراد فوت شده بین ۵۰ تا ۵۳ سال است، گفت: حال یکی از حادثه دیدگان نیز ناپایدار است.

عظیمی‌فر حال بقیه حادثه دیدگان را مساعد اعلام و خاطرنشان کرد: این افراد در بیمارستان تحت درمان هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک