Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:27:08 GMT

بایدن: از صحبت کردن درباره ترامپ خسته شده‌ام

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۱۱۸۴

بایدن: از صحبت کردن درباره ترامپ خسته شده‌ام

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت محلی) در دیدار عمومی با مردم با اشاره به استیضاح دوم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق کشورش گفت از صحبت کردن درباره وی خسته شده است.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، در جریان این نشست که در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین برگزار شد، بایدن در خصوص جلسه استیضاح دوم ترامپ گفت: «برای چهار سال، تمام آنچه در اخبار دیده شده، ترامپ بود، چهار سال آینده، می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که همه اخبار درباره مردم آمریکا باشد، من از صحبت کردن درباره ترامپ خسته شده‌ام».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در این نشست همچنین در خصوص وضعیت کرونایی کشورش هم صحبت کرد و گفت که شرایطی را از دولت پیشین به ارث برده که در آن افراد کافی برای انجام واکسیناسیون وجود ندارند و راهکاری‌های فدرال کمی در خصوص تزریق واکسن به مردم آمریکا وجود دارد.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا همچنین گفت زمانی که وارد دفتر ریاست‌جمهوری شده یک واکسن هم در اختیار نداشته‌ است.

بایدن بعد از مراسم تحلیف خود در بیستم ژانویه ۲۰۲۱ (یکم بهمن ماه) از بردن نام ترامپ خودداری کرده است. وی حتی در مقطعی ترامپ را «شخص سابق» خطاب کرد.

جلسه استیضاح دوم ترامپ روز شنبه در مجلس سنا بر‌گزار شد و وی بار دیگر تبرئه شد. 

در رای گیری سنای آمریکا برای استیضاح ترامپ در ماجرای حمله به کنگره این کشور در روز تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری، ۵۷ سناتور به استیضاح او رای مثبت دادند و ۴۳ سناتور با این کار مخالفت کردند و به دلیل نرسیدن آرای استیضاح به حد نصاب ۶۷ رای، ترامپ تبرئه شد.

اما به‌رغم تبرئه‌شدن ترامپ توسط سناتورهای جمهوری‌خواه از اتهامات مطرح‌شده در طرح استیضاح، دموکرات‌ها اما هنوز از پیگیری حمله هواداران وی به کنگره دست نکشیده‌اند.

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه ضمن صدور بیانیه‌ای، از تشکیل کمیسیونی برای بررسی حمله به کنگره و همچنین طرح بودجه اضطراری برای امنیت ساختمان کنگره خبر داد.

پلوسی در این بیانیه گفت: «اکنون مانند همیشه، امنیت، نظام امروز است. امنیت کشورمان، امنیت کنگره ما که نماد دموکراسی است و امنیت اعضای آن» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور سابق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد

یک پایگاه آمریکایی به نقل از منابع مطلع ادعا کرده دولت جو بایدن ارسال محموله‌های حاوی دو نوع از بمب‌های هدایت‌شوند ساخت بوئینگ به اسرائیل را معلق کرده است.

به گزارش فارس، پایگاه پولیتیکو با گزارش این خبر به نقل از یک مقام آمریکایی و ۶ منبع مطلع دیگر مدعی شد که هدف از این اقدام ارسال پیام سیاسی به رژیم اسرائیل بوده است.

۶ منبع از جمله منابعی در کنگره آمریکا به پولیتیکو گفته‌اند واشنگتن هنوز با فروش «مهمات تهاجم مستقیم مشترک» و «بمب‌های کوچک‌قُطر» به رژیم اسرائیل موافقت نکرده است.

«مهمات تهاجم مستقیم مشترک» ابزارهایی برای تبدیل بمب‌های گرانشی غیرهدایت‌شونده به بمب‌های هدایت‌شونده هستند.

یک مقام دولت آمریکا گفت با آنکه دولت جو بایدن هنوز به طور رسمی فروش احتمالی این تسلیحات به اسرائیل را لغو نکرده اما با عدم انجام اقدامات لازم برای پیشبرد فروش آن قصد ارسال پیامی سیاسی به اسرائیل دارد.

رسانه آمریکایی مدعی شده که این نخستین بار از زمان آغاز جنگ غزه است که دولت بایدن فروش احتمالی سلاح به اسرائیل را به تأخیر انداخته است.

آمریکا از زمان آغاز جنگ در غزه اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و به طرق مختلف از جمله از طریق ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اقدامات جنگی رژیم مستقر در تل‌آویو کمک کرده است.

دولت بایدن علی‌رغم آنکه به شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته ترجیح داده به حمایت‌های خود از اسرائیل ادامه دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن: اگر اسرائیل وارد رفح شود، تسلیحات به آن ارائه نمی‌کنیم
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا