Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:20:23 GMT

بودجه تخصیصی برای نگه‌داری اماکن ورزشی ناکافی است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۱۱۶۷

بودجه تخصیصی برای نگه‌داری اماکن ورزشی ناکافی است

ایسنا/زنجان رئیس اداره ورزش و جوانان ابهر گفت: بودجه اختصاص یافته برای حفظ و نگه‌داری اماکن ورزشی ناکافی است.

تورج عیوض‌محمدی صبح امروز (۲۹ بهمن‌ماه) در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش و نقش سازنده آن در میان خانواده‌ها، اظهار کرد: ورزش امری اجتماعی و جمعی است که متعلق به اقشار مختلف جامعه است، به همین خاطر باید در راستای توسعه آن در همه سطوح تلاش کافی وجود داشته باشد، زیرا حمایت همگانی عامل رشد و توسعه ورزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان مشکلات متعدد بودجه‌ای و اعتباری حوزه ورزش، تصریح کرد: در سال‌جاری از بودجه اختصاصی به استان در زمینه ورزش تنها هشت دهم درصد برای حفظ و نگه‌داری اماکن ورزشی به شهرستان ابهر تخصیص یافت که این مبلغ را تنها توانستیم صرف حقوق و مزایای کارکنان کنیم.

عیوض‌محمدی یادآور شد: علی‌رغم اینکه گاهی مساعدت و کمک‌های مقطعی نیز در حوزه ورزش انجام می‌شود، اما این مبالغ دردی از دردهای ورزش را نمی‌تواند دوا کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ابهر با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در ابهر، متذکر شد: در بحث اجرای طرح‌های ورزشی نیز هیچ طرحی نسبت به دیگری برای ما در اولویت نیست، زیرا همه طرح‌ها برای ورزش منطقه مهم و حائز اهمیت است.

این مسئول، گریزی به بحث زمین چمن شهید بهشتی و کوتاهی‌های انجام شده در اجرای آن در گذشته زد و گفت: هر چند این امر منجر به بروز بدبینی شده است اما در حال حاضر مردم از مدیریت فعلی انتظار اجرای  طرح‌های ورزشی را دارند.

وی با اشاره به جایگاه مهم و غیرقابل انکار ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اضافه کرد: هزینه‌کرد در ورزش به راه دوری نخواهد رفت، زیرا ثمره آن ایجاد طراوت و نشاط در جامعه خواهد بود.

در ادامه این جلسه نیز عضو شورای شهر ابهر با اشاره به حمایت‌های شورا و شهرداری از ورزش شهر، عنوان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه ورزش در بین همه جوامع و مستثنی نبودن کشور از این قاعده شورا و شهرداری ابهر نیز در زمینه ایجاد زیرساخت‌های ورزشی همانند احداث جاده‌های سلامت، احداث زمین‌های فوتبال چمن مصنوعی در  نقاط مختلف شهر  اقدامات مطلوبی را انجام داده است.

نعمت‌الله حسینی با پرداختن به این مسئله که گاهی در بحث نگه‌داری و اجرای امکانات ورزشی ضعیف عمل شده و ناهماهنگی و بی‌برنامگی برخی از برنامه‌ریزی‌ها را زیر سؤال برده است، تاکید کرد: باید پیگیری‌ها و مکاتبات و احصای مشکلات و نیازهای ورزش منطقه و ارائه آن به مسئولان و ارگان‌های بالاتر در اولویت کاری اداره ورزش و جوانان باشد.

در ادامه این دیدار نیز مصطفی محمودی، دیگر عضو شورای شهر ابهر با اشاره به ناتمام ماندن بازسازی ورزشگاه امجدیه (شهید بهشتی) عنوان کرد: این مجموعه برای همه شهروندان و به‌ویژه ورزشکاران به عنوان یک نوستالژی به شمار می‌آید و انتظار ورزشکاران ابهری این است که در بحث احیا و بازسازی و رفع ایراداتی که در گذشته در اجرای ناقص آن انجام گرفته، با ارائه یک طرح توجیهی منطقی و ارائه مقدار آورده، اداره ورزش و جوانان همه همت خود را برای به سرانجام رساندن کار این مجموعه به کار ببندد.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر نیز در ادامه این دیدار، گفت: در بعد تخصیص اعتبارات به ورزش کشور باید بررسی‌هایی به عمل آید تا مشخص شود چه سهمی از این اعتبارات به ورزش استان و شهرستان تخصیص یافته است تا با ایجاد استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه، در سطح کشور بتوان نسبت به جذب امکانات اقدام کرد.

حجت‌الله عسگری با بیان اینکه حفظ و نگه‌داری اماکن و تجهیزات ورزشی ضروری‌تر از فراهم کردن آن‌ها است، خاطرنشان کرد: با تهیه ملزومات و تجهیزات مورد نظر باید نسبت به نگه‌داری امکانات و اماکن ورزشی اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی ورزشی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان اماکن ورزشی شهر ابهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بادبانی و فدراسیون راگبی در زمان حمید سجادی تشکیل شدند اما پس از گذشت چند ماهی از فعالیت های آنها، دوباره منحل و به انجمن تبدیل شدند.

حمید سجادی وزیر وقت ورزش و جوانان در اقدامی غیرکارشناسی در زمان حضور خود در وزارت ورزش چند فدراسیون جدید را راه اندازی و تاسیس کرد که هیچکدام موفق نشدند و روزهای آشفته ای را تجربه می کنند.

کد خبر 6093966

دیگر خبرها

  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی