Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه پلیس و رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان درخواست کرده‌اند که واکسن آسترازنکا به نیروهای پلیس و کادر درمان در این کشور تزریق نشود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، اتحادیه پلیس آلمان (GdP) هم به ایمنی نیروهای خود در برابر کرونا با واکسن سوئدی-انگلیسی آسترازنکا با دیده تردید می نگرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"پیتر پیتلیک"، رئیس ایالتی اتحادیه پلیس آلمان روز گذشته در سخنانی در مونیخ اعلام کرد که آمادگی عملیاتی مداوم پلیس آلمان نباید توسط یک واکسن احتمالا نا مطمئن به خطر بیفتد.

وی تاکید کرد که باید مطمئن ترین و قابل اعتماد ترین واکسن و نه واکسنی که ارزن تر و در حال حاضر موجود است و مشکلات پذیرش را ندارد برای این منظور استفاده شود.

وزیر بهداشت ایالت بایرن البته انتقادها به این واکسن انگلیسی را رد کرده و اعلام کرده که این واکسن در یک روند منظم و براساس استانداردهای علمی تایید شده است و نباید تاثیر آن را زیر سوال برد.

وزیر بهداشت آلمان هم در مصاحبه ای گفته است که برای تزریق این واکسن به خود آمادگی دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان البته درخواست کرده که واکسن آسترازنکا به پرسنل پزشکی و نیروهای پرستاری تزریق نشود. وی البته این واکسن را مانند دیگر واکسن ها ایمن ارزیابی کرده و در عین حال اثر بخشی پایین تر آن را قابل انکار ندانست.

وی تاکید کرد که انسان هایی که در معرض خطر بالاتر برای ابتلا به کرونا قرار دارند باید با واکسن های بهتر و موثرتری واکسینه شوند.

واکسن آسترازنکا با وجود تایید از طرف آژانس دارویی اروپا اما در بسیاری کشورهای اروپایی با دیده شک و تردید نگریسته می شود و برای استفاده از آن گروه های سنی خاصی توصیه می شود.

در برخی مناطق سوئد هم روند واکسیناسیون با واکسن انگلیسی-سوئدی آسترازنکا به دلیل مشاهده عوارض جانبی زیاد متوقف شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده از هر 400 مورد واکسیناسیون با این واکسن 100 مورد از عوارض جانبی آن رنج می برند. بسیاری از افراد بخصوص از تب بالا رنج می برند.

مدیر بخش دارو در منطقه سرملند سوئد اعلام کرد: ما واکسیناسیون با این واکسن را برای بررسی های کامل و جلوگیری از کمبود پرسنل درمان متوقف می کنیم.

کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از 110 میلیون نفر +جدول تغییراتکرونا در ترکیه| 5.3 میلیون واکسینه شدهوزیر بهداشت اتریش: سخت‌ترین مرحله کرونا را در پیش رو داریم

شرکت آسترازنکا البته در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان اعلام کرده که عوارض اعلام شده بر اساس انتظارات آن ها در بررسی های بالینی بوده است. این شرکت پیش از این تب را به عنوان یکی از عوارض نسبتا شایع و البته خفیف و سریع این واکسن اعلام کرده بود. سایر عوارض جانبی واکنش های موضعی و سیستمیک موقتی مانند درد و حساسیت در ناحیه تزریق، سردرد خفیف تا متوسط، خستگی، لرز، و ضعف و درد عضلانی عنوان شده است.

در مطالعات بالینی واکسن آسترازنکا تب تنها در 10 درصد موارد به عنوان یک عارضه جانبی مشاهده شد، با این همه در برخی مناطق سوئد این عارضه در 25 درصد موارد افراد واکسینه شده دیده شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مدیر پزشکی این شرکت در شمال اروپا اعلام کرده که این با بررسی های ما مطابقت ندارد و عوارض نشان داده شده نسبت بیشتری از آنچه ما انتظار داشته‌ایم بوده است. وی در عین حال این را جای نگرانی ندانسته است. وی اعلام کرد که این واکسن در حال حاضر به میلیون ها نفر در سراسر دنیا و حتی در آزمایش های بالینی تزریق شده و هیچ عارضه جانبی جدی در آن دیده نشده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

با این همه در منطقه سرملند سوئد توصیه می شود که این واکسن برای جلوگیری از کمبود پرسنل پزشکی به همه کارکنان بخش ها تزریق نشود.

در شهرستان گوئولبورگ سوئد هم واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا به کادر درمان به دلیل مشاهده عوارض جانبی بالا متوقف شده است. همچنین گزارش هایی از استان یونکوپینگ سوئد درباره عوارض جانبی بالای افراد واکسینه شده با این واکسن گزارش شده است.

با این همه نهادهای دارویی سوئد و دولت این کشور نمی خواهند سیاست واکسیناسیون خود را تغییر دهند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ویروس کرونا اخبار آلمان ویروس کرونا واکسن آسترازنکا عوارض جانبی اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان

بر اساس جدیدترین آمارها در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ شمار اخراج پناهجویان از آلمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بر اساس جدیدترین آمارها در سه ماهه اول سال 2024 حدود 4800 پناهجو از آلمان اخراج شدند که 1200 نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. به گفته مقامات این اعداد ممکن است در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به این ترتیب تعداد اخراج ها از آلمان در سه ماهه اول سال 2024 به میزان قابل توجهی افزایش یافت. سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان اعلام کرد که از ژانویه تا مارس 2024 در مجموع 4791 پناهجو از این کشور اخراج شده اند این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد آن ها 3565 مورد بوده است.

یک سخنگوی این وزارتخانه ارقام گزارش اشپیگل را که به تحلیل محرمانه این وزارتخانه اشاره داشت تایید کرد. بر این اساس، در ماه مارس حدود 234000 نفر که موظف به ترک کشور بودند در آلمان زندگی می کردند .

بر اساس این گزارش، در محافل امنیتی آلمان این نگرانی وجود دارد که به دلیل فشار بر مقامات پیرامون مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان، تعداد اخراج ها به شدت کاهش یابد. از طرفی به دلیل افزایش کنترل های مرزی و استقرار بیشتر، احتمالاً افسران کمتری برای انجام این کار در دسترس خواهند بود.

به گزارش اشپیگل در مجموع، نهادهای آلمانی از ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهش جزئی مهاجرت غیرقانونی بوده اند. با این وجود، مهاجرت همچنان در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. به زعم نهادهای آلمانی اعداد و ارقام نباید به این نتیجه برسد که "مهاجرت غیرقانونی اکنون تحت کنترل است.

اداره فدرال مهاجرت آلمان تعداد درخواست های جدید پناهندگی ارسال شده در سه ماهه اول سال 2024 را 65419 مورد گزارش کرد. در سه ماهه مشابه سال گذشته 80978 درخواست اولیه وجود داشت.

کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمانتهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • دوستی: اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید