Web Analytics Made Easy - Statcounter

چاوشی گفت: ۱۸۷ حافظ کل قرآن از ۱۷ استان کشور در مرحله استانی ترنم وحی شرکت کردند که ۸۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در پایان ۵۶ نفر توانستند حد نصاب قبولی در مرحله کشوری را کسب کنند.

«سید محمد چاوشی» در حاشیه اختتامیه ترنم وحی در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره آزمون حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبیر با عنوان ترنم وحی ویژه اعضای مهد قرآن در سراسر کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن کریم با اشاره به مراحل برگزاری آزمون حفظ قرآن افزود: ثبت نام در آزمون حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود و مرحله استانی آن نیز برگزار شد. مرحله کشوری با توجه به شیوع ویروس کرونا طی سه ماه گذشته به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار شد.

 

وی با اشاره به مراسم تجلیل از برگزیدگان ترنم وحی در مراسم اختتامیه برنامه سالانه موسسه کشوری مهد قرآن کریم گفت: 187 حافظ کل قرآن از 17 استان کشور در مرحله استانی ترنم وحی شرکت کردند که 80 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در پایان 56 نفر توانستند حد نصاب قبولی در مرحله کشوری را کسب کنند.

 

چاوشی خاطرنشان کرد: برای نفرات برتر حفظ کل قرآن کریم گواهینامه حفظ کل صادر شده است که به همراه تندیس و هدیه ویژه به حافظان کل قرآن اهدا می شود.

وی ادامه داد: مدیران استان ها از نظر کمی و کیفی در برگزاری آزمون ترنم وحی مورد ارزیابی قرار گرفتند و در این مراسم استان های برتر نیز تقدیر شدند.

 

چاوشی افزود: مدیران استان هایی که حافظ قبول شده داشتند در مسیر اختتامیه دعوت شده بودند که به نیابت از حفاظ هدایا را تحویل گرفتند و در مراسمی که هفته آینده در استان ها برگزار خواهد شد، این هدایا به حافظان قرآن تقدیم می شود.

 

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن کریم گفت: در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ترنم وحی اعضای هیئت امنا، هیئت موسس و هیئت علمی موسسه مهد قرآن حضور داشتند.

 

وی در خصوص آغاز سیزدهمین ترنم وحی گفت: مراحل ثبت نام سیزدهمین دوره حفظ کل قرآن کریم آغاز شده است و علاقه مندان واجد شرایط می توانند در سایت ayeh.ir که متعلق به موسسه مهد قرآن است، ثبت نام کنند. پس از ثبت نام در زمان مشخص آزمون شفاهی حفظ و آزمون کتبی ترجمه و تدبر در مرحله استانی و پس از آن مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترنم وحی حافظان قرآن مرحله استانی مرحله کشوری حفظ کل قرآن قرآن کریم مهد قرآن ترنم وحی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند