Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:40:25 GMT

علاج معضلات اجتماعی رشد معنویت جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۱۴۲۵

علاج معضلات اجتماعی رشد معنویت جامعه است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل نیا استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی در آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: مشکلات عدیده بشریت امروز که عرصه را بر همگان تنگ کرده مولود ضعف اعتقاد و کمبود معنویت و اشتباه در رفتار است.

وی افزود: اگرچه از نظر صنعت، رفاهیات و خدمات نسبت به گذشته بهتر شده اما توسعه صنعت و گسترش ابزارهای رفاهی بدون اعتقاد و ایمان و تربیت الهی و اخلاق هیچ دردی را از بشریت دوا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل نیا خاطرنشان کرد: اگرچه بشر بر کرات آسمانی قدم گذاشته و اعماق اقیانوس را کشف نموده اما در آسیب‌های بسیار زیادی اسیر است و گمشده اصلی بشریت صداقت، عدالت، دگراندیشی، خیرخواهی و نوع‌دوستی، ایثار و از خودگذشتگی است.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر بخواهیم از چنبره این آسیب‌ها و آفت‌ها رها شویم راهی به‌جز رفتن به‌سوی خداوند و مسیری به‌جز تبعیت از خاندان عصمت و طهارت نداریم و بدون کسب تقوا مسیر دیگری وجود ندارد چراکه طبق روایت تقوا کلید هر عمل محکم و راه مستحکم و ذخیره معاد است.

وی یادآور شد: راه نجات از استکبار، بردگی نفس، طاغوت و هلاکت، تقوا است و علاج آسیب‌های اجتماعی امروزه و ناخوش‌احوالی جامعه و طلاق‌های روز افزون و دیگر بزه‌های اجتماعی، رو آوردن به خدا و معنویت است.

اسماعیل نیا افزود: در بیانیه مهم گام دوم انقلاب به مسئله اخلاق و تربیت بسیار تأکید شده است که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است چراکه ما در آستانه تمدن سازی هستیم و برای این کار راهی جز خودسازی نداریم.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: ماه رجب ماه خودسازی و رفتن به‌سوی خداوند است و برای رفتن به قله معنویت در ماه رمضان نیاز به مقدمه است که مقدمه رمضان، ماه رجب و شعبان است.

وی اظهار داشت: طبق روایت ماه رجب ماه استغفار و یک آمادگاه برای درک قله و شب قدر ماه رمضان است و بدون درک ماه رجب امکان حالت معنوی در ماه رمضان و شب قدر به وجود نخواهد آمد.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: در ماه رجب سه وظیفه مهم داریم که غفلت زدایی و تقویت باورمندی به خداوند، استغفار و تلاش مجاهدانه برای رشد معنوی مصادیق این وظایف سه گانه است.

اسماعیل نیا اظهار داشت: گاهی برای رشد مالی و تقویت اقتصادی تلاش فراوانی انجام می‌دهیم و با اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی مشورت می‌کنیم اما برای رشد معنوی و اخلاقی هیچ برنامه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: برای رشد معنویت و کسب اخلاقیات باید تلاش مجاهدانه صورت پذیرد که بهترین جهاد در راه رشد معنویت و کمالات اخلاقی ترک گناه و انجام فرایض است.

کد خبر 5149121

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب معنویت معضلات اجتماعی طلاق حرم حضرت معصومه س قرآن انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم عراق شهادت امام هادی ع ماه رجب شبکه قرآن و معارف سیما سازمان اوقاف و امور خیریه شیعه مداحی ایالات متحده امریکا زیارت آیین اعتکاف اسماعیل نیا برای رشد ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف، دوسویه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی اشرف تابانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های یادگیری (دیتا) که با هیئت رئیسه اتاق اصناف استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف دوسویه بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار سازمان تأمین اجتماعی از اصناف پرداخت به موقع حق بیمه اعضا و کارکنان است، افزود: اصناف با برنامه‌ریزی منسجم و آموزش زیر مجموعه‌های خود می‌تواند به خیلی از مشکلات حوزه غلبه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به آموزش جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت مزایا، حق و حقوق آینده کاری خود، خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع حق بیمه صنوف می‌تواند در رفع مشکلات در حوزه بیمه‌ای راهگشا باشد.

اشرف تابانی با اشاره به جایگاه آموزش و آگاهی‌بخشی نسبت به جامعه هدف، گفت: در طرح فراگیر کسی که ارتباط کار فرمایی ندارد می‌تواند نسبت به بیمه خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه نرخ و مبالغ و تعهدات تأمین اجتماعی در طرح بیمه اصناف مشخص شده است، ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار رهبر انقلاب اسلامی و حمایت از تولید، تأمین اجتماعی نسبت به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌کند.

کد خبر 748837

دیگر خبرها

  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • آشنایی با استاد شعله
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است