Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:47:24 GMT

آموزش مجازی با چالش تربیتی روبرو است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۱۴۶۵

آموزش مجازی با چالش تربیتی روبرو است

حسن ملکی روز چهارشنبه در اولین همایش ملی یادگیری سیار، از نظر تا عمل که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: نیاز است در حوزه آموزش مجازی نقاط ضعف فناوری و اطلاعات را دریابیم و بیماری و آفات آموزش را شناسایی کنیم و نگاه انتقادی داشته باشیم زیرا منتقد واقعیت فضای مجازی و نقاط ضعف و قوت را می شناسد.

وی ادامه داد: باید موضع منتقدانه به فضای مجازی نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سازمان پژوهش و برنامه آموزشی در بعد نظری و عملی چاره ای جز حرکت درست و عالمانه به سوی یادگیری ترکیبی نداریم و ما باید تعلیم و تربیت ترکیبی را به عنوان راهبرد اصلی مدنظر قرار دهیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: باید از ظرفیت و امکانات هر دو وجه آموزش حضوری و مجازی استفاده کنیم و نیاز است شیوه سنتی حفظ شود زیرا هرگز برکات و شاخصه های مثبت تربیتی را در فضای مجازی پیدا نمی کنیم.

ملکی ادامه داد: تعلیم و تربیت در آموزش حضوری مولفه های مثبت بسیاری دارد که در فضای مجازی وجود ندارد و توفیقات تربیتی در فضای محازی حاصل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموز باید ظرفیت هر دو آموزش استفاده کنند و تفکر انتقادی، مساله محور حرکت کردن و استفاده از تمام ابزارها در یادگیری ترکیبی امکان پذیر و مورد نیاز است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: ما در آموزش به رشد همه جانبه  نیاز داریم و نمی توانیم یک نوع مواجه حذفی داشته باشیم اما باید در نظر بگیریم که چالش در آموزش مجازی وجود دارد اما باید با برنامه ریزی هدف های تربیتی را با تعامل با معلم و دانش اموزان بدست اوریم.

ملکی تصریح کرد: فضای مجازی به عنوان واقعیت وجود دارد و  اگر به چالش های ان نپردازیم نمی توانیم به خوبی از آن استفاده کنیم.

اولین همایش ملی یادگیری سیار، از نظر تا عمل، بهمن ۹۹ روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن به همت هسته پژوهشی یادگیری سیار دانشگاه علامه طباطبایی در محل این دانشگاه برگزار می شود.  

برچسب‌ها دانشگاه علامه طباطبایی شبکه شاد دانش‌آموزان آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی شبکه شاد دانش آموزان دانشگاه علامه طباطبایی شبکه شاد دانش آموزان آموزش مجازی اخبار کنکور آموزش مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد