Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:57:05 GMT

کاهش مشارکت کیشوندان در طرح غربالگری بینایی چشم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۱۱۴۳

کاهش مشارکت کیشوندان در طرح غربالگری بینایی چشم

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،‌ فرزانه فانی با اعلام این مطلب، بی توجهی به مساله تنبلی چشم را بسیار خطرناک دانست و گفت: در سال جاری به دلیل پیش آمدن پاندمی کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از برنامه های عمومی،طرح غربالگری بینایی چشم کودکان هم به تعویق افتاد

وی در ادامه افزود: از۲۲ آذرماه تا ۲۱ بهمن تعداد ۵۰۰ کودک در جزیره کیش غربالگری شده اند که براساس نرخ جمعیتی که از سازمان ثبت احوال گرفته ایم، این میزان مراجعه بسیار پایین است که احتمالا به علت ترس از ابتلا به کرونا است و البته  برای کودکان بسیار آسیب زا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فانی ضمن تایید این ترس رایج یادآور شد: همه کلینیک ها و مرکز بهداشت بوعلی با رعایت تمامی پروتکل ها همکاری مناسبی با خانواده‌ها در این خصوص دارند. 

وی با اشاره به توجه ویژه بهزیستی به این مساله گفت:ما حتی برای مناطقی مانند کمپ سحر به دلیل بعد مسافت و عدم دسترسی مناسب به مرکز شهر،‌ این امکان را فراهم کردیم تا کارشناس ما  به همراه دستگاه مربوطه،‌ در آن منطقه حضور یابد. همچنین در نظر داریم تا هفته آینده شرایط غربالگری را در هندورابی نیز مهیا کنیم تا کودکان این مناطق نیز از امکان شرکت در این طرح برخوردار شوند.

کارشناس پیشگیری بهزیستی کیش با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر میزان تماشای تلویزیون و استفاده از موبایل توسط کودکان گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده ها به مساله تنبلی چشم توجه جدی ندارند؛ در حالی که این بیماری، کاملا خاموش است و اغلب مواقع کودک به علت عدم توانایی گفتاری، نمی‌تواند مشکل خود را به پدرو مادر منتقل کند که این مساله در آینده آسیب‌های جدی به دنبال خواهد داشت؛ در حالی که خانواده‌ها با شرکت در این طرح و تشخیص به موقع و در صورت وجود مشکل،‌ به متخصص ارجاع داده می‌شوند و می‌توانند برای درمان اقدام لازم را انجام دهند.  

وی در خصوص خدمات و حمایت های بهزیستی در این زمینه گفت: برای خانواده هایی که از لحاظ مالی توان پرداخت هزینه ویزیت دکتر را ندارند،‌ یارانه‌ای در نظر گرفته شده است. همچنین در خصوص تهیه عینک و یا در مراحل بالاتر از جمله جراحی و درمان های متفاوت، پس ازیک مرحله مددکاری خانواده از آنها حمایت لازم را خواهیم داشت.

فانی در پایان توصیه کرد که خانواده‌ها از زمان باقی مانده تا ۲۰ اسفند برای شرکت در این طرح به صورت رایگان و با تعیین وقت قبلی استفاده لازم را ببرند.

برچسب‌ها کیش جزیره کیش طرح غربالگری تنبلی چشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش طرح غربالگری تنبلی چشم کیش جزیره کیش طرح غربالگری تنبلی چشم اخبار کنکور خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی از مهم‌ترین گام‌های کمیته امداد در میان خانواده‌های نیازمند است که با پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه توفیق در این بخش به‌جز با کمک حامیان و خیران محقق نمی‌شود، خواستار توجه بیشتر خانواده‌های برخوردار به این بخش شد. 

وی افزود:حامیان ماهانه و در مناسبت‌های مختلف، کمک‌های خود را به‌صورت مستقیم به‌ حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز می‌کنند. 

وی با اشاره به این‌که معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند، افزود: معلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد ۰۲۳ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام، حمایت از کودکان معنوی خود را برعهده بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم